Street Bike maken, Help.

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Damien1990
Street Bike maken, Help.

Bericht door Damien1990 » do nov 22, 2012 1:41 pm

hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een extra frame aangeschaft en zou hier een soortgelijke fiets van willen maken als in dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=rHcGOqDS ... ure=relmfu

Nu heb ik helaas erg weinig verstand van de fietsen, ik heb een dirt fiets liggen maar die gebruik ik om lekker door het bos of door crossterreinen te fietsen.

Ik wil een nieuwe tak van de sport gaan leren en dat zijn eigenlijk de basic ground tricks.

Dit frame heb ik onlangs aangeschaft:
Afbeelding

Dit is het lijstje wat ik denk nodig te hebben;
Wielen,
Remsysteem(Schijf),
Singlespeed,
Cranks + as (Door het frame)
zadel,
Starre voorvork.
Klamp.

Wat ik heb liggen;
Stuur,
Zadelpen.

Kan iemand mij aub vertellen wat ik Nog vergeten ben aangezien ik weinig verstand heb van onderdelen, en normaal fietsen gewoon volledig aanschaf.
en of dit 2e hands allemaal te realiseren is om aan te schaffen.
Ik zit met een budget van ongeveer 200euro, is dit haalbaar?

Belangrijkste vraag voor mij is, wat is een goede starre voorvork om wat basic ground tricks te leren ? Het is niet te bedoeling om van 2 meter hoge containers af te springen.

alvast bedankt,

Damien

Smittie

Bericht door Smittie » do nov 22, 2012 1:50 pm

een Banshee Scirocco is hardtail freeride frame dus niet echt een trials frame zoals in het filmpje.. ik weet niet wat voor dirt fiets jij hebt maar misschien dat die er nog beter voor geschikt is dan dit frame

Damien1990

Bericht door Damien1990 » do nov 22, 2012 1:54 pm

hoi smittie, dit dacht ik al maar is er ook niet een soort van street fietsje van te maken ? Mijn andere frame is vrijwel hetzelfde, ook van banshee trouwens.

Ik wil gewoon wat basic tricks leren, of kan ik dan beter op zoek gaan naar een gehele fiets zoals in het filmpje ?

Smittie

Bericht door Smittie » do nov 22, 2012 1:56 pm

met dit frame zal het gerust wel gaan maar met zo'n fiets als op het filmpje zal het wel makkelijker zijn.

dus als je hierin gaat investeren heb je nog steeds niet precies wat je echt zou willen hebben

Damien1990

Bericht door Damien1990 » do nov 22, 2012 2:01 pm

Dus waarschijnlijk verstandiger om te investeren in een fiets zoals op het filmpje, wat voor soort fiets is dit ? En is er misschien een speciaal forum om dit te kunnen vinden?

alvast bedankt voor de informatie tot nu toe.

Smittie

Bericht door Smittie » do nov 22, 2012 2:26 pm

dit filmpje is bike trials.
de enige site die ik ken is: http://www.biketrial.nl/ ik kom hier zelf nooit dus geen idee of dit up to date is.

ze hebben ook een "marktplaats" dus wie weet staat er wat voor je

Rik84
Contacteer:

Bericht door Rik84 » do nov 22, 2012 2:29 pm

Voor je budget kan je idd beter op zoek naar een compleet 2de hands model! Ik bouw mijn eigen fietsen op en het valt altijd tegen qua prijs!!

Kijk eens in het te koop forum, er staan regelmatig dirt/street bikes op voor weinig geld. Mocht je het toch zelf willen bouwen dan mis je Headset trappers en heb je de aandrijving al: Ketting tandwielen?
www.trail-addicts.com the photo and video site!

Damien1990

Bericht door Damien1990 » do nov 22, 2012 2:32 pm

Oke thanks voor de responses.

Ik ga even goed nadenken en rondzoeken, blijvende tips zijn altijd welkom!

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » di nov 27, 2012 5:44 pm

Als je niet weet hoe je zoiets op moet bouwen kan je beter een (tweedehands) complete fiets kopen, anders is de kans groot dat je een set up hebt waar de honden geen brood van lusten.

Is vaak nog goedkoper ook.
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

Plaats reactie