Weinman DP18 los verkrijgbaar?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
hendriku
Weinman DP18 los verkrijgbaar?

Bericht door hendriku » di dec 16, 2008 10:27 am

Weet iemand of de Weinmann DP18 velgen (de velocity replica's zeg maar) ook los verkrijgbaar zijn? Het liefst in Europa natuurlijk maar in de VS zijn ze volgens mij ook niet of nauwelijks los verkrijgbaar, ik heb ze nog niet kunnen vinden althans.

Het zijn naast de Velocity Deep-V's zover ik weet de enige hoge velgen met non-machined walls, en naar ik verwacht een stuk betaalbaarder.

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » di dec 16, 2008 10:36 am

Rigida DP18's kom je weleens tegen bij de fietsenmaker in de koopjeshoek en zijn nog steeds te koop op internet. Jelle heeft ze bijvoorbeeld.

Rijd er zelf op en ze zijn fijn. Wel zwaar, maar "bombproof".

hendriku

Bericht door hendriku » di dec 16, 2008 10:45 am

Tjeu81 schreef:Rigida DP18's kom je weleens tegen bij de fietsenmaker in de koopjeshoek en zijn nog steeds te koop op internet. Jelle heeft ze bijvoorbeeld.

Rijd er zelf op en ze zijn fijn. Wel zwaar, maar "bombproof".
Klopt, maar zelfs die kom je sporadisch tegen en ik ben ze ook nog niet met non-machined velgranden tegengekomen.

sedatif

Bericht door sedatif » di dec 16, 2008 10:53 am

weinmanns hebben ook gewoon een remvlak, die zijn alleen ook voorzien van verf door een overijverige aziatische kleuter.

Paul Chris

Bericht door Paul Chris » wo dec 17, 2008 9:42 am

Als je in de buurt woont: Mantel in Arnhem verkoopt de Rigida's los, zowel zwart als zilver. Ze versturen niet, dus je zal er wel zelf heen moeten. Overigens ook hier met niet geschilderde remrand

Shame

Bericht door Shame » wo dec 17, 2008 8:15 pm

Maatje van mij heeft een non-machined setje rigida's dp-18's, hij heeft alleen geen idee waar ze vandaan komen, hij had ze via marktplaats gekocht.. ze bestaan wel dus

010fixedgear
Contacteer:

Bericht door 010fixedgear » vr dec 19, 2008 1:22 am

Naar welke kleur ben je op zoek? (Weinmann DP18)
En voor of achterwiel? Of een wielset?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr dec 19, 2008 8:58 am

Ze bestaan als het goed is alleennog als NOS (New Old Stock), dus bij mensen/winkels die ze al een tijdje hebben hangen. Maar ik heb berichten gehoord dat Rigida weer wat van plan is met haar DP18, als het goed is begin volgend jaar meer nieuws daarover.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

hendriku

Bericht door hendriku » vr dec 19, 2008 10:19 am

JJ schreef:Ze bestaan als het goed is alleennog als NOS (New Old Stock), dus bij mensen/winkels die ze al een tijdje hebben hangen. Maar ik heb berichten gehoord dat Rigida weer wat van plan is met haar DP18, als het goed is begin volgend jaar meer nieuws daarover.
Dat biedt dan perspectieven iig. Maar mijn initiële vraag had betrekking op de Weinmann DP18's. Deze voeren op eBay naast de Deep V's namelijk de boventoon als het gaat om fixed wielsetjes maar dergelijke setjes zijn aanzienlijk goedkoper. Rotterdam Fixed Gear biedt ze ook aan maar zelfs de bedragen op eBay in dollars zijn lager dan in rotterdam. Maar goed, als iemand weet waar je losse Weinmann DP18's kan krijgen houd ik mij aanbevolen!

