Marzocchi z1... welk type?
Moderator:Beheerders
Hallo allemaal,
Ik heb paar weken terug een 24 le toy 3 gekocht en ben zeer daar tevreden mee. Alleen mijn vraag is wat voor Marzocchi z1 vork heb ik nu, waar kan ik de type en welk jaar vinden? is er iemand hier mij kan helpen misschien? De oude eigenaar wist dat de vork is Marzocchi z1 maar verder weet hij niet meer omdat de fiets al jaren niet meegereden heeft.
Ik heb de luchten van de vork beetje te veel weg gedaan en nu moet ik beetje wat oppompen en wil graag weten wat voor pomp geschikt voor.
Alvast bedankt.
ps: sorry ik ben een beetje noob :P
Ik heb paar weken terug een 24 le toy 3 gekocht en ben zeer daar tevreden mee. Alleen mijn vraag is wat voor Marzocchi z1 vork heb ik nu, waar kan ik de type en welk jaar vinden? is er iemand hier mij kan helpen misschien? De oude eigenaar wist dat de vork is Marzocchi z1 maar verder weet hij niet meer omdat de fiets al jaren niet meegereden heeft.
Ik heb de luchten van de vork beetje te veel weg gedaan en nu moet ik beetje wat oppompen en wil graag weten wat voor pomp geschikt voor.
Alvast bedankt.
ps: sorry ik ben een beetje noob :P
Je kunt op de Marzocchi website van elk modeljaar de vorken bekijken. Zo kun je er vast achter komen uit welk jaar jouw vork is: www.marzocchi.com (ga naar mountainbike sectie, dan in het dropdown menu: products > forks > all forks by model year)
Voor het oppompen van je vork kun je elk verkrijgbaar vorkpompje gebruiken. Let er wel op dat de meeste vorkpompjes tot hele hoge druk kunnen pompen (300 psi ofzo) en de schaal van de drukmeter daar ook op aangepast is. Marzocchi gebruikt (bij de oudere vorken in ieder geval) lage druk (rond de 30-60 psi). Dus let er op dat je je vork niet veel te hard oppompt.
Als je je modeljaar hebt gevonden kun je op de marzocchi site ook meteen owners manuals e.d. vinden.
Voor het oppompen van je vork kun je elk verkrijgbaar vorkpompje gebruiken. Let er wel op dat de meeste vorkpompjes tot hele hoge druk kunnen pompen (300 psi ofzo) en de schaal van de drukmeter daar ook op aangepast is. Marzocchi gebruikt (bij de oudere vorken in ieder geval) lage druk (rond de 30-60 psi). Dus let er op dat je je vork niet veel te hard oppompt.
Als je je modeljaar hebt gevonden kun je op de marzocchi site ook meteen owners manuals e.d. vinden.
Ik heb op de website nog een keer gekeken en lijk me wel sterk dat mijn vork is ook dirt jumper III uit 03 maar kan iemand misschien mij bevestig?nut-case schreef:heb heb zelf een dirtjumper uit 03
boven op mijn vork zitten 2 doppen die je er af kan draaien, daar onder zitten vertielen waar je met een adapter gewoon een fietspomp op kan zetten
Nut-case z'n opmerking slaat op je vraag over het oppompen van de vork, niet welk modeljaar jij hebt (als ik het goed begrijp in ieder geval).oldskull schreef:Ik heb op de website nog een keer gekeken en lijk me wel sterk dat mijn vork is ook dirt jumper III uit 03 maar kan iemand misschien mij bevestig?nut-case schreef:heb heb zelf een dirtjumper uit 03
boven op mijn vork zitten 2 doppen die je er af kan draaien, daar onder zitten vertielen waar je met een adapter gewoon een fietspomp op kan zetten
Je vork komt sowieso niet uit 2003 aangezien de vorken van Marzocchi toen nog geen zwarte binnenpoten hadden. Als je echt zeker weet dat het sowieso een Z1 type is dan is mijn gok op dit moment dat het de Z1 Drop-off II 2004 is.
-