x-fusion gezellige vork?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
ColinStoltzLTD
x-fusion gezellige vork?

Bericht door ColinStoltzLTD » vr nov 07, 2014 5:40 pm

yo!

Op de nieuwe 2015 spec status zit de x-fusion vork en een demper.

Hebben jullie ervaring met dit merk?

Ben een beetje bang dat deze vork/demper me in de steek laat na verloop van tijd.

Is het vergelijkbaar met andere merken zoals marzocchi fox manitou rockshox cane creek?
tijd is relatief..

sampers

Bericht door sampers » vr nov 07, 2014 11:46 pm

Ik denk dat maar weinig mensen daarmee ervaring hebben. En aanraden dus evenmin...
Zelf nog nooit mee gereden. Dus mijn idee kan een vooroordeel zijn...

Maar wat ik wil zeggen;
De personen die deze vork hebben en deze zouden aanraden, zullen misschien niet met vele andere vorken hebben gereden of onderhouden hebben.
Andere personen die een Fox, Bos, Rock Shox,... gaan aanraden zweren vaak bij hun merk en willen daarom ook niks anders proberen.

Mijn uitgangspunt voor een vork is met een Fox of Bos zit je zelden verkeerd ivm werking van de vork, Fox en Rock Shox zijn de toppers ivm zelf onderdelen bestellen via internet om een vork te onderhouden.
Laat je dat doen, dan is Marzocchi ook interessant. (maar dan afhankelijk welk model, welk jaartal, ... ivm een goede werking).

Voor een demper grotendeels hetzelfde verhaal, al dat je naar mijn idee Marzocchi mag vervangen door Cane Creek. Voor mij persoonlijk de absolute topper, maar dan wel niet volledig zelf te onderhouden, waardoor een Fox/Rock Shox evenhoog kan scoren.

Korte subjectieve conclusie: Ik zou doorsparen en reviews lezen of artikels van nieuwe vorken. Zoals een vernieuwde Fox 36 of Rock Shox Pike waar de meesten over het algemeen vol lof over spreken.
Probeer daaruit dingen op te merken die je aanspreken om zo zelf een keuze te maken. Ook voor een complete fiets. Zeker als je een nieuwe wil kopen.
dead straight to live wrong

ColinStoltzLTD

Bericht door ColinStoltzLTD » vr nov 07, 2014 11:51 pm

Hey Sampers,

bedankt voor je informatieve uitleg!

Er is inderdaad ook vaak een reden waarom de ene vork goedkoper is dan de andere.

Ik zelf had vroeger een R Vannilla 36 vork en Van R shock van fox als ik het goed heb, nooit geen klachten mee en voelde heerlijk aan.

Dan toch maar even door sparen voor een goede afmontage! :angelnot:
tijd is relatief..

Flippie

Bericht door Flippie » za nov 08, 2014 11:36 am

Ik rij met een x-fusion O2 rlx in een canyon strive, ter vervanging van een fox factory ctd 2013, deze demper functioneert voor mij velen malen beter dan de fox.
Kwaliteit doet het zeker niet onder tov rockshox of fox

ColinStoltzLTD

Bericht door ColinStoltzLTD » za nov 08, 2014 11:38 am

oh nice! hmm :o
tijd is relatief..

bighit76

Bericht door bighit76 » za nov 08, 2014 12:50 pm

waarom verdiep je je niet in een aantal buitenlandse fora (zoals mtbr mbuk of de duitse bike)
zij hebben vaak goede(onafhankelijke) tests en reviews, betere info kan je mijns inziens niet krijgen.
aan argumenten als: neem fox, want daar rij ik al jaren mee; heb je eigenlijk niet zoveel.
koop iets dat je budget toelaat, rij ermee, kom eventueel zelf tot een conclusie en blijf ermee rijden of koop iets anders...

rijden met t spul is t belangrijkste!!

ColinStoltzLTD

Bericht door ColinStoltzLTD » za nov 08, 2014 12:52 pm

Ga ik doen Bighit!

thanks for the tip! 8)
tijd is relatief..

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » za nov 08, 2014 2:32 pm

Hoi.
Heb nu bijna drie maanden de vektor air mogen testen, en zeg meteen:weg met fox en co. De shock is mega. Werkt zeer onopvallend, en heeft een super rebound. Het achterwiel plakt echt aan de grond. Ben nu ook aan het denken rs achter me te laten en de vork ook te "proberen".
X-fusion bestaat ook al redelijk lang, en heeft een tijdje erg "goedkope"spullen gehad, die niet altijd dat deden wat ze moesten. Dit hebben ze nu verandert, en stappen nu in middel/highend markt.
Het HLR systeem is echt top, en ben ook erg benieuwd hoe de vork werkt. Heb met X-fusion al contact gehad over een test vork.
Zodra ik daar wat meer weet, post ik het wel.

Greatz Bastian.

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » za nov 08, 2014 5:26 pm

Dennis heeft ooit een review geschreven over de X-Fusion Vengeance:

[iurl]http://www.dirty-pages.net/specials/nie ... p?id=56935[/iurl]

dleidelmeijer
Contacteer:

Bericht door dleidelmeijer » di nov 11, 2014 10:17 am

Hallo Colin,

Klopt wat Ruben zegt. Je kan het nog nalezen hier op de website. Tot op de dag van vandaag (2 jaar later) gebruik ik de vork nog steeds 2 a 3 keer per week. Ik heb hem gebruikt in de alpen in mijn Freeride bike en momenteel gebruik ik hem in mijn longtravel hardtail. Heb hem nog geen enkele keer moeten servicen.

Enige wat ik kan zeggen is..... wat een fantastische vork. In dit geval gaat het wel om de Vengeance HLR DLA dus het top model. Ik durf niet te zeggen wat de instapmodelen doen maar ik zou persoonlijk zo x-fusion vork kopen en eventueel zou ik het ook aandurven om voor een instapmodel te kiezen.

Het enige minpuntje aan de vork die ik heb is de lak. Die is wat slecht bij die ik gebruik maar dit zal wellicht aan deze batch hebben gelegen.

Hopelijk heb je hier wat aan. Mocht je nog meer willen weten hoor ik het graag van je.
En je bent altijd welkom om hem eens te proberen.

Groet Dennis

Plaats reactie