010fixedgear
Contacteer:

Bericht door 010fixedgear » vr dec 19, 2008 12:30 pm

Rotterdam Fixed Gear biedt ze ook aan maar zelfs de bedragen op eBay in dollars zijn lager dan in rotterdam.
Klopt, maar als jij ze via bijv. Ebay koopt, komen daar ± $100.00 verzendkosten bij (in geval van een wielset), 19% BTW en 4,7% (ongeveer) Invoerrechten + inklaringskosten.

Even de inklaringskosten buiten beschouwing gelaten kom je met een wielset van ± $199.00 in totaal uit op $199.00 + $100.00 = $299.00

In Euro's is dat €209.00.... Daar tel je 19% BTW bij op = €248.71 Daar tel je dan je ±4.7% invoerrechten bij op = €260,39 En daar bovenop nog de inklaringskosten (welke ik niet uit mijn hoofd weet, maar als het goed is is dat ook een bepaald percentage)

Dus €260,39 + wat inklaringskosten + Cog + Lockring, kom je toch al gauw uit op een bedrag dat hoger ligt dan de Rotterdam Fixed Gear prijs.

Maar was je nou op zoek naar alleen losse velgen of losse wielen?
De prijs op de RFG site is natuurlijk gebaseerd op of alleen een voorwiel, of alleen een achterwiel, of een wielset. Losse velgen zijn dan uiteraard goedkoper...

Het blijft met dit soort dingen altijd het geval van, ga je zelf alle moeite nemen en hopen op een gelukje bij de douane met het risico dat je achteraf duurder dan verwacht uitkomt, of haal je je wielsets gewoon ergens vandaan waar zij alle moeite al gedaan hebben en je zeker weet dat het bedrag wat gevraagd wordt, het bedrag is dat je daadwerkelijk moet betalen? Iedereen staat vrij in die keuze natuurlijk :)

Dollar VS Euro lijkt vaak interessant, maar met de verzendkosten en douane etc, kom je vaak toch bedrogen uit. Als je kleinere spulletjes koopt, en de verzendkosten lager liggen en daarmee ook de douanewaarde, heeft het waarschijnlijk wel meer zin.

Maar was je nou op zoek naar alleen de velgen? Of naar losse wielen?

sedatif

Bericht door sedatif » vr dec 19, 2008 10:06 pm

je heft alleen btw over de btw, dat kan niet he :D...

010fixedgear
Contacteer:

Bericht door 010fixedgear » za dec 20, 2008 2:22 am

sedatif schreef:je heft alleen btw over de btw, dat kan niet he :D...
Come again?

Waarover wordt de btw bij invoer berekend?

De btw bij invoer wordt berekend over de zogenoemde douanewaarde van de ingevoerde goederen.

De douanewaarde is het totaal van:

– de koopprijs van de goederen die de leverancier je in rekening brengt
– de rechten bij invoer, belastingen en heffingen (de btw bij invoer maakt géén deel uit van de douanewaarde)
– de bijkomende kosten, zoals kosten van commissie, verpakking, vervoer en verzekering tot de plaats van bestemming van de goederen.

BTW Tarieven bij Invoer

Het btw-tarief bij invoer van goederen is gelijk aan het btw-tarief voor een binnenlandse levering van goederen, behalve bij kunst, antiek en verzamelvoorwerpen (bij invoer is het
verlaagde tarief van 6% procent van toepassing).

De btw bij invoer moet je in principe bij het doen van aangifte betalen (op het moment dat het dus bij de douane terechtkomt en ingeklaard wordt) , tegelijk met de rechten bij invoer, belastingen en heffingen.

Misschien is het zo wat duidelijker....

Ik zie namelijk niet waar ik BTW over BTW reken.. maar then again..het is ook al bijna 02.30 nu ;)

mek~prut

Bericht door mek~prut » di feb 03, 2009 7:43 pm

Rigida DP18??? Hoeveel wil je van hebben? Wat vind je een ok prijs?
WAT JE MOEDER?! // www.singlespeed.nl/forum // touch the SKY.... give them HELL

Plaats reactie