Lekkage remolie bij top caps Avid Juicy

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ray
Lekkage remolie bij top caps Avid Juicy

Bericht door Ray » zo mar 27, 2011 4:32 pm

Beste medeforummers,

Het volgende probleem is geconstateerd.
Bij het gebruik van zowel de voor- als achterrem, lekt er remolie tussen de top cap (afdekplaatje) en het oliereservoir van de remhendel. Dit geschiedt al bij licht gebruik.
Mijn vraag, wat kan de oorzaak hiervan zijn, en niet geheel onbelangerijk, wat is de oplossing.

Kortste klap is natuurlijk nieuwe remmen, gezien de kwaliteit van de Juicy's niet om naar huis te schrijven zijn.

Ik zie graag jullie reactie tegemoet!

Sean

Bericht door Sean » zo mar 27, 2011 4:39 pm

E zit een pakking tussen de top cap en het oliereservoir neem ik aan. Die zou stuk kunnen zijn?
Do work Son!

Rutger1992

Bericht door Rutger1992 » zo mar 27, 2011 8:04 pm

gewoon gg bij de winkel langsgaan waar je je het hebt gekocht heb ook al dit soort dingen meegemaakt is meestal vrij simpel en goedkoop te laten maken

Seth

Bericht door Seth » vr apr 15, 2011 8:31 am

dit lekken is geheel normaal, het schijnt factory-af standaard te zijn. Te gevuld of zoiets. Ik had een set juicy's 7_203mm en ze lekten heel wat. Gewoon flink stuk gaan rijden en regelmatig het afvegen, stopt vanzelf :)

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » vr apr 15, 2011 9:02 am

Seth schreef:dit lekken is geheel normaal, het schijnt factory-af standaard te zijn. Te gevuld of zoiets. Ik had een set juicy's 7_203mm en ze lekten heel wat. Gewoon flink stuk gaan rijden en regelmatig het afvegen, stopt vanzelf :)
Dat idee had ik ook; ik heb de mijne ontlucht/bijgevuld en sindsdien lekken ze soms tussen afdekplaatsje en huis van de remhendel.
Ik heb me nieuwe remmen gekocht (meer omdat de juicy's al 5/6 jaar oud zijn), maar de juicy's remden toch wel lekker 8)

Lekkage doet dus niets met de remkracht! Je kunt er gewoon mee doorrijden :arms:
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

Plaats reactie