Fox 36 reeks: vraagje
Moderator:Beheerders
-
Beste foragebruikers,
dit is m'n eerste post en ik val al meteen lastig met een vraag haha! Ik hoop toch enkele antwoorden te krijgen die mij gaan helpen.
Ik wil tegen komende zomer een AM/enduro fiets in mekaar hebben steken die toch voor een deel lichte tot aggressieve FR gebruikt zal worden. Ik zal alle onderdelen bouwen rond een Santa Cruz Nomad Carbon frame.
Ik weet helaas niet goed welke vork mijn voorkeur mag krijgen. Zonder twijfel wordt het een Fox 36, maar welke? Ik twijfel tussen een Fox 36 TALAS 160 FIT RLC en een FOX VAN 160 FIT RC2. Misschien kan helpen dat ik een Cane Creek Double Barrel als demper ga gebruiken. De stuurbuis zal tapered zijn en ik wil de fiets toch op een bepaald dieet krijgen. Als de VAN vork beter werkt en minder problemen veroorzaakt dan de TALAS, wil ik gerust de 210gr verschil erbij nemen. Kwestie onderhoud ben ik eerder iemand die alles tot in de details uit mekaar haal en met een tandenborstel de tandwielen schoonmaak.
Enige suggesties? Alvast bedankt!
UPDATE: 34 views en geen antwoord... FOX ligt precies slecht op de markt bij Dirty-page gebruikers :p
dit is m'n eerste post en ik val al meteen lastig met een vraag haha! Ik hoop toch enkele antwoorden te krijgen die mij gaan helpen.
Ik wil tegen komende zomer een AM/enduro fiets in mekaar hebben steken die toch voor een deel lichte tot aggressieve FR gebruikt zal worden. Ik zal alle onderdelen bouwen rond een Santa Cruz Nomad Carbon frame.
Ik weet helaas niet goed welke vork mijn voorkeur mag krijgen. Zonder twijfel wordt het een Fox 36, maar welke? Ik twijfel tussen een Fox 36 TALAS 160 FIT RLC en een FOX VAN 160 FIT RC2. Misschien kan helpen dat ik een Cane Creek Double Barrel als demper ga gebruiken. De stuurbuis zal tapered zijn en ik wil de fiets toch op een bepaald dieet krijgen. Als de VAN vork beter werkt en minder problemen veroorzaakt dan de TALAS, wil ik gerust de 210gr verschil erbij nemen. Kwestie onderhoud ben ik eerder iemand die alles tot in de details uit mekaar haal en met een tandenborstel de tandwielen schoonmaak.
Enige suggesties? Alvast bedankt!
UPDATE: 34 views en geen antwoord... FOX ligt precies slecht op de markt bij Dirty-page gebruikers :p
-
- Contacteer:
De vraag is.....ga je de TALAS functie gebruiken ?
In het verleden had Fox dit niet goed onder controle.
Schijnbaar is dat tegenwoordig beter......
Maar mijn eigen ervaring met TALAS/U-turn-achtige functies is dat ik ze niet/nauwelijks gebruik.Voor een klim aan die knop gaan liggen draaien....nee bedankt.
Verder zie ik persoonlijk de combinatie van carbon en agressieve freeride helemaal niet zitten.Ook de combinatie carbon en een coil vindt ik apart.
Veel plezier met bouwen in elk geval en daarnaast....welkom!
Grtz.
Maar mijn eigen ervaring met TALAS/U-turn-achtige functies is dat ik ze niet/nauwelijks gebruik.Voor een klim aan die knop gaan liggen draaien....nee bedankt.
Verder zie ik persoonlijk de combinatie van carbon en agressieve freeride helemaal niet zitten.Ook de combinatie carbon en een coil vindt ik apart.
Grtz.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
Sinds wanneer is de Nomad voor agressieve freeride dan?illuminatastigmata schreef:De vraag is.....ga je de TALAS functie gebruiken ?
Grtz.
Plastic variant is (veel) sterker voor hetzelfde gewicht, of lichter voor dezelfde sterkte/duurzaamheid van zn alu broertje...
Coil voor plushness, carbon om het gewicht te compenseren en betere looks en gewicht. Qua pure rijeigenschappen zou het niet veel moeten maken, misschien ietsjes stijver dan de metalen variant.
