Welke frame-beschermfolie?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Die ene
Welke frame-beschermfolie?

Bericht door Die ene » za sep 17, 2016 9:54 am

Heeft iemand een tip voor een goede beschermfolie voor een downhillfietsframe? Ik zoek iets transparant en half-glanzend zodat het niet te veel opvalt. Verder moet het er ook weer af te halen zijn zonder extreme lijmresten.

Op mijn racefiets gebruikte ik tot nu toe Premiumshield maar dat kan ik alleen in hoogglans vinden. Op 3M helicoptertape staan grote 3M logos op wat ik niet mooi vind. Complete kits van invisiframe vind ik te duur, en ik hoef niet het complete frame af te plakken,
Laatst gewijzigd door Die ene op zo okt 09, 2016 9:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » vr okt 07, 2016 6:27 pm

Ik heb mezelf 2vierkante meter via ebay gekocht.
gewoon zoeken op heli tape of 3m folie ;)
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Die ene

Bericht door Die ene » za okt 08, 2016 8:17 am

WitteReus schreef:Ik heb mezelf 2vierkante meter via ebay gekocht.
gewoon zoeken op heli tape of 3m folie ;)
Dank je. Ik heb nu 'rhino hide' op ebay gekocht. Ik zie wel hoe lang dit het uithoudt. Ik krijg de indruk dat deze folies eigenlijk een beetje hetzelfde zijn, nl pvc met een lijmsoort die je met water opbrengt en geen resten achterlaat.
Laatst gewijzigd door Die ene op zo okt 09, 2016 9:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

vrx

Bericht door vrx » zo okt 09, 2016 6:18 pm

All Moutain style?
HYDRATE OR DIE!!

Die ene

Bericht door Die ene » zo okt 16, 2016 2:33 pm

Op de site van All Mountain Style zie ik dat hun beschermfolie heeft een soort honingraat structuur heeft. Maar ik zoek iets zonder structuur.

Ondertussen heb ik rhino hide op mijn frame geplakt. Het is wat dun, 180 micrometer, dus meer voor cablerub dan echte steenslag bescherming.

Die ene

Bericht door Die ene » vr jan 27, 2017 8:19 pm

Die ene schreef:Op de site van All Mountain Style zie ik dat hun beschermfolie heeft een soort honingraat structuur heeft. Maar ik zoek iets zonder structuur.
Na wat onderzoek ben ik uitgekomen bij beschermfolie die voor auto's gebruikt wordt. Deze folies zijn over het algemeen gebaseerd op polyurethaan. Voor hoogglans Premiumshield (www.motorsticker.nl/stickerfolie-premiumshield.html) en voor een zijdemat (ongeveer 30% glans) Xpel Stealth. Van de laatste weet ik niet meer waar ik het precies besteld had. Was een auto detailer.

de lachende derde
Contacteer:

Re: Welke frame-beschermfolie?

Bericht door de lachende derde » ma jan 30, 2017 9:35 am

Die ene schreef:Heeft iemand een tip voor een goede beschermfolie voor een downhillfietsframe? Ik zoek iets transparant en half-glanzend zodat het niet te veel opvalt. Verder moet het er ook weer af te halen zijn zonder extreme lijmresten.

Op mijn racefiets gebruikte ik tot nu toe Premiumshield maar dat kan ik alleen in hoogglans vinden. Op 3M helicoptertape staan grote 3M logos op wat ik niet mooi vind. Complete kits van invisiframe vind ik te duur, en ik hoef niet het complete frame af te plakken,
Ik heb via Amazon UK 3M helitape gekocht, logootjes zaten alleen op de achterkant bij mij. Erg fijn spul, veel makkelijker in allerlei hoeken en gaten te plakken dan goedkoper tape.
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

Plaats reactie