Enduro 2010 demper compatibiliteits RP2 vs RP23 vraagje!

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Flip van Veen
Enduro 2010 demper compatibiliteits RP2 vs RP23 vraagje!

Bericht door Flip van Veen » za mei 05, 2012 1:02 pm

Heb een Enduro comp 2010 en nu leek een RP23 tov de RP2 een goede upgrade!
Maar nu kom ik er achter dat de RP2 demper uitsparingen heeft op een vd eyelets en de link van mn frame nokjes die daar weer in vallen wie kan mij iets zinnigs vertellen over de compatibiliteit van dempers op de Enduro!
What goes up must come down(hill)

Sneeck

Bericht door Sneeck » za mei 05, 2012 1:42 pm

Ik zou die overweging her-overwegen. Mijn rp23 op m'n Banshee Spitfire veerde akelig irritant en na een tijd ergernis van plan om hem te laten tunen en ondertussen een budget rp-2 van dit forum afgeplukt. Deze veert lekkerder dan de rp23, totaal geen problemen mee en mis de poo pedal helemaal niet. Komt erop neer dat de rp23 al maanden op m'n bureau ligt te niksen.

Voor sommige frame's/ rijstijl less = more.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » za mei 05, 2012 2:06 pm

@ Sneeck ik was ook zeker van plan om de RP2 er nog bij te houden ivm wat jij net zegt maar ik gebruik de Enduro ook voor de toerritjes etc dus wil de propedal wel graag proberen maar de RP2 heeft ook propedal alleen is die niet intestellen alleen open of propedal!
What goes up must come down(hill)

Rinuz

Bericht door Rinuz » ma mei 07, 2012 1:02 pm

Demper in de enduro heeft idd sleufjes in het onderste aansluitings oog. Tevens is de lengte verkort. Je kunt dus niet zo maar een andere demper er in zetten. Er zijn wel mensen die zelf modificeren, maar de vraag is of je er plezier aan hebt (gaat nog wel eens mis). Volgens mij biedt de RP23 alleen wat meer variatie in pro pedal standen. Dat maakt de fiets of het demper gedrag verder niet veel anders.

Ik heb mijn demper naar TFTuned gestuurd voor service en tuning, wellicht dat je daar meer aan hebt. Daar halen ze het binnenwerk er uit en passen het aan op je specifieke bike, gewicht en rijstijl. Voor mij om de demping soepeler te maken bij kleine hobbels. Ze kunnen echter ook je pro pedal efficiënter af stellen om een meer solide platform gevoel te creëren. Je moet wel kiezen tussen de twee richtingen. Bel ze eens op, je krijgt uitgebreid advies.

Plaats reactie