Pike zit tegen frame.
Moderator:Beheerders
Hee,
Heb laatst een Rock Shox pike gekocht voor in mijn p1. Die lag hier even te liggen omdat ik nog geen voorwiel heb (morgen wel). Nu zet ik alvast deze pike in mijn fiets, en nu zie ik alsik de vork een rondje probeer te draaien de U turn en de Motion control adjusters tegen mijn frame haperen :S. Is hier iets tegen te doen want het is ambetant.
Grtzz
Heb laatst een Rock Shox pike gekocht voor in mijn p1. Die lag hier even te liggen omdat ik nog geen voorwiel heb (morgen wel). Nu zet ik alvast deze pike in mijn fiets, en nu zie ik alsik de vork een rondje probeer te draaien de U turn en de Motion control adjusters tegen mijn frame haperen :S. Is hier iets tegen te doen want het is ambetant.
Grtzz
Daar kun je inderdaad veel mee winnen. Weet niet wat je nu voor balhoofd hebt maar zoek eens op internet uit welke onder-cup hoger is als dat je nu hebt.HOPPAH schreef:andere balhoofd cup(of balhoofdset)? eentje die iets hoger/dieper is ik geef ook maar een gooimaar volgens mij kun je daar net iets mee winnen.
suc6
Re: Pike zit tegen frame.
Heb je wel de correcte crown race gemonteerd die hoor bij het balhoofd?_EdsE_ schreef:Hee,
Grtzz
Re: Pike zit tegen frame.
JazekerDjamgils schreef:Heb je wel de correcte crown race gemonteerd die hoor bij het balhoofd?_EdsE_ schreef:Hee,
Grtzz

Knopjes doe ik er zeker niet af zeg :P u turn probleem is al opgelost als ik hem in een beplaalde hoek zet zit hij er niet tegen maar motion control nog niet.
denk dat er in die P al een redelijk standaard balhoofd zit en niet echt veel hoogte te winnen is door een andere ondercup. 1 oplossing kan ik je wel geven, zoek juist een ondercup met een diepe insert of probeer het met de huidige ondercup en leg een spacertje tussen je frame en balhoofd, probleem opgelost.. Als je dit doet met het standaard balhoofd, probeer dan een zo dun mogelijk spacertje te gebruiken, om toch zoveel mogelijk vlees van de ondercup in je frame te hebben.
succes
succes

ik heb zelf een p2 gehad en de standaard cup die daar in zat was juist erg smal/kort hoe je het ook noemt dus ik denk dat als je bijv een FSA the pig headsetje er in zet je al veel(zeg genoeg) mee wint. tadaa probleem opgelost (kosten trouwens niet veel) een andere oplossing die geen/weinig geld mag kosten gaat al snel lijken op knopjes afvijlen etc etc. suc6! greetz Wout
hoezo?
- Jean-Pierre