Welke chainguide?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Butch
Welke chainguide?

Bericht door Butch » zo mei 24, 2009 12:26 am

Ik wil op mijn Giant Faith 2 een dual ring chainguide gaan monteren, maar weet niet goed welke.

Ik heb er een RaceFace Evolve DH crankstel op zitten.

Een bashguard heb ik volgens mij dan niet nodig.

Ik heb de volgende twee chainguides gevonden.

De eerste: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=6029

Deze zou alleen passen op en ISCG'05 tab? Geen idee wat dat betekend.

De volgende: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=33803

Welke gaat passen op de Faith?

Butch

Bericht door Butch » zo mei 24, 2009 10:55 pm

Niemand? :?

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma mei 25, 2009 7:54 am

dude tis weekend geweest.. ;)

maarre de ene link is een crankstel zelf en niet de guide die je bedoeld
model 6029 zijn je Dh cranks weer :roll:

de ander is alleen de onderste roller.. ?
ik ken alleen het model van blackspire eigenlijk...met bredere rollers enzo..

ICSG 05 houd in dat de mounts op je frame van NA 2005 zijn dus je faith zal ICSG 05 nodig hebben gok ik

ik rij alles single ring voor dus ik kan je helaas geen advies geven over welke aan te schaffen :arms:

Butch

Bericht door Butch » ma mei 25, 2009 10:36 pm

Ik heb ook nog de volgende chainguides gevonden van Blackspire:

Deze bv: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=2399

Gaat dit passen op mijn Giant Faith en kan ik dan ook nog de voorschakeling blijven gebruiken?

Ik heb de volgende crankstel op mijn Giant Faith:

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=6029

Butch

Bericht door Butch » ma mei 25, 2009 11:04 pm

Zou ik met het monteren van deze chainguide ook rekening moeten houden met de kettinglengte en achterderaulieur? Dus een met medium of short cage. Ik heb er een 9 speed cassette op zitten.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di mei 26, 2009 7:15 am

jaaa je cranks heb ik al gezien.. paar posts verder... je kreeg ze niet los..

die chainguide zou ook kunne werken maar tis allemaal ICSG niet de '05 editie die jij nodig hebt op je nieuwe faith..die nieuwe mounts heeft bij de BB

missch is het beter de fietsen maker (een goede) je te laten helpen ?

niet lullig bedoeld maar idd er kan een hoop fout gaan in de montage en dalijk werkt t niet goed en waar moet je dan heen >?

de vraag alleen al of je nog kan schakelen met deze guide is al dubbel op..
tis eendual ring guide dus zal je moeten kunne schakelen ermee ;)

je ketting lengte zou zelfs missch een schakel langer moeten wegens de roller onder de guide die ook wat lengte vraagt

short cage mech is alleen voor single ring setup of eventueel een race casette..
als jij dubbel ring gaat rijden gewoon je normale mech houden

en je kreeg je cranks ook al niet los.. :|

nu moet iedereen alles leren maar dit loopt van t een naar t ander..
en ik twijfel ten zeerste nu of je dit wel zelf zou moeten doen.. ?

1 plaats een foto van je ICSG mounts die op je frame zitten
2 vraag daarvoor de beste guide kom niet zelf met dingen aan.. aanraders van DPers zijn meestal best goede oplossingen al moet je wel ZELF even nakijken of het dat ook echt is..wat jij wil (kleurtje // design)

Butch

Bericht door Butch » di mei 26, 2009 5:04 pm

cyberhawk schreef:jaaa je cranks heb ik al gezien.. paar posts verder... je kreeg ze niet los.. Ik heb het niet eens geprobeerd. Wil alleen weten welke gereedschap ik hiervoor nodig heb voordat ik alles kapot draai.

