Achterderaulieur vervangen met medium cage kooi
Moderator:Beheerders
Ik ben sinds kort in het bezit van een Trek Scratch 7. Deze fiets heeft een SRAM X9 achterderaulieur met lange kooi. Ik wil deze gaan vervangen door een SRAM X0 met middellange kooi. Begrijp niet waarom Trek heeft gekozen voor een lange kooi. Iemand enig waarom hiervoor gekozen is?
De kooien zijn namelijk te vervangen,als je lange kooi vervangt met een medium kooi bespaart je dat al een nieuwe derailleur,maar je wilt liever een XO zo te zien.Ik heb misschien het idee dat Trek een lange kooi heeft gekozen gezien je er ook mee kunt klimmen(zie 2x9 speed) in combinatie met een vrij grote cassette(11-34T) denk ik.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Op mijn Specialized Enduro is nagenoeg dezelfde setup gekozen.Toch zat er standaard een deraulieur met medium kooi op.Begrijp dus niet waarom Trek hiervoor gekozen heeft.Trekrules schreef:De kooien zijn namelijk te vervangen,als je lange kooi vervangt met een medium kooi bespaart je dat al een nieuwe derailleur,maar je wilt liever een XO zo te zien.Ik heb misschien het idee dat Trek een lange kooi heeft gekozen gezien je er ook mee kunt klimmen(zie 2x9 speed) in combinatie met een vrij grote cassette(11-34T) denk ik.
Tsja, wat is uberhaupt het nut van een lange kooi? Ook bij een triple heeft zo'n ding m.i. alleen zin als je klein-klein schakelt, en dat is een behoorlijk kansloze combi.
Lange kooi is echter mtb default op de default setup met een triple, wat betekent dat ze goedkoper in te kopen zijn. Dat is voor veel merken een overweging om praktisch altijd voor een lange kooi te kiezen, volgens mij.
Lange kooi is echter mtb default op de default setup met een triple, wat betekent dat ze goedkoper in te kopen zijn. Dat is voor veel merken een overweging om praktisch altijd voor een lange kooi te kiezen, volgens mij.