welke velgen
Moderator:Beheerders
wil graag nieuwe velgen op mijn bestaande naven
ik heb alleen moeite met de keuzes dacht aan deze
E-Thirteen LG1+
Mavic EX823
DTSwiss FR600
wie helpt me te overtuigen
ik heb alleen moeite met de keuzes dacht aan deze
E-Thirteen LG1+
Mavic EX823
DTSwiss FR600
wie helpt me te overtuigen
-
- Contacteer:
Wat wil je ermee gaan doen? Freeriden? DH wedstrijden?
Wil je tubeless rijden, zo licht mogelijk, of juist zo sterk mogelijk?
Persoonlijk denk ik dat de nieuwere DT velgen best nice zijn (XR331, XM401, EX471), maar hun nieuwe downhillvelg (FR 570) is nog niet leverbaar.
De mavic vind ik te smal (23mm binnenbreedte is voor mij echt geen DH meer)
Ik heb laatst op mijn dirtjumper een setje Dartmoor Revolt velgen gespaakt. Die dingen waren knetterbreed, relatief licht, en mooie kleuren.
Wil je tubeless rijden, zo licht mogelijk, of juist zo sterk mogelijk?
Persoonlijk denk ik dat de nieuwere DT velgen best nice zijn (XR331, XM401, EX471), maar hun nieuwe downhillvelg (FR 570) is nog niet leverbaar.
De mavic vind ik te smal (23mm binnenbreedte is voor mij echt geen DH meer)
Ik heb laatst op mijn dirtjumper een setje Dartmoor Revolt velgen gespaakt. Die dingen waren knetterbreed, relatief licht, en mooie kleuren.
t komt in mn downhill
hoewel ik waarschijnlijk meer mee freeride doe(ivm gebrek aan stalen balle)
maar toch moeten ze haast onverwoestbaar zijn(ivm gebrek aan techniek)
de looks vind ik mss wel t belangrijkste(ivm gebrek aan verstand)
kom er net achter dat mn 220mm ook schijven krom zijn dus mss komt er nog een gebrek aan financien ook nog
looks vind ik de e-thirteen lg1+ echt gruwelijk vet weet verder niet of dit stevig is
mavic lijkt me wel stevig weet niet zeker
dt ben ik gewoon niet zo van
en dartmoor is wel goed maar ik vind t raar om bv bontrager wielen onder een giant te schroeven als je begrijpt wat ik bedoel(ivm gebrek aan verstand)
hoewel ik waarschijnlijk meer mee freeride doe(ivm gebrek aan stalen balle)
maar toch moeten ze haast onverwoestbaar zijn(ivm gebrek aan techniek)
de looks vind ik mss wel t belangrijkste(ivm gebrek aan verstand)
kom er net achter dat mn 220mm ook schijven krom zijn dus mss komt er nog een gebrek aan financien ook nog
looks vind ik de e-thirteen lg1+ echt gruwelijk vet weet verder niet of dit stevig is
mavic lijkt me wel stevig weet niet zeker
dt ben ik gewoon niet zo van
en dartmoor is wel goed maar ik vind t raar om bv bontrager wielen onder een giant te schroeven als je begrijpt wat ik bedoel(ivm gebrek aan verstand)
Flow EX is ook te licht.
Spank: http://spank-ind.com/products/rim
Hele keuze van heel sterk naar ongelofelijk sterk naar onverwoestbaar!
- de lachende derde
- Contacteer:
Niet mee eens, ik heb zelf een setje oude Flows en die dingen zijn na een jaar lang ieder weekend stenen rijden nog helemaal recht.Lars TB schreef:Flow EX is ook te licht.
Je hebt lomp en je hebt lomp. De Flow EX is een lichtgewicht product en dan loop je gewoon risico.de lachende derde schreef:Niet mee eens, ik heb zelf een setje oude Flows en die dingen zijn na een jaar lang ieder weekend stenen rijden nog helemaal recht.Lars TB schreef:Flow EX is ook te licht.
World Cup downhill teams gebruiken ze ook. Dan gaan er 5 velgen per weekend doorheen...