die chainguide zou ook kunne werken maar tis allemaal ICSG niet de '05 editie die jij nodig hebt op je nieuwe faith..die nieuwe mounts heeft bij de BB Dan heb je niet goed gekeken op de site van Blackspire. Deze chainguide zou geschikt zijn voor zowel ICSG old en ICSG'05. Het is trouwens een Faith uit 2006, dus niet het nieuwste model van Giant

missch is het beter de fietsen maker (een goede) je te laten helpen ? Dan schiet ik mijn doel juist voorbij. Het is ook hobby, dus wil het allemaal zelf gaan doen
niet lullig bedoeld maar idd er kan een hoop fout gaan in de montage en dalijk werkt t niet goed en waar moet je dan heen >? Vandaar dat ik dit ook eerst grondig aan het uitzoeken ben

je ketting lengte zou zelfs missch een schakel langer moeten wegens de roller onder de guide die ook wat lengte vraagt

short cage mech is alleen voor single ring setup of eventueel een race casette..

en je kreeg je cranks ook al niet los.. :| Die zitten er gewoon nog op. Is nog geen gereedschap aan te pas gekomen. :lol:

en ik twijfel ten zeerste nu of je dit wel zelf zou moeten doen.. ? Dat is nou juist de uitdaging. Ben zelf technicus van beroep en niet bang om wat uit elkaar te halen. Sleutel aan heel wat ingewikkelder apparatuur dan een fiets.

2 vraag daarvoor de beste guide kom niet zelf met dingen aan.. Dat wil ik toch liever zelf bepalen aanraders van DPers zijn meestal best goede oplossingen al moet je wel ZELF even nakijken of het dat ook echt is..wat jij wil (kleurtje // design)

bas vlemminx

Bericht door bas vlemminx » di mei 26, 2009 5:57 pm

hoi.
alles kids?
montage van een chainguide is over het algemeen niet zo heeeeel moeilijk.
soms wel ff pielen maar dat geeft niet.

en bij een gewone fietsemaker weet niet eens waar je het over hebt? dus moet je toch weer naar een speciaal zaak.

ik zelf rij met een E-thirteen DRS E-type guide. werk perfect.

wel een puntje om op te letten is wat voor voorder. heb je.
bij een gewone top swing of zo iets dergelijks is een guide meestal geen probleem.
maar als je een E-type der. heb moet je wel een guide hebben die hier bij past.
wand eerst de der. en dan nog een keer de guide er tussen gaat niet werken.
bij een E-type de.r heb je wel altijd een BB mount en word alles nog een keer met een boutje via de der. aan het frame bevestigd.

inplaats van ISCG 05 taps kun je ook nog kiezen voor een Bottom Bracket mount guide dan is installeren helemaal een koud kunstje.

duss eerst voor der. checken dan guide uitzoeken die past en monteren maar.

groetjes bas.

p.s bij E-thirteen zit er ook nog een goede handleiding bij.

Butch

Bericht door Butch » di mei 26, 2009 6:25 pm

De voorderaulieur is een Shimano LX. Deze is gewoon met een klem bevestigd aan het frame, dus geen e-type volgens mij.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo mei 27, 2009 8:28 am

cyberhawk schreef:die chainguide zou ook kunne werken maar tis allemaal ICSG niet de '05 editie die jij nodig hebt op je nieuwe faith..die nieuwe mounts heeft bij de BB
Butch schreef:Dan heb je niet goed gekeken op de site van Blackspire. Deze chainguide zou geschikt zijn voor zowel ICSG old en ICSG'05. Het is trouwens een Faith uit 2006, dus niet het nieuwste model van Giant

je winkelt bij CRC dat was ook de link die je postte..

en dan als de opties daar niet verder gaan dan ICSG en geen ICSG '05
en ik ga helemaal niet kijken op de site van blackspire zelf dan had je daarvan de link moeten posten..mits ze een inet shop hebben (online)
tuurlijk zal die editie er zijn maar CRC verkopen m niet

je hebt een faith '06 dus ondanks dat het giant is lijkt ICSG '05 mij vrij logisch .. :arms:
de '05 staat voor NA 2005 staat mij bij..'

maar zoals je al aangaf/.. zoek zelf dan maar guides uit ..
om vervolgens hier te vragen of t kan / werkt/ past,.,.,en hoe die gemonteerd moet worden :|

