Spaak patroon
Moderator:Beheerders
ik heb een setje campagnolo baan nafen en wil deze gaan spaken heb ergens een setje nieuwe vuelta velgen op de kop kunnen tikken maar ik wil eigenlijk de wielen anders spaken dan 2 of 3 keer gekruist.
het liefste heb ik beide wielen radiaal gespaakt.
bij nafen zijn 36 gaats.
als iemand sugesties heeft hoor ik het graag
bij nafen zijn 36 gaats.
Re: Spaak patroon
Radiaal gaat achter in ieder geval niet werken, en de naafhuizen zijn ook niet erg torsiestijf, dus dat is ook een beperking. Misschien kun je wat met three leading, three trailing, kraaiepoot is in ieder geval lelijk. Ik zou ze 3x spaken en de knooppunten solderentwan92 schreef:ik heb een setje campagnolo baan nafen en wil deze gaan spaken heb ergens een setje nieuwe vuelta velgen op de kop kunnen tikken maar ik wil eigenlijk de wielen anders spaken dan 2 of 3 keer gekruist.
bij nafen zijn 36 gaats.

/Marten
- [HEAD]MarxNL
- Contacteer:
-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik zou dan voor radiaal gaan (kunnen die naven dat aan??) en achter over drie. Achter zou ik niet te veel experimenteren op de baan.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- [HEAD]MarxNL
- Contacteer:
idd, ik zat even op een andere pc.Niels Veldhoven schreef:wat dacht je van voor radiaal, achter links(non-drive-side) radiaal en rechts(drive-side) 2 of 3 keer gekruist...
@[HEAD]MarxNL: is dat een rolstoelwiel?
Grt Niels
De onderstaande foto is van mijn oude bike. Ongeveer een jaar of 6 op het wielset gereden (nog steeds) en nooit problemen mee gehad. Super sterk en het ziet er wel mooi uit denk ik.

niet helemaal een scherpe foto, maar toch

Die enorme halfhoge velg helpt natuurlijk ook wel wat voor de sterkte...[HEAD]MarxNL schreef:Ongeveer een jaar of 6 op het wielset gereden (nog steeds) en nooit problemen mee gehad. Super sterk en het ziet er wel mooi uit denk ik.

bedankt allemaal voor de reacties
ik zat zelf te denken aan voor radiaal
en het achterwiel drive side radiaal en non drive side 2 keer gekruist
http://a7.idata.over-blog.com/0/02/72/1 ... r_hub2.jpg[/url][/code]
http://a7.idata.over-blog.com/0/02/72/1 ... r_hub2.jpg[/url][/code]
Niet doen, dan gaat het hele draaimoment door de dunne naafhuls, en die kan daar echt niet tegen.twan92 schreef:bedankt allemaal voor de reacties
Bovendien, je hebt een baannaaf, de velg staat symmetrisch tussen de flenzen, dus als je op een heel asymmetrisch spaakpatroon uitkomt doe je iets fout

/Marten