Geen druk meer op achterrem Avid Elixir 5
Moderator:Beheerders
Ik heb een probleempje met de achterrem. Had het achterwiel eruit gehaald en tevens de remblokjes. Een zuiger bleef hangen en deze heb ik weer los kunnen krijgen.
Nadat ik alles weer gemonteerd had, had ik ineens een hele grote slag op mijn remhendel. Hij remt nog wel, maar ik kan de remhendel helemaal tot aan het handvat inknijpen. Er is geen olie uit gekomen. Snap niet wat er nu fout is gegaan.
Wat kan ik hier nu aan doen?
Nadat ik alles weer gemonteerd had, had ik ineens een hele grote slag op mijn remhendel. Hij remt nog wel, maar ik kan de remhendel helemaal tot aan het handvat inknijpen. Er is geen olie uit gekomen. Snap niet wat er nu fout is gegaan.
Wat kan ik hier nu aan doen?
-
Ontluchten
Met een ontluchtings set :p en hoe het precies moet staat uitgebrijd op youtube onder: bleed procedure avid elixir

ACAB
-
- Contacteer:
blablabla overdrijven is ook een vak apart...illuminatastigmata schreef:Dit is overigens niets nieuws.
Als je naar een Avid rem KIJKT moet die al ontlucht worden.
Ook remblokken wisselen resulteert regelmatig in problemen.
Succes i.i.g.
er zijn veel remmen van Avid waar je problemen over hoort.
maarja dat is ook niet zo vreemd aangezien zowat de helft van de fietsen geleverd wordt met Avid.
(ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met Avid)
in die geval klinkt het als een kapotte plunjer in de remhendel, dit komt wel eens voor bij elixers.
je kan het proberen om de rem opnieuw te bleeden maar mocht dit geen effect hebben dan zal er toch wat stuk zijn
-
- Contacteer:
Smittie schreef: blablabla overdrijven is ook een vak apart...
Hoe weet jij nou of ik overdrijf?
In het groepje waar ik in fiets hebben van de 10 man die Avids hebben of hebben gehad 9 er problemen mee gehad.
Op mijn werk krijg ik DAGELIJKS Avids die problemen hebben, variërend van vastzittende zuigers, lucht of aanlopen, dus BLABLABLA valt wel mee, en Avid is in zijn prijscatagorie ongeveer de MEEST problematische rem die er is.
Dus dat overdrijven is ook overdreven

THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
-
-
Tuurlijk als je ze stuk rijd wel ja en als je ze niet fatsoenlijk bleed ook maar heb ten alletijden liever een Hope rem dan Avid! Maar on topic bleeden eerst proberen en dan verder kijken is er echt iets kapot kun je beter een nieuwe/andere achterrem kopen 2e hands ofzo want das 9 vd 10 keer goedkoper dan door je LBS te laten fixen met Avid parts!
What goes up must come down(hill)