-
- Contacteer:
Brum. schreef:Sinds wanneer is de Nomad voor agressieve freeride dan?
En carbon is mischien wel sterker bij een lager gewicht etc.etc.etc.maar ikzelf zou voor de alu-variant gaan omdat ik dat gewoon betrouwbaarder vind.Ieder zijn ding,maar in mijn ogen is carbon meer iets voor aan de waterkant met een shimano molentje eraan vast.asianrobpoop schreef: die toch voor een deel lichte tot aggressieve FR gebruikt zal worden.

THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
-
De V10 van hetzelfde merk krijgt serieuze klappen in de downhill wereld. Nogthans houdt het frame het heel goud uit, nietwaar? De Nomad Carbon is steviger, stijver en lichter dan de V10, maar heeft ook "maar" 160mm travel. Ik ben ervan overtuigd dat het frame echt wel geschikt is om zowat elke stijl te dekken, afhankelijk van de afmontage.
Ik ga hier niet discussiëren over de stevigheid van dat "plastieke" frame. Ik kan alleen aanraden om eens te gaan kijken op hun website en andere informatieve websites waar ze laten zien en uitleg geven over hoe dat specifiek frame gemaakt wordt.
Ik zou inderdaad de TALAS verkiezen om gemakkelijker te kunnen klimmen, maar ook omwille van het gewicht. Ik heb zelf al gelezen dat er problemen mee waren in het verleden, maar ik wil een vork van 2011, reeks waarbij het probleem misschien verholpen is. Dat had ik misschien kunnen specifiëren.
Luchtdempers zijn tot op heden niet zo goed, zeker in combinatie met een VPP-linkage. Vandaar mijn keuze voor een coil demper. Overkill zo'n Double Barrel? In mijn ogen niet. Hij is perfect afstelbaar en met een interne werking van Öhlins, zal ik zeker niet snel last hebben van problemen.
Net zoals de demper wil ik graag een vork die betrouwbaar is en de demping van de shock zo'n beetje evenaard. Ik vind heel weinig info en review over de 2011 reeks, vandaar mijn post hier.
Ik ga hier niet discussiëren over de stevigheid van dat "plastieke" frame. Ik kan alleen aanraden om eens te gaan kijken op hun website en andere informatieve websites waar ze laten zien en uitleg geven over hoe dat specifiek frame gemaakt wordt.
Ik zou inderdaad de TALAS verkiezen om gemakkelijker te kunnen klimmen, maar ook omwille van het gewicht. Ik heb zelf al gelezen dat er problemen mee waren in het verleden, maar ik wil een vork van 2011, reeks waarbij het probleem misschien verholpen is. Dat had ik misschien kunnen specifiëren.
Luchtdempers zijn tot op heden niet zo goed, zeker in combinatie met een VPP-linkage. Vandaar mijn keuze voor een coil demper. Overkill zo'n Double Barrel? In mijn ogen niet. Hij is perfect afstelbaar en met een interne werking van Öhlins, zal ik zeker niet snel last hebben van problemen.
Net zoals de demper wil ik graag een vork die betrouwbaar is en de demping van de shock zo'n beetje evenaard. Ik vind heel weinig info en review over de 2011 reeks, vandaar mijn post hier.
NS Bikes Analog 2010, DMR Wingbar, DMR V8 Greaseports Sick Green Edition, Deity Grips.
- Jean-Pierre
Als jij een Double Barrel perfect weet af te stellen, kom ik voortaan mijn zooi bij jou brengen.
Volgens mij is daar nog geen enkele hobby bob in geslaagd. Daarom wel aardig overkill, als je het mij vraagt. Prijs technisch en zeker het frame waar je voor kiest.
Misschien ideetje om toch maar alleen voor een freeride/downhill machine te kiezen ?
Kan je het agressieve werk prima mee doen. Zeker met die specs die jij al aan geeft. Plus je hebt wat meer betrouwbaarheid in een frame.
Maar ey, dat is jou keuze. Het zou natuurlijk wel een pareltje zijn, als ie af is.
Volgens mij is daar nog geen enkele hobby bob in geslaagd. Daarom wel aardig overkill, als je het mij vraagt. Prijs technisch en zeker het frame waar je voor kiest.
