Mavic CrossRide voor 4x?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Giant Anthem 3
Contacteer:
Mavic CrossRide voor 4x?

Bericht door Giant Anthem 3 » vr dec 17, 2010 3:21 pm

Ik wil mijn knal rode DT E2200 wielen misschien gaan verruilen voor mooie zwarte Mavic CrossRide wielen. Maar nou vraag ik me af of die wielen wel sterk genoeg zijn voor 4x? Komen natuurlijk behoorlijke krachten op te staan als je rap door die kombochten gaat en bij drops..

Iemand een suggestie? :)
Giant XTC Advanced
Cube 29 AMS Race

mateis

Bericht door mateis » vr dec 17, 2010 5:16 pm

Niet doen. Het zijn goede wielen, netjes gespaakt en goede bling+value for money, maar dan vooral voor xc. De velgen zijn aan de smalle kant en gestoken, niet gelast. Bij pre-2010 versies heb ik wel eens spaken uit de naaf zien scheuren (nooit zomaar, trouwens). Ik zou voor 4x uitkijken naar wat stevigers (bredere velg), tenminste, als je langere tijd met je wielen wilt doen en je zo af en toe een foutje wilt kunnen permitteren.

Giant Anthem 3
Contacteer:

4x wielen

Bericht door Giant Anthem 3 » vr dec 17, 2010 6:15 pm

Wat zou je aanraden dan? Het moet wel QR zijn.
Giant XTC Advanced
Cube 29 AMS Race

mateis

Bericht door mateis » za dec 18, 2010 9:13 am

Klassieke set met brede (28mm) velgen en 32 spaken en alleen als je het financieel trekt en/of heel serieus bent over je raceprestaties en de daarbij behorende techniek in huis hebt inzetten op lichter materiaal/systeemwielen. Laten we eerlijk zijn: iedereen landt wel een paar keer heel erg fout en scheef... Wel lekker als je daarna gewoon door kan rijden. :)

Plaats reactie