Na een tijd anoniem mee gelezen te hebben,dan toch mijn eerste vraag.
Binnenkort ontvang ik mijn nieuwe project: BMC TE01 2009. Ik wil deze bike o.a. gaan opbouwen met SRAM twisters. Het probleem is nu echter dat ik een FOX F32 RL 100 heb met een FOX/Shimano remote lockout hendel. Als ik twisters monteer dan is het helaas onmogelijk om de lockout hendel nog te bedienen.
Ik heb dan ook de volgende vraag:
- Weet iemand of het mogelijk is om een poploc of pushloc te plaatsen in combinatie met een Fox vork?
- of heeft iemand onder ons al eerder voor dit probleem gestaan en zo ja hoe heb je dat opgelost.
Ik wil nl erg graag met twisters gaan rijden en beschikken over een lockout hendel. Wie kan mij helpen
Fox remote lockout lever in combinatie met SRAM twisters
Moderator:Beheerders
Hmmmja, een poploc/pushloc werd gebruikt met verschillende zelfbouw-kits (m.n. Deeef) van voor Fox zelf op de markt kwam met een rlo-systeem. Zie bijvoorbeeld dit oude topic (inmiddels zonder plaatjes...) bij de buren.
Verder weet ik eigenlijk niet hoeveel kabel die Fox jetser trekt en hoe zich dat verhoudt tot poploc/pushloc. Lijkt me eigenlijk alleen een probleem als ie meer kabel moet trekken, anders kan je gewoon een minder opgespannen binnenkabel gebruiken. 't Zijn niet zulke ingewikkelde/precieze dingen, dus kan me voorstellen dat het gaat werken!
(ik heb nog twee poploc hendels over, een geheel nieuw...)
Verder weet ik eigenlijk niet hoeveel kabel die Fox jetser trekt en hoe zich dat verhoudt tot poploc/pushloc. Lijkt me eigenlijk alleen een probleem als ie meer kabel moet trekken, anders kan je gewoon een minder opgespannen binnenkabel gebruiken. 't Zijn niet zulke ingewikkelde/precieze dingen, dus kan me voorstellen dat het gaat werken!
(ik heb nog twee poploc hendels over, een geheel nieuw...)
Het is helaas niet gelukt om een Fox lockoiut te bedienen met een SRAM Poploc. Het komt er eigenlijk op neer dat het mechaniek van de FOX-vork erg precies bediend moet worden door de kabel van de RL-hendel. De Poploc is hiervoor onvoldoende nauwkeurig in te stellen. HEt is een aantal avondjes puzzelen geweest en heb toch echt de conclusie moeten trekken dat het niet goed mogelijk is om alles naar behoren af te stellen. Helaas dus geen twisters, omdat ik de combinatie van twisters met de shimano lockout geen mooie combinatie vind.