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo mei 27, 2009 10:29 am

Butch schreef:
cyberhawk schreef:jaaa je cranks heb ik al gezien.. paar posts verder... je kreeg ze niet los.. Ik heb het niet eens geprobeerd. Wil alleen weten welke gereedschap ik hiervoor nodig heb voordat ik alles kapot draai.

die chainguide zou ook kunne werken maar tis allemaal ICSG niet de '05 editie die jij nodig hebt op je nieuwe faith..die nieuwe mounts heeft bij de BB Dan heb je niet goed gekeken op de site van Blackspire. Deze chainguide zou geschikt zijn voor zowel ICSG old en ICSG'05. Het is trouwens een Faith uit 2006, dus niet het nieuwste model van Giant

missch is het beter de fietsen maker (een goede) je te laten helpen ? Dan schiet ik mijn doel juist voorbij. Het is ook hobby, dus wil het allemaal zelf gaan doen
niet lullig bedoeld maar idd er kan een hoop fout gaan in de montage en dalijk werkt t niet goed en waar moet je dan heen >? Vandaar dat ik dit ook eerst grondig aan het uitzoeken ben

en je kreeg je cranks ook al niet los.. :| Die zitten er gewoon nog op. Is nog geen gereedschap aan te pas gekomen. :lol:

en ik twijfel ten zeerste nu of je dit wel zelf zou moeten doen.. ? Dat is nou juist de uitdaging. Ben zelf technicus van beroep en niet bang om wat uit elkaar te halen. Sleutel aan heel wat ingewikkelder apparatuur dan een fiets.

2 vraag daarvoor de beste guide kom niet zelf met dingen aan.. Dat wil ik toch liever zelf bepalen aanraders van DPers zijn meestal best goede oplossingen al moet je wel ZELF even nakijken of het dat ook echt is..wat jij wil (kleurtje // design)
Ik ben het niet vaak met Cyberhawk eens :P maar hierbij geef ik hem helemaal gelijk...
Als je zelf sowieso de antwoorden al hebt, waarom stel je ze dan?

En als iemand vraagt of je met een dualring gewoon kunt blijven schakelen, wordt als laatste verwacht dat het hier om een technicus gaat...

In ieder geval, wat je nodig hebt is een ISCG '05 (Die Blackspire is zeker weten niet geschikt voor '05 tabs!!!). Dat staat ook niet op de Blackspire website; ze maken hem voor BB-mount, ISCG EN ISCG '05.

Butch

Bericht door Butch » wo mei 27, 2009 10:35 pm

Ik ben het niet vaak met Cyberhawk eens :P maar hierbij geef ik hem helemaal gelijk...
Als je zelf sowieso de antwoorden al hebt, waarom stel je ze dan?

En als iemand vraagt of je met een dualring gewoon kunt blijven schakelen, wordt als laatste verwacht dat het hier om een technicus gaat...

In ieder geval, wat je nodig hebt is een ISCG '05 (Die Blackspire is zeker weten niet geschikt voor '05 tabs!!!). Dat staat ook niet op de Blackspire website; ze maken hem voor BB-mount, ISCG EN ISCG '05.
Vreemd? Op de site van Blackspire staat toch duidelijk vermeld dat ze te verkrijgen zijn voor: ISCG; ISCG'05 en BB mount. Die zou dan toch moeten passen? :?
Je schrijft dat ik ISCG'05 nodig heb en de Blackspire is niet geschikt terwijl deze chainguide wel te verkrijgen is voor ISCG'05 :?

http://www.blackspire.com/qs/product/83/5947/263205/0/0

Ja, wat betreft de mogelijkheid van voorschakeling: ik heb de vraag verkeerd gesteld. Bedoelde eigenlijk met mijn vraag of deze chainhuide gaat passen met een swing type deraulieur.
Laatst gewijzigd door Butch op wo mei 27, 2009 10:42 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Butch

