Formula Oro K24 voor DH??

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
freeko
Formula Oro K24 voor DH??

Bericht door freeko » ma dec 29, 2008 9:12 pm

Heb hier nog een setje Formula oro's k24 met 200 mm rotors liggen.Deze staan gepland voor op de Nomad maar zijn deze ook bruikbaar voor DH?
Volgens de site van hun is het een freeride rem,maar kun je hem met een 200mm niet voor DH gebruiken?
Anders moeten we maar op zoek naar een setje Formula The One.

Wil namelijk hetzelfde merk op beide bike's.

Iemand hier ervaringen mee????

ps. rij nu met Hayes,bevalt niet.

fucalot

Bericht door fucalot » ma dec 29, 2008 9:34 pm

Proberen is weten, nu al iets anders kopen, zou in mijn ogen niet het slimste zijn.

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma dec 29, 2008 9:35 pm

Je kan gerust een 200mm schijf gebruiken voor DH met de K24 remmen ;) .Voor echt meer power en meer DH gericht kun je idd The One als geld geen probleem is en anders voor een wat budget vriendelijker kun je The Mega nemen van Formula
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

freeko

Bericht door freeko » ma dec 29, 2008 10:34 pm

fucalot schreef:Proberen is weten, nu al iets anders kopen, zou in mijn ogen niet het slimste zijn.
Wat anders kopen hoeft ook niet,ze gaan anders sowiezo op de Nomad.

Moet er een set bij hebben en zou mooi zijn als het hetzelfde kan zijn.

proberen is inderdaad weten,maar om nu eerst alle (goodrigde) leidingen op maat te maken voor m'n DH kar en daarna alles weer veranderen voor de Nomad is ook niet handy

fucalot

Bericht door fucalot » di dec 30, 2008 12:30 am

Da's ook waar. :D

Steel Farmer
Contacteer:

Bericht door Steel Farmer » di dec 30, 2008 12:09 pm

Ik rij zelf met Oro Puro's met een 200 schijf voor en een 180 schijf achter op mijn UMF Freddy. Wel met hope floating discs. Ik heb mensen gehoord dat ze nog wel eens willen oververhitten maar daar heb ik nog geen last van gehad. Kwa remkracht is het wel iets minder dan de hope mono 6ti die ik heb gehad maar dat is niet heel raar. Verder is de remkracht echt super.

Ik zou zeggen gewoon doen. Mocht je ooit last krijgen van oververhitten zou je altijd nog floating discs kunnen monteren.

grtz Casper

mokumpje

Bericht door mokumpje » di dec 30, 2008 5:12 pm

Ja Freeko geen probleem. Hij heeft ze op zijn UMF vieze Freddy zitten dus geen enkel probleem. Je moet ook niet teveel remmen....... :lol:

freeko

Bericht door freeko » di dec 30, 2008 7:17 pm

mokumpje schreef:Ja Freeko geen probleem. Je moet ook niet teveel remmen....... :lol:
So true :D ...

Had een mooi setje Hope's gespot maar die nassie heeft me genaaid,dus deze maar genomen.Hep me maatje in Italië maar ff gemaild.Dit gaat wel werken volgens hem.Gelijk ff goodridge bestelt.
Nu nog ff op zoek naar nog een set(of een set "The One")

als er weer geld is tenminste :lol:

.

Plaats reactie