SRAM X7 vs X9 vs X0
Moderator:Beheerders
Na een hoop gegoogle kom ik er nog steeds niet achter wat er nu "technisch" het verschil is tussen deze groepen buiten het gewicht.
Of is het net zoals bij Shimano SLX, XT, XTR alleen een gewichtskwestie?
Of is het net zoals bij Shimano SLX, XT, XTR alleen een gewichtskwestie?
www.trail-addicts.com the photo and video site!
ik zou niet zomaar zeggen dat slx/xt/xtr alleen een gewichtskwestie is.
Ik heb de indruk dat het verschil hem zit in schakelsnelheid en vooral schakelen onder belasting, natuurlijk zit er ook een portie bling-bling bij. Ivm sram: X.7 voelt zeer plastiek, X.9 voelt normaal, X.0 voelt (voor mij) over the top.
Ik heb zelf een X.7 shifter met derailleur/cassette in X.9 waar ik zeer tevreden met ben. Vergeet niet dat goede derailleurkabels wonderen kunnen doen
Ik heb de indruk dat het verschil hem zit in schakelsnelheid en vooral schakelen onder belasting, natuurlijk zit er ook een portie bling-bling bij. Ivm sram: X.7 voelt zeer plastiek, X.9 voelt normaal, X.0 voelt (voor mij) over the top.
Ik heb zelf een X.7 shifter met derailleur/cassette in X.9 waar ik zeer tevreden met ben. Vergeet niet dat goede derailleurkabels wonderen kunnen doen

-
- Contacteer:
In het 9-speed verhaal ben ik ervan overtuigd dat de X0 het beste is wat je kan aanschaffen.
Bij de 10 speed moet ik bekennen dat Shimano toch echt de betere is.
Ik vind het schakelgevoel (de KLIK zeg maar) bij Shimano 10 speed veel beter.
Bij de 9 is dat weer net andersom in mijn beleving.....
En inderdaad wat fredo zegt.....het plastic gehalte bij X7 is hoog,X9 al wat minder en XO gewoon alu.
Bij de 10 speed moet ik bekennen dat Shimano toch echt de betere is.
Ik vind het schakelgevoel (de KLIK zeg maar) bij Shimano 10 speed veel beter.
Bij de 9 is dat weer net andersom in mijn beleving.....
En inderdaad wat fredo zegt.....het plastic gehalte bij X7 is hoog,X9 al wat minder en XO gewoon alu.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
Oké dus het is vooral het plastic gehalte wat steeds minder wordt.
Er zit nu x5 shifter en x7 derry niet type 2 op, dus dat kan al snel beter.
Thanks voor de hulp!
Er zit nu x5 shifter en x7 derry niet type 2 op, dus dat kan al snel beter.
Thanks voor de hulp!
Sram
Ik zou fijn voor x9 gaan. X7 is plastic rotzooi, en x0 betaal je alleen voor de naam, als je kwa gewicht gaat goolge tussen x9-x0 is er geen verschil. Ook al zeggen zedat x0 een carbon hendel heeft! X0 is gewoon te duur voor wat je krijgt! Fijn x9 doen!
- dickjansen63
Net wezen biken en mijn x5 shifter is er simpelweg afgebroken toen ik wilde schakelen
Echt bizar! De shifter is net nieuw... Dat word dus idd x9

Echt bizar! De shifter is net nieuw... Dat word dus idd x9