Waarom?Technicks schreef:Als hij bedoelt dat de cassette over de cassette body slipt praat hij onzin.
Sram X-7 problemen
Moderator:Beheerders
- dickjansen63
- Berichten:580
- Lid geworden op:do dec 20, 2012 11:29 pm
Omdat ik het heel raar zou vinden dat bij (wat Dick zegt) een goede cassette en body de binnenkant zo versleten zou zijn dat hij over de body slipt. Zoals ik zei zou ik dan eerder bij slijtage van de binnenkant van de body zoeken.
Trouwens ook je voorblad gecheckt Dick? Plaats anders ff een closeup van hoe je cassette en blad eruit zien.
Je zei ook dat je naaf uit elkaar had gehad. Heb je misschien teveel vet gebruikt waardoor de palletjes binnenin de body blijven plakken en geen engagement hebben?
Trouwens ook je voorblad gecheckt Dick? Plaats anders ff een closeup van hoe je cassette en blad eruit zien.
Je zei ook dat je naaf uit elkaar had gehad. Heb je misschien teveel vet gebruikt waardoor de palletjes binnenin de body blijven plakken en geen engagement hebben?
- dickjansen63
- Berichten:580
- Lid geworden op:do dec 20, 2012 11:29 pm
- dickjansen63
- Berichten:580
- Lid geworden op:do dec 20, 2012 11:29 pm
Hoi toch fijn om te horen dat hij nu goed loopt, echter nu hier hetzelfde probleem.
Heb trigger +derri 8speed nieuw gekocht van stram X4 + ketting etc.
Echter was er niet mee te fietsen, nu ondertussen voor elkaar dat hij op een van de 8tandwielen goed fietst!
Hoewel met het afstellen deze opgehangen aan de montagestandaard, niks raars vertoond en gewoon netjes loopt!
probleem doet zich alleen voor als je echt kracht zet op de trappers
Iemand nog raad?
Heb trigger +derri 8speed nieuw gekocht van stram X4 + ketting etc.
Echter was er niet mee te fietsen, nu ondertussen voor elkaar dat hij op een van de 8tandwielen goed fietst!
Hoewel met het afstellen deze opgehangen aan de montagestandaard, niks raars vertoond en gewoon netjes loopt!
probleem doet zich alleen voor als je echt kracht zet op de trappers
Iemand nog raad?
Laatst gewijzigd door BigNoob op vr jul 12, 2013 10:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
zolang het vooruit komt is het beter dan niets :P
- dickjansen63
- Berichten:580
- Lid geworden op:do dec 20, 2012 11:29 pm
- dickjansen63
- Berichten:580
- Lid geworden op:do dec 20, 2012 11:29 pm
- dickjansen63
- Berichten:580
- Lid geworden op:do dec 20, 2012 11:29 pm
Blijven prutsen? Als je al niet eens weet hoe je dat moet afstellen blijft het idd bij prutsen!
1: Ketting eraf.
2: Derrie binnenkabel losmaken.
3: Knopje op de shifter zo zetten dat die ongeveer in het midden staat.
4: Dan moet je even kijken want als ik me kan herinneren staat er H en L op maar is H voor de laagste stand en L voor de hoogste. Beetje onlogisch.
5: Op de laagste stand moet je kijken hoe de derrie wieltjes onder je cassette staan. Deze moeten mooi in lijn staan. Als die afwijkt draai je dmv de H schroef de derrie naar rechts of naar links. Zorg dat je hem er perfect onder krijgt.
6: Nu druk je de derrie met je hand helemaal naar het grootste tandwiel en kijk je weer hoe die in lijn staat met het grootste tandwiel. Afhankelijk van waar die naartoe moet verstel je hem met de L schroef tot hij er ook hier perfect onder staat.
7: Stel nu met het andere schroefje de derrie zo dat hij ongeveer een cm onder je achterbrug staat.
8: Zorg dat je shifter in de laagste staat en trek met je hand de kabel strak en maak hem nu vast.
9: Als je alles goed hebt gedaan zal je derrie lopen als een zonnetje. Eventueel kleine aanpassing met de knop op je shifter.
1: Ketting eraf.
2: Derrie binnenkabel losmaken.
3: Knopje op de shifter zo zetten dat die ongeveer in het midden staat.
4: Dan moet je even kijken want als ik me kan herinneren staat er H en L op maar is H voor de laagste stand en L voor de hoogste. Beetje onlogisch.
5: Op de laagste stand moet je kijken hoe de derrie wieltjes onder je cassette staan. Deze moeten mooi in lijn staan. Als die afwijkt draai je dmv de H schroef de derrie naar rechts of naar links. Zorg dat je hem er perfect onder krijgt.
6: Nu druk je de derrie met je hand helemaal naar het grootste tandwiel en kijk je weer hoe die in lijn staat met het grootste tandwiel. Afhankelijk van waar die naartoe moet verstel je hem met de L schroef tot hij er ook hier perfect onder staat.
7: Stel nu met het andere schroefje de derrie zo dat hij ongeveer een cm onder je achterbrug staat.
8: Zorg dat je shifter in de laagste staat en trek met je hand de kabel strak en maak hem nu vast.
9: Als je alles goed hebt gedaan zal je derrie lopen als een zonnetje. Eventueel kleine aanpassing met de knop op je shifter.
@ dickjansen63, ja ook een nieuwe 8 speed cassette erop zitten.
als je hem ophangt loopt hij gewoon helemaal super en alles staat er recht onder, maar zo gouw je er mee gaat fietsen en er wat kracht op zet slaat ie door!.
@ Techniks, alles is correct gebeurt!. dan vanavond nog maar eens een poging wagen in de schuur en hopen dat ik eruit kom
anders maar weer even langs onze grote vriend de lbs 
als je hem ophangt loopt hij gewoon helemaal super en alles staat er recht onder, maar zo gouw je er mee gaat fietsen en er wat kracht op zet slaat ie door!.
@ Techniks, alles is correct gebeurt!. dan vanavond nog maar eens een poging wagen in de schuur en hopen dat ik eruit kom


zolang het vooruit komt is het beter dan niets :P