Misschien ideetje om toch maar alleen voor een freeride/downhill machine te kiezen ?
Kan je het agressieve werk prima mee doen. Zeker met die specs die jij al aan geeft. Plus je hebt wat meer betrouwbaarheid in een frame.
Maar ey, dat is jou keuze. Het zou natuurlijk wel een pareltje zijn, als ie af is.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
-
Enkele reviews:Stillridingbmx schreef:Als jij een Double Barrel perfect weet af te stellen, kom ik voortaan mijn zooi bij jou brengen.
Mountainbike198
MTBR
Bike Radar
Cane Creek Double Barrel FAQ
In geen enkele review lees ik dat hij DH specific is. Het kost wel moeite om hem af te stellen, maar dat is bij elke shock toch zo? Ik kan mij niet inbeelden dat een shock goed werkt na een kleine 10 minuten spelen met de knopjes. Hij weegt misschien veel voor het frame, maar ik bekijk het eerder als een win-win omdat ik een betere shock heb steken op een stijver en steviger frame dan de ALU versie, maar geen gewicht verlies omdat ik voor die shock kies.[/url]
NS Bikes Analog 2010, DMR Wingbar, DMR V8 Greaseports Sick Green Edition, Deity Grips.
Waar haal je vandaan dat dat carbon frame sterker is dan het alu frame? En waarom zou je zo een enorme bak van een demper op een AM fiets willen hebben? En waarom zou je zo een frame willen gebruiken voor, zoals je het zelf noemt, "agressieve FR"?
En over die Carbon V10 weet geen hond wat zinnigs te zeggen. Voor hetzelfde geld liggen die teamtrucks volgestouwd met die frames. Maar dan nog een vraag he: een Nomad is steviger dan een v10?
Ik wil niet met je discussiëren hoor, 'tis jouw poen, maar internet en zeker websites die alles zo klakkeloos van de Santa Cruz PR-machine optekenen zijn geen referentie om te kunnen zeggen dat een frame heel sterk is.
Van de Santa site...wel leuk.
En over die Carbon V10 weet geen hond wat zinnigs te zeggen. Voor hetzelfde geld liggen die teamtrucks volgestouwd met die frames. Maar dan nog een vraag he: een Nomad is steviger dan een v10?
Ik wil niet met je discussiëren hoor, 'tis jouw poen, maar internet en zeker websites die alles zo klakkeloos van de Santa Cruz PR-machine optekenen zijn geen referentie om te kunnen zeggen dat een frame heel sterk is.
Van de Santa site...wel leuk.
See what happens...dat lijkt me het juiste credoAnd while the now tried and true aluminum Nomad is still a vital part of our lineup, we decided to splice some carbon fiber into it's DNA and see what happens

-
Dat is wat Santa Cruz beweert en heeft gemeten. Voor zover ik weet en heb gelezen heeft Santa Cruz nooit gelogen over hun producten. Misschien mogen we alles met een korreltje zout nemen, maar zeker niet met een hele zoutpot. Als hun tests over de stevigheid en stijfheid van de Nomad Carbon de tests van alle andere frames “outchart†zoals zij zelf zeggen, dan zal dat ook wel zo zijn. Ook al is het misschien maar met 0,1 procent, dat weet niemand, dan is de carbon versie nog altijd beter omdat die gelijk is, maar lichter.
Je noemt het een AM fiets, Santa Cruz ook. Maar overal wordt ook gezegd dat het dé fiets bij uitstek is om een meer dan degelijke all-arounder te hebben. Ik vermoed dat Santa Cruz de term All-Mountain breder bekijkt. Eigenlijk is dat de correcte betekenis, niet? Een fiets voor alle bergen.
Ik wil voornamelijk AM rijden, maar mezelf kennende zal het daar niet alleen bij blijven. Daarom zo’n “bak van een demperâ€. De Cane Creek weegt meer dan een halve kilo, maar er vallen 400gr weg bij de Nomad carbon. Op die manier is de fiets nog altijd zo’n 100gr lichter.
Standaard verkopen ze het frame met een DHX, zowel air als coil. Waarom dan geen Double Barrel? Omdat ik ook AM wil rijden? Stoort me echt niet hoor. Als ik rond de 13kg zit op het einde van de rit (en ik ben er zeker van dat ik dat kan halen) denk ik dat ik een mooi evenwicht heb tussen AM en FR.
