Open vraagje over freeride bandjes..

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gran Torino
Contacteer:
Open vraagje over freeride bandjes..

Bericht door Gran Torino » do feb 10, 2011 11:07 pm

Mijn KHS Fetish ( jaja jullie kennen ze wel die van Ebay met een Romic demper) heb ik door aankoop van een RS Domain 318 van een lekkere voorvering voorzien. Gekocht van gregn hier op t forum. Nog bedankt Greg!

Nu is deze fiets wat zwaar voor huis tuin en keuken gebruik, zeker de maxxis high rollers die er nu op zitten. :( Ik wil er in de Alpen ook mee omhoog kunnen fietsen namelijk..

Iemand hier ervaring met lichte stevige Freeride bandjes?

Laat maar komen al die persoonlijke voorkeuren!! :D

gregn

Bericht door gregn » do feb 10, 2011 11:40 pm

yo,
een vriend van me rijd met shwalbe rocket ron's en is er zeer tevreden over.

TF

Bericht door TF » do feb 10, 2011 11:58 pm

Ja dat is zo, maar Conti Mountainking in vouwversie is ook best okee vind ik. Moeten we ff opzoeken wat ze wegen. Ik heb nog een paar van die Stans strips voor freeride liggen, dan vlieg je echt omhoog!
If you're a gangster... what are you doing in show business?

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr feb 11, 2011 12:01 am

Continental Rubber Queens 2.2 vouwbanden schijnen ook een goede optie te zijn,beide dik onder 600g per band.Niet mee gereden maar wel een keer de 2.4 versie die best goed zijn dus de minder brede versie zal dan prima zijn.

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » vr feb 11, 2011 7:13 am

Stans strips? Is dat spul om je niet tubeless velgen tubeless te maken? Hoe werkt dat?

En dank aan allen die al gereageerd hebben!

Kom maar met jullie ideale lichte freeride banden! :D :D

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » vr feb 11, 2011 7:53 am

Nou is een KHS Fetish nou ook niet bepaald de meest ideale fiets om mee omhoog te fietsen

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » vr feb 11, 2011 9:49 am

Nee dat weet ik al jaren, maar het gaat een stuk beter met een triple voorblad en de ingaande demping vrijwel geheel ingeschakeld. :D Ik klim er beter mee dan met mijn oude STS DH...
Laatst gewijzigd door Gran Torino op vr feb 11, 2011 10:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr feb 11, 2011 10:03 am

sherlock schreef:Nou is een KHS Fetish nou ook niet bepaald de meest ideale fiets om mee omhoog te fietsen
Hoge bb is ook beter dan lage bb volgens hem, want dan raak je geen stenen.

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » vr feb 11, 2011 10:30 am

Ja inderdaad Mrtnrider, een heeeeeeeeel hoge bottombracket dan val ik in elke bocht om met mijn fiets..

Ik fiets om het bewegen en heb ook nog een DH fiets die wel aan jou normering doet. Alleen qua bouwjaar en afmontage niet denk ik. Ik ben een vrijetijdsrijder en heb ook geen state of the art wedstrijdfiets nodig.. Dat jij nou duizenden euro`s uitgeeft aan het nieuwste van het nieuwste is jouw ding.

Laat mij lekker old fashioned genieten van mijn eigen very old skool speelgoed. Ik heb ook nog een Ktm Gs 250 uit de tijd staan toen jij nog een spermatoide was.. Laat ieder in zijn waarde zou ik zeggen..

Jammer dat je mij met al jouw wedstrijdervaring geen tip kan geven over een bandenkeuze daar vroeg ik namelijk gewoon om...

Qprs

Bericht door Qprs » vr feb 11, 2011 3:24 pm

Rubber Queens 2.2 zijn erg fijne bandjes voor wat serieuzer MTB werk, maar voor freeride zijn ze denk ik net iets te licht/zwak. Je komt er de berg wel mee op, en dat zal met de 2.4 versie wat lastiger zijn denk ik.
Ik neem dit jaar zowel de 2.2 als 2.4 versie mee naar Oostenrijk, kan niet kiezen namelijk :lol:

Rocket Ron en Mountainkings zijn XC bandjes.
Daar kun je in de Alpen best wel wat mee rondhobbelen, maar voor freeride zijn ze imho niet geschikt.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » vr feb 25, 2011 8:59 pm

rij momenteel met bontrager big earl banden 2.7 voor 2.5 achter en die bevallen heel goed alleen zwaar maar mischien zijn de bontrager fr4 bandjes wel een goede optie. En ben van mening dat de conti,s mountain king ook goed zijn!
What goes up must come down(hill)

Plaats reactie