RS Ario RLR
Moderator:Beheerders
-
Heren,
ik heb voor weinig een gloednieuwe RS Ario RLR op de kop kunnen tikken,
echter heb ik totaal geen behoefte aan het poplock systeem. Nog een kabel, nog een hendel, stuur is met 2 shifters en 2 remmen al vol genoeg. Heb liever de lockout direct op de demper zelf.
Is dit mogelijk?
Internet afgezocht, RS website, de search hier, niets over te vinden helaas.
ik heb voor weinig een gloednieuwe RS Ario RLR op de kop kunnen tikken,
echter heb ik totaal geen behoefte aan het poplock systeem. Nog een kabel, nog een hendel, stuur is met 2 shifters en 2 remmen al vol genoeg. Heb liever de lockout direct op de demper zelf.
Is dit mogelijk?
Internet afgezocht, RS website, de search hier, niets over te vinden helaas.
-
Dat dacht ik oek, punt is alleen dat als ik het complete poplock systeem van de demper afhaal, daar met de hand aan draai (zonder de veer dus), de demper niet in unlocked positie blijft staan, schiet weer terug.
De kabel van het poplock systeem houdt de demper in unlock, zonder kabel spanning schiet deze weer terug naar locked.
EDIT: De spare part PDF op de RS website nog eens bestudeerd, het is helaas niet mogelijk. De RLR lockout heeft geen vergrendeling in de demper. Er moet kabelspanning zijn om de demper unlocked te houden.
De Ario met lockout-switch op de demper zelf heeft een ander lockout systeem, met interne vergrendeling. Helaas voor mij dus.
De kabel van het poplock systeem houdt de demper in unlock, zonder kabel spanning schiet deze weer terug naar locked.
EDIT: De spare part PDF op de RS website nog eens bestudeerd, het is helaas niet mogelijk. De RLR lockout heeft geen vergrendeling in de demper. Er moet kabelspanning zijn om de demper unlocked te houden.
De Ario met lockout-switch op de demper zelf heeft een ander lockout systeem, met interne vergrendeling. Helaas voor mij dus.

-
Neen, helaas heb ik een zadelpen maatje 32,nogwat. Ik heb de poplock gewoon gemonteerd en ondertussen aan het kijken naar een andere dempert. Een lockout is vrij zinloos in een NRS frame omdat ie zich erg netjes houdt als fully zijnde. Nu hebben 9 van de 10 dempers toch een lockout, maar om dat nu helemaal naar het stuur toe te halen vind ik wat overdreven.cHoc schreef:Als je hem alsnog wel eens aan en uit wilt zetten kun je ook als je niet een dikke zadelpen hebt, bv 27,2mm, de hendel gewoon achter onder het zadel aan de zadelpen vastmaken.
@ cHoc, een kabeltje spannen om hem unlocked te houden is idd een leuke tijdelijke oplossing, vandeweek eens kijken of dat wil werken. Bedankt voor de tip