Dit is wat ik zover in gedachten heb, maar het kan nog veranderen:
- Santa Cruz nomad Carbon met Cane Creek Double Barrel
- Cane Creek XX custom tapered headset
- Fox 36 TALAS of VAN vork
- Easton Haven wielset
- Easton Haven stuurpen + carbon stuur
- Crank brothers Joplin 4 zadelpen met remote
- SRAM X.0 groep 2x10 let xtr voorderailleur of 1x10, sowieso met lower chainguide
- Fizik gobi XM zadel
- Maxxis Ardent banden
- Rest moet ik nog opzoeken en vergelijken
Maar kunnen we het AUB over de vorken hebben?
Dit is allemaal off-topic…
Je noemt het een AM fiets, Santa Cruz ook. Maar overal wordt ook gezegd dat het dé fiets bij uitstek is om een meer dan degelijke all-arounder te hebben. Ik vermoed dat Santa Cruz de term All-Mountain breder bekijkt. Eigenlijk is dat de correcte betekenis, niet? Een fiets voor alle bergen.
Ik wil voornamelijk AM rijden, maar mezelf kennende zal het daar niet alleen bij blijven. Daarom zo’n “bak van een demperâ€. De Cane Creek weegt meer dan een halve kilo, maar er vallen 400gr weg bij de Nomad carbon. Op die manier is de fiets nog altijd zo’n 100gr lichter.
Standaard verkopen ze het frame met een DHX, zowel air als coil. Waarom dan geen Double Barrel? Omdat ik ook AM wil rijden? Stoort me echt niet hoor. Als ik rond de 13kg zit op het einde van de rit (en ik ben er zeker van dat ik dat kan halen) denk ik dat ik een mooi evenwicht heb tussen AM en FR.
Dit is wat ik zover in gedachten heb, maar het kan nog veranderen:
- Santa Cruz nomad Carbon met Cane Creek Double Barrel
- Cane Creek XX custom tapered headset
- Fox 36 TALAS of VAN vork
- Easton Haven wielset
- Easton Haven stuurpen + carbon stuur
- Crank brothers Joplin 4 zadelpen met remote
- SRAM X.0 groep 2x10 let xtr voorderailleur of 1x10, sowieso met lower chainguide
- Fizik gobi XM zadel
- Maxxis Ardent banden
- Rest moet ik nog opzoeken en vergelijken
Maar kunnen we het AUB over de vorken hebben?
Dit is allemaal off-topic…
Zeker nog nooit met de huidige generatie Talas gereden? Want ja, dan draai je voor elke klim dus wel aan die knop. Is sowieso niet te vergelijken met U-turn... dit is een of twee klikjes.illuminatastigmata schreef:De vraag is.....ga je de TALAS functie gebruiken ?
Ik heb nu een jaar met die Talas gereden en zeker in de AM ritten vind ik het ideaal. Het nadeel van de Talas (RC2) vind ik dat ze nogal stug zijn. Ik had toch wel aardig moeite om het goed afgestemd te krijgen met de erg plushe achterkant (Van Coil demper op een RFX frame).
Van of Talas is coil vs. lucht en vaste veerweg vs. variabele veerweg.
Ik heb ooit voor de 36 RC2 talas ('09, dus FITloos) gekozen vanwege de mogelijkheid de veerweg aan te passen. Zoals fanman al zegt, bij klimmetjes ed. 1 of 2 klikjes en je gaat 3 of 6 cm in veerweg naar beneden. Erg praktisch. In september weekje Tirol gedaan (zonder liftjes) en die talas was meer dan welkom.
Betreft verschil in instelmogelijkheden: geen idee hoe dat met de Van is maar de Talas RC2 heeft er plenty (check de site* maar ) en kan er goed mee uit de voeten.
Bedenk dus wat je wil gaan doen (beetje FR in parkjes e.d. met lift of zelf beetje aanklooien en omhoog fietsen) en maak uw keuze.
