Chain Guide probleem

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
mentalernie
Chain Guide probleem

Bericht door mentalernie » do feb 03, 2011 8:27 pm

Hi!

Ik heb een probleempje

Ik had tot voor kort (ofja, heb m nog steeds in de garage liggen) een '04 Santa Cruz Bullit.
Een weekje geleden heb ik hier via het forum van stillridingbmx een 2010 Kona Stinky Supreme frame gekocht.

Op mijn oude frame zat een e13 chainguide, met taco, maar deze lijkt niet echt te passen.
Ik heb hier en daar wat gelezen over ISCG en ISCG-05 maar heb geen idee wat het verschil is en heb ook geen idee wat er op mijn oude en mijn nieuwe frame zit. Heb dus ook geen idee of die chainguide past.

Als het dus niet op het nieuwe frame past wou ik onderstaande chainguide kopen. (is zowel voor ISCG nieuw als oud verkrijgbaar). Moet ook met mn tandwiel passen aangezien ik een 36T tandwiel heb.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=50805

Hier wat foto's:

Oud:
Afbeelding
Afbeelding

Nieuw:
Afbeelding
Afbeelding

Chain guide:
Afbeelding
Afbeelding

Heb dus geen idee wat ik moet doen...

Kan iemand me helpen?

fucalot

Bericht door fucalot » do feb 03, 2011 8:40 pm

Ik zie geen probleem, waar past hij niet? Of waarom past hij niet? De Kona is voorzien voor beide maten, dus alle guides moeten in principe passen. Chain guides zijn over het algemeen altijd wel wat puzzelen om de juiste lijn te krijgen.

mentalernie

Bericht door mentalernie » do feb 03, 2011 9:16 pm

ja, kan ook zijn omdat ik m'n veer nog niet in het frame heb (ben nog op de bushes aan het wachten)...

Maar lijkt net alsof de behuizing van het rolletje aan de onderkant tegen de onderste buis van de driehoek komt...

maarja, als het zou moeten passen, dan zal het ook wel passen hoop ik.
nu maar wachten op de bushes en dan kijken waar het schip strandt...

GTLTS

Bericht door GTLTS » di feb 22, 2011 11:22 am

Lijkt me simpel...

Gewoon effe de inbouwlengte van je demper meten. Dan weet je het snel genoeg.
Ik zie echter geen reden waarom die niet zou passen als je eventueel een beetje aan de gang gaat met opvulringen.

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di feb 22, 2011 11:31 am

Kan wel zijn dat je voor de E13 een ''wide''backplate moet hebben omdat de rol inderdaad de liggende vork gaat raken.......Bij het een frame is het inderdaad met vulringen op te lossen maar een guide die in een keer past is VAAK een illusie.....
Succes!
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » di feb 22, 2011 2:46 pm

Past gewoon;)

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di feb 22, 2011 4:29 pm

illuminatastigmata schreef:Kan wel zijn dat je voor de E13 een ''wide''backplate moet hebben omdat de rol inderdaad de liggende vork gaat raken.......Bij het een frame is het inderdaad met vulringen op te lossen maar een guide die in een keer past is VAAK een illusie.....
Succes!
kijk die snapt 't.. !

er zijn verschillende variaties voor versch. veer systemen ..
zodat er genoeg ruimte over blijft of hij het frame niet raakt
het zou best kunnen zijn dat dit het euvel is..

er is op E-13 een beschrijving te vinden voor SP / VPP / FSR en welke backplate ervoor is ontworpen..

passen doet ie altijd wel maarten .. offie ook goed gaat werken dan is punt 2 :bandana:

Plaats reactie