Bericht door Butch » wo mei 27, 2009 10:38 pm

cyberhawk schreef:
cyberhawk schreef:die chainguide zou ook kunne werken maar tis allemaal ICSG niet de '05 editie die jij nodig hebt op je nieuwe faith..die nieuwe mounts heeft bij de BB
Butch schreef:Dan heb je niet goed gekeken op de site van Blackspire. Deze chainguide zou geschikt zijn voor zowel ICSG old en ICSG'05. Het is trouwens een Faith uit 2006, dus niet het nieuwste model van Giant

en ik ga helemaal niet kijken op de site van blackspire zelf dan had je daarvan de link moeten posten..mits ze een inet shop hebben (online)

je hebt een faith '06 dus ondanks dat het giant is lijkt ICSG '05 mij vrij logisch .. :arms:

om vervolgens hier te vragen of t kan / werkt/ past,.,.,en hoe die gemonteerd moet worden :|
Ok, welke chainguide gaat dan goed passen op mijn fiets? Graag jullie advies.

Hier nog een duidelijke foto van het frame:

Afbeelding

schnitzer

Bericht door schnitzer » do mei 28, 2009 7:19 am

giant heeft altijd ISCG old mount. dus koop je gewoon een E13 DRS als je met 2 rings rijd.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do mei 28, 2009 8:49 am

tja ik ben al; helemaal geen giant fan en weet ook niet dan hun blijven hangen op de oude ICSG setup.. zeker als de bike van '06 is ? ? missch daarom wel geen fan ;)

maar butch winkel je nou bij blackspire of winkel je bij chain reaction..

als ik de plus binne komt en ik wil aard. puree poeder met kaas .. dan hebben ze die niet.. maggi maakt m wel maar ze VERKOPEN m daar niet.,.

tenzij blackspire een online shop heeft HOE wou je eraan komen als CRC ze niet aanbied

alhoewel t nu geen probleem meer is omdat je de oude mount nodig hebt... :angelnot:

Butch

Bericht door Butch » do mei 28, 2009 9:25 am

cyberhawk schreef:

CRC levert onderdelen van Blackspire. Dat ze deze specifieke chainguide net niet leveren wil niet zeggen dat die niet te bestellen is. Een simpel mailtje en ik weet het. Mij maak je niet wijs dat het niet te bestellen is door CRC.

Maar goed, Schitzer zegt dat ik ICSG old heb, jij zegt weer ICSG'05? Zo wordt het er niet gemakkelijker op.

Loeky

Bericht door Loeky » do mei 28, 2009 9:35 am

schnitzer heeft helemaal gelijk. Op de foto is ook overduidelijk te zien dat het een ISCG old betreft, de gaten van ISCG 05 hebben een veel grotere diameter. Giant heeft tot nu toe inderdaad nog geen enkele fiets gehad met ISCG 05, en dat '05 wil niet zeggen dat iedere fiets na 2005 die mounts heeft, maar gewoon dat toen die nieuwe maat is geïntroduceerd.

@Cyberhawk: heb je argumenten waarom een ISCG 05 zoveel beter zou zijn dan ISCG old, en waarom je een merk daarop zou afkeuren?

Tip aan Butch, verdiep je eens in de kwaliteiten van posts van leden hier, dan weet je ongeveer van wie je wel en niet informatie moet aannemen. Alhoewel je al deze informatie ook gewoon via de welbekende zoekmachines had kunnen vinden.

GTLTS

Bericht door GTLTS » do mei 28, 2009 10:10 am

@Butch: Dan kun je die Blackspire guide bij CRC gewoon bestellen. Ze zetten bij CRC er namelijk altijd 'duidelijk' bij of het om een ISCG of '05 aansluiting gaat...

Maar welke aansluiting je Giant heeft...daar heb ik geen idee van; dus ik zou zeggen, probeer dat uit te vinden (Schnitzer), dan is de guide zo gekocht...