*) http://www.foxracingshox.com/bike/11/fo ... 80_FIT_RC2
Ik heb ooit voor de 36 RC2 talas ('09, dus FITloos) gekozen vanwege de mogelijkheid de veerweg aan te passen. Zoals fanman al zegt, bij klimmetjes ed. 1 of 2 klikjes en je gaat 3 of 6 cm in veerweg naar beneden. Erg praktisch. In september weekje Tirol gedaan (zonder liftjes) en die talas was meer dan welkom.
Betreft verschil in instelmogelijkheden: geen idee hoe dat met de Van is maar de Talas RC2 heeft er plenty (check de site* maar ) en kan er goed mee uit de voeten.
Bedenk dus wat je wil gaan doen (beetje FR in parkjes e.d. met lift of zelf beetje aanklooien en omhoog fietsen) en maak uw keuze.
*) http://www.foxracingshox.com/bike/11/fo ... 80_FIT_RC2
Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee
Mijn 2010 TALAS is volgens mij nog net zonder FIT. Ik zou er zo een VAN in willen zetten vanwege de plushness. De TALAS is redelijk stug, helemaal niet soepel bij het aanspreken. Ik rij met 50psi, volgens mij redelijk weinig, dus daar ligt het niet aan lijkt me (ik druk de vork zo 13cm in). Het is na een uurtje of 10 rijden wel wat beter geworden, maar echt soepel wordt het volgens mij nooit. Als je een coil achterdemper hebt (heb ik ook) dan gaat je dat best irriteren na een tijdje.
Of je de verstelling veel gebruikt is persoonlijk. Ik gebruik het soms, maar eigenlijk zou ik ook best zonder kunnen. Vaak vergeet ik de vork lager te zetten voor een steile klim en dan rij ik ook gewoon naar boven. Met de vork laag gaat iets beter, maar een dealbreaker is het niet.
Overigens, als gewicht een issue is, moet je naar een Fox 36 Float kijken, die zijn nog lichter dan de TALAS. Je mist dan wel de veerweg verstelling, net zoals bij de VAN.
Of je de verstelling veel gebruikt is persoonlijk. Ik gebruik het soms, maar eigenlijk zou ik ook best zonder kunnen. Vaak vergeet ik de vork lager te zetten voor een steile klim en dan rij ik ook gewoon naar boven. Met de vork laag gaat iets beter, maar een dealbreaker is het niet.
Overigens, als gewicht een issue is, moet je naar een Fox 36 Float kijken, die zijn nog lichter dan de TALAS. Je mist dan wel de veerweg verstelling, net zoals bij de VAN.
-
Die is enkel in't wit te verkrijgen, en jij mag hem dan kuisen als ik ben gaan rijden :pzonoskar schreef:Overigens, als gewicht een issue is, moet je naar een Fox 36 Float kijken, die zijn nog lichter dan de TALAS. Je mist dan wel de veerweg verstelling, net zoals bij de VAN.
Het ziet er naar uit dat er niet echt een gouden middenweg is. Vorken leveren alvast geen echte performance op elk vlak bij polyvalent gebruik, wat ik wel jammer vind omdat ik een ALL Mountain fiets wil met de nadruk op ALL. Als de Cane Creek mij ook niet echt bevalt om te klimmen of voor gewone ritten, zal ik ook naar een alternatief moeten uitkijken.dale c schreef:Ik heb nu een jaar met die Talas gereden en zeker in de AM ritten vind ik het ideaal. Het nadeel van de Talas (RC2) vind ik dat ze nogal stug zijn. Ik had toch wel aardig moeite om het goed afgestemd te krijgen met de erg plushe achterkant (Van Coil demper op een RFX frame).
Ik heb zo de indruk dat ik toch voor een VAN zal kiezen dan. Alvast in het begin. Ik kan nadien toch nog altijd een RP23 of dergelijke bijkopen en een TALAS FIT RLC als tweede vork steken voor de lichtere ritten en zwaardere klimbeurten. Het totaal prijskaartje van de volledige fiets zal sowieso boven de 5000EUR liggen, met die demper en vork er extra bij boven de 6500euro. Da’s iets meer dan ik gedacht had om uit te geven, maar zal sowieso altijd goedkoper blijven dan 2 volledige fietsen in huis te halen.
Bedankt voor de reacties, moesten er nog mensen zijn met ervaring => deel het met ons mee!