Ja, bruikbaar voor DH, maar met een groter risico dan het originele lijstje van TS.
Die e13's en FlowEX zijn echt te licht, vooral als je nog niet voldoende techniek hebt. Dus als je onverwoestbaar wilt, dan moet je zeker weten kijken naar brede & zwaardere velgen.
Die Spoon 32, Spike 35AL en 40AL zien er ook heel goed uit voor het doeleinde van @rieselare.
Dartmoor Revolt velgen kosten <50, die spank velgen zijn wat duurder.
Die Spoon 32, Spike 35AL en 40AL zien er ook heel goed uit voor het doeleinde van @rieselare.
Dartmoor Revolt velgen kosten <50, die spank velgen zijn wat duurder.
- dickjansen63
als ik nou kijk naar bv deemax velgen die zijn ook maar smal is een bredere velg dan zoveel sterker vraag ik me af krijgt toch meer te voorduren lijkt mij de spaken zitten immers op het hart
ik snap wel dat een bredere velg je band stabieler houd of dat weer ten goede komt van je grip weet ik eigenlijk ook weer niet altijd al vrij smalle velgen gehad nu ik er over nadenk
weet er toevallig iemand of die e*thirteen velgen om een technische reden niet meer geleverd wordt of is dit puur een logistiek probleem
wil mss ook mijn lagers vervangen draaien goed maar ik heb gehoord van ceramische lagers is dit wat behalve fuckin duur
ik snap wel dat een bredere velg je band stabieler houd of dat weer ten goede komt van je grip weet ik eigenlijk ook weer niet altijd al vrij smalle velgen gehad nu ik er over nadenk
weet er toevallig iemand of die e*thirteen velgen om een technische reden niet meer geleverd wordt of is dit puur een logistiek probleem
wil mss ook mijn lagers vervangen draaien goed maar ik heb gehoord van ceramische lagers is dit wat behalve fuckin duur
- dickjansen63
-
- Contacteer:
De Trace serie is niet met de Bull serie te vergelijken...rieselare schreef: op de site staan de Trace enduro alleen in 27"
en als ik op downhill zoek krijg je de Ryde BigBull
heb jij hier zon goede ervaringen mee?
echt een mooie velg is die bigbull nou niet als je t mij vraagt
De spaken staan a-symetrisch dat zou resulteren in een gelijkere spaakspanning links en rechts. Wat weer zou moeten resulteren in een sterker wiel.
Mijns inziens is de Trace Enduro de tegenhanger van de Flow EX.
Wellicht voor lomp gebruik inderdaad te licht.
De Trace-serie vind ik erg mooi, zeker t.o.v. de Bull serie, een duidelijk verschil....(in prijs ook)....
Maar op de site staan ze volgens mij in 26/27,5 & 29 als ik me niet vergis...
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
zijn zowel voor als achter de velgen acymetrisch
zag net idd die doorsnede achter kan ik wel inkomen ivm je cassette maar voor
staat er dan een rijrichting op?
denk dat dit voor mij beetje te innovatief is zon velg
kwam net hele mooie spinergy dh wielset tegen bam 1000 eurie
zat namelijk weer s te piekern heb eigenlijk alleen ervaring met spinergy en mavic heb dus altijd redelijk lichte kwetsbare smalle wielen gereden was ik veel te lomp voor toch kocht ik t iedere keer weer denk toch eens de uitdaging aan te gaan om die E*thirteens te scoren

zag net idd die doorsnede achter kan ik wel inkomen ivm je cassette maar voor
staat er dan een rijrichting op?
denk dat dit voor mij beetje te innovatief is zon velg
kwam net hele mooie spinergy dh wielset tegen bam 1000 eurie
zat namelijk weer s te piekern heb eigenlijk alleen ervaring met spinergy en mavic heb dus altijd redelijk lichte kwetsbare smalle wielen gereden was ik veel te lomp voor toch kocht ik t iedere keer weer denk toch eens de uitdaging aan te gaan om die E*thirteens te scoren