En met "dat je die moet hebben" daar bedoelde ik mee dat als je fiets een '05 aansluiting heeft, je ook echt een '05 plate moet hebben.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do mei 28, 2009 11:35 am

@ loeky

hij loopt dan niet meer aan met bepaalde cranksets tegen de granny nokken als je single ring rijd...

de bouten van de old ICSG zitten precies in die diameter..

en je kan volgens mij met de '05 mounts ook je guide stellen zonder je crank eraf te halen ..omdat je dan wel bij de bouten kan dat lukt niet met de oude mounts..

@butch .. ik ging er vanuit dat als een bike van na 05 is hij dan ook 05 ICSG heeft..
dit klopt dus niet aan de hand van de info die loeky verschafte.. :arms:
maar t was een logische redenering..

Loeky

Bericht door Loeky » do mei 28, 2009 1:01 pm

cyberhawk schreef:@ loeky

hij loopt dan niet meer aan met bepaalde cranksets tegen de granny nokken als je single ring rijd...

de bouten van de old ICSG zitten precies in die diameter..

en je kan volgens mij met de '05 mounts ook je guide stellen zonder je crank eraf te halen ..omdat je dan wel bij de bouten kan dat lukt niet met de oude mounts..
Oplossing voor die granny nokken is gewoon een fatsoenlijke single crankset kopen, dan ben je daar vanaf want daar zitten die nokken niet eens op. Is natuurlijk een ander verhaal als je je bestaande triple cranks wil omzetten naar double/single, dan is dat inderdaad een nadeel, maar om daar nu meteen een merk op af te keuren?

Ik heb zelf ook ISCG old en ik kan gewoon bij de bouten van de guide om hem te verstellen. Ligt natuurlijk aan de spider van je cranks, maar ik heb in dat geval geluk en het is dus niet per definitie onmogelijk. Ook dit vind ik niet echt een reden om een merk op af te keuren.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » do mei 28, 2009 1:13 pm

ik keur er toch geen merk op af ??

dat ik nou geen giant fan ben heeft geen fok hiermee te maken

en dan :
moet je gewoon een fatsoenlijke crankset kopen "
]

slaat al helemaal nergens op :?

nu heeft E-13 verzonken inbus bouten dus dat scheelt al...
maar ik kan er nog steed niet bij..
kheb saints en kan door de granny gaatjes er niet bij en langs de spider ook niet..
met welke cranks lukt dat bij jou wel dan ???

Loeky

Bericht door Loeky » do mei 28, 2009 6:59 pm

saints :passifier:

Butch

Bericht door Butch » za mei 30, 2009 12:01 am

Ik heb inmiddels een antwoord gekregen van CRC. Duidelijk verhaal. Lees hieronder:

Hi Nico,

As we are not a Giant dealer I can't access their technical back catalogue, and their website doesn't specify. There are two ways for you to find out;

1) You can contact your local Giant dealer (http://www.giant-bicycles.com/en-GB/dealers/) and ask them to confirm the setup

2) You can measure the distance between the tabs and compare them to the image below:

Afbeelding

ISCG Old Pattern....................................................ISCG 05 Pattern

(The distance between the lower of the two tabs will be approx 48mm on OLD ISCG, and approx 56mm on ISCG 05)

Cyberhawk: Voor CRC geen probleem om chainguides van Blackspire te leveren die niet vermeld staan op hun site.

Met deze informatie ga ik aan de gang. Meten is weten. Mocht het niet passen, kan ik het zonder problemen terugsturen naar CRC. Lees wederom hun antwoord op mijn vraag hierover:

Hi Nico,

Absolutely, if it is unsuitable you can return it for a full refund/
exchange. Our returns policy and downloadable returns form can be found
here:
http://www.chainreactioncycles.com/Info ... nLargeID=4

Be sure to hold on to the packaging etc in case you need to send it back to
us.

This guide is available in old ISCG mount style; item 10653 is the 4-bolt
OLD ISCG version, out of stock just at the moment but expected for delivery
around the 26th June. The C4 version (polycarbonate bashguard) is in stock
at the moment - Item 18519

Kind Regards,