Precies mijn ervaring.zonoskar schreef:Mijn 2010 TALAS is volgens mij nog net zonder FIT. Ik zou er zo een VAN in willen zetten vanwege de plushness. De TALAS is redelijk stug, helemaal niet soepel bij het aanspreken. Ik rij met 50psi, volgens mij redelijk weinig, dus daar ligt het niet aan lijkt me (ik druk de vork zo 13cm in). Het is na een uurtje of 10 rijden wel wat beter geworden, maar echt soepel wordt het volgens mij nooit.
@TS, staar je niet blind op de FIT cartridge. Ik merk het verschil niet, ben dan ook niet zo'n fijngevoelig persoontje. M.b.t. zelf sevicen vind ik het eerder een nadeel.
Meer dan goed. Zeker als je in deze periode een beetje om je heen kijkt (lees: Vanuit je luie stoel door het CRC assortiment scrollen) heb je voor dat geld bijvoorbeeld al een Rocky Mountain Flatline en een RM Slayer SXC of Altitude.Fanman schreef:Inderdaad, scherpe opmerking. Met dat budget zijn er gewoon 2 fietsen op te bouwen waar je goed mee voor de dag kan komen.
Maar ik heb het gevoel dat je liever gewoon voor fancy gaat...
-
dit zegt alles denk ik:GTLTS schreef:Waar haal je vandaan dat dat carbon frame sterker is dan het alu frame? En waarom zou je zo een enorme bak van een demper op een AM fiets willen hebben? En waarom zou je zo een frame willen gebruiken voor, zoals je het zelf noemt, "agressieve FR"?
http://www.pinkbike.com/news/santa-cruz ... t-lab.html
DAMN! vooral het laatste segment, das pas hufterproof!benhermans schreef:dit zegt alles denk ik:GTLTS schreef:Waar haal je vandaan dat dat carbon frame sterker is dan het alu frame? En waarom zou je zo een enorme bak van een demper op een AM fiets willen hebben? En waarom zou je zo een frame willen gebruiken voor, zoals je het zelf noemt, "agressieve FR"?
http://www.pinkbike.com/news/santa-cruz ... t-lab.html

--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
ik heb zelf een fox 36 VAN in me fiets.
Hiervoor heb ik met een Lyrik u-turn gereden en in de tijd dat ik die vork
gehad heb de u-turn optie misschien 2 of 3x gebruikt.
Als ik nu een nieuwe vork moest kopen zou ik er weer ene kopen zonder de u-turn of talas optie. Simpelweg omdat de meeste het zich wel voornemen het te gebruiken maar het uiteindelijk toch niet doen.
Misschien een 36 Float ook een prima optie voor je?
Hiervoor heb ik met een Lyrik u-turn gereden en in de tijd dat ik die vork
gehad heb de u-turn optie misschien 2 of 3x gebruikt.
Als ik nu een nieuwe vork moest kopen zou ik er weer ene kopen zonder de u-turn of talas optie. Simpelweg omdat de meeste het zich wel voornemen het te gebruiken maar het uiteindelijk toch niet doen.
Misschien een 36 Float ook een prima optie voor je?
Trek Remedy 9
http://vimeo.com/39728151
Hier wordt toch lekker hard naar beneden geript op 2 nomad carbon's. Dat zie ik de meeste hier op dp nog niet doen. In mijn ogen kan zo'n nomand cr echt wel opgebouwd worden tot een enduro/freerider bike.
Waarom geen fox float erin om gewicht laag te houden? Als achterdemper heb ikzelf een vivid air gehad, als je gewicht laag wilt houden en een demper die wat zwaarder werk aan kan zit je met zo'n vivid ook goed. Of de nieuwe cc double air?
Hier wordt toch lekker hard naar beneden geript op 2 nomad carbon's. Dat zie ik de meeste hier op dp nog niet doen. In mijn ogen kan zo'n nomand cr echt wel opgebouwd worden tot een enduro/freerider bike.
Waarom geen fox float erin om gewicht laag te houden? Als achterdemper heb ikzelf een vivid air gehad, als je gewicht laag wilt houden en een demper die wat zwaarder werk aan kan zit je met zo'n vivid ook goed. Of de nieuwe cc double air?
Life begins at the end of your comfortzone.