Schijfremmen
Moderator:Beheerders
-
kijk ff naar het artikel op de site van hoop daarin werden 3 remmen getest door een americaans tijdschrift. de xt mini en hayes. op 3 SaCr fietsen met even zware personen. uitslag was ongeveer dat hope de beste waren, dat xt de meeste kracht had, efin lees het zelf ff op de hope site.
Re:Schijfremmen
Bedankt, vind ze inderdaad echt mooi ga het artikel lezen en dan beslissen.
-
ik HOPE voor je dat je voor de Shimano"s gaat kiezen, zijn echt zeeer fijn...
toch moet ik toegeven dat ik ze zelf ook in de verkoop ga gooien wegens aanschaf xt 2004
Greetzz Koenie
toch moet ik toegeven dat ik ze zelf ook in de verkoop ga gooien wegens aanschaf xt 2004
Greetzz Koenie
Geloof dat qua werking en remkracht de Xt"s onbetwist zijn. Vind ze alleen niet heel erg mooi en tot de verbeelding sprekend. Maar daarom heb ik in eerste instantie gekozen voor XT=degelijk. Hope= mooi en hoor ik redelijk goeie verhalen over. Het punt is dat ik XT iets minder tot de verbeelding vind spreken.
Heb pas enkele keren gereden met xt, maar na even flink inremmen bijten ze al heerlijk ;D Nu nog andere vork en dan voor de schijf plaatsen, maar het zijn toppie remmen.
[tip]Bij de onze oosterburen is een setje xt 2003 voor €250[tip]
[tip]Bij de onze oosterburen is een setje xt 2003 voor €250[tip]
-
xt heeft als grootste nadeel dat je de kabels gelijk op maat moet bestellen en dat je deze niet kunt inkorten
XT heeft toch ook kunststofleidingen die wel in te korten zijn?
Ik wou juist geen metalen op mijn XT 2001/2002"s. Zit nu een Deore leiding op geloof ik, omdat XT even niet leverbaar was. Maar das nog wel met de oude, haakse bevestiging op de remhendel. Werkt prima.
Ik wou juist geen metalen op mijn XT 2001/2002"s. Zit nu een Deore leiding op geloof ik, omdat XT even niet leverbaar was. Maar das nog wel met de oude, haakse bevestiging op de remhendel. Werkt prima.
Is de remklauw van de xt uit een stuk? Hoor en lees ook verhalen over het slijpen van de pads tegen de rotor doordat ze moeilijk teruggaan in de caliper.
De remklauwen van de "oude" XT"s zijn uit 2 delen, de nieuwe zijn uit 1 stuk. De nieuwe hebben wel "maar" 2 zuigers ipv van de 4 die eerder gebruikt werden. De remleidingen waren bij de eerste versies geklonken maar tegenwoordig is de leiding geheel op maat te maken en van kunststof dus vreet het niet door je lak heen.
[blingtipmodeaan]Maak de XT"s perfect met een setje GOODRIDGE remleidingen[/blingmodeuit]
[blingtipmodeaan]Maak de XT"s perfect met een setje GOODRIDGE remleidingen[/blingmodeuit]