Pike zit tegen frame.

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
_EdsE_
Pike zit tegen frame.

Bericht door _EdsE_ » di mar 31, 2009 7:07 pm

Hee,
Heb laatst een Rock Shox pike gekocht voor in mijn p1. Die lag hier even te liggen omdat ik nog geen voorwiel heb (morgen wel). Nu zet ik alvast deze pike in mijn fiets, en nu zie ik alsik de vork een rondje probeer te draaien de U turn en de Motion control adjusters tegen mijn frame haperen :S. Is hier iets tegen te doen want het is ambetant.

Grtzz

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » di mar 31, 2009 7:18 pm

andere balhoofd cup(of balhoofdset)? eentje die iets hoger/dieper is ik geef ook maar een gooi :? maar volgens mij kun je daar net iets mee winnen.

suc6
hoezo?

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo apr 01, 2009 10:34 am

HOPPAH schreef:andere balhoofd cup(of balhoofdset)? eentje die iets hoger/dieper is ik geef ook maar een gooi :? maar volgens mij kun je daar net iets mee winnen.

suc6
Daar kun je inderdaad veel mee winnen. Weet niet wat je nu voor balhoofd hebt maar zoek eens op internet uit welke onder-cup hoger is als dat je nu hebt.

Djamgils
Contacteer:

Re: Pike zit tegen frame.

Bericht door Djamgils » wo apr 01, 2009 7:29 pm

_EdsE_ schreef:Hee,
Heb laatst een Rock Shox pike gekocht voor in mijn p1. Die lag hier even te liggen omdat ik nog geen voorwiel heb (morgen wel). Nu zet ik alvast deze pike in mijn fiets, en nu zie ik alsik de vork een rondje probeer te draaien de U turn en de Motion control adjusters tegen mijn frame haperen :S. Is hier iets tegen te doen want het is ambetant.

Grtzz
Heb je wel de correcte crown race gemonteerd die hoor bij het balhoofd?

Combee
Contacteer:

Bericht door Combee » wo apr 01, 2009 7:36 pm

of sloop die dopjes eraf..

_EdsE_

Re: Pike zit tegen frame.

Bericht door _EdsE_ » wo apr 01, 2009 7:58 pm

Djamgils schreef:
_EdsE_ schreef:Hee,

Grtzz
Heb je wel de correcte crown race gemonteerd die hoor bij het balhoofd?
Jazeker ;) Ik weet wat ik doe.
Knopjes doe ik er zeker niet af zeg :P u turn probleem is al opgelost als ik hem in een beplaalde hoek zet zit hij er niet tegen maar motion control nog niet.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo apr 01, 2009 8:41 pm

je kunt dan een balhoofd met hogere stack height installeren of ik dacht bijvoorbeeld chris king en hope hebben ook hoge crown races voor dit soort problemen.

_EdsE_

Bericht door _EdsE_ » wo apr 01, 2009 8:46 pm

Daar heb ik allemaal geen geld meer voor. Ik zie nog wel, nu haal ik gewoon telkens mijn floodgate knopje ervan.

GTLTS

Bericht door GTLTS » do apr 02, 2009 9:24 am

Ritsel een tweedehands hogere ondercup...

b-dirt

Bericht door b-dirt » do apr 02, 2009 1:44 pm

ik ging gwn me dopjes vijlen dan heb je ze nog wel maar raken ze het frame niet meer ;)

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » vr apr 03, 2009 7:01 pm

denk dat er in die P al een redelijk standaard balhoofd zit en niet echt veel hoogte te winnen is door een andere ondercup. 1 oplossing kan ik je wel geven, zoek juist een ondercup met een diepe insert of probeer het met de huidige ondercup en leg een spacertje tussen je frame en balhoofd, probleem opgelost.. Als je dit doet met het standaard balhoofd, probeer dan een zo dun mogelijk spacertje te gebruiken, om toch zoveel mogelijk vlees van de ondercup in je frame te hebben.

succes :angelnot:

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » vr apr 03, 2009 8:37 pm

ik heb zelf een p2 gehad en de standaard cup die daar in zat was juist erg smal/kort hoe je het ook noemt dus ik denk dat als je bijv een FSA the pig headsetje er in zet je al veel(zeg genoeg) mee wint. tadaa probleem opgelost (kosten trouwens niet veel) een andere oplossing die geen/weinig geld mag kosten gaat al snel lijken op knopjes afvijlen etc etc. suc6! greetz Wout
hoezo?

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » za apr 04, 2009 8:04 am

ik heb nog een FSA the pig, als je daar tenminste interesse in hebt.

Plaats reactie