888 VF veerweg 170 naar 200mm

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
zndr
Berichten:376
Lid geworden op:do jun 01, 2006 9:03 pm
888 VF veerweg 170 naar 200mm

Bericht door zndr » za nov 08, 2008 9:09 pm

heb een 888VF 2006 met op dit moment 170mm veerweg. Dit moet uiteraard 200 zijn zometeen :)
nu is mijn vraag natuurlijk hoe dit precies moet. Mijn idee was om de busjes die bovenop de veer zitten onder de negatieve veer te plaatsen. Volgens mij de juiste ingreep toch?

Let me Know!

zndr
Berichten:376
Lid geworden op:do jun 01, 2006 9:03 pm

Bericht door zndr » ma nov 10, 2008 3:44 pm

niemand die hier iets vanaf weet?

Gebruikersavatar
cyberhawk
Berichten:3917
Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
Locatie:het leed dat dordrecht heet
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma nov 10, 2008 3:52 pm

ehh klink t zelfde als fox zo te horen
ik moet om de veerweg te verlagen dit andersom uitvoeren ..
maar dan de preload veer dacht ik.. das dus niet de negatieve denk ik..

zouden ze niet beide moeten ??

maar je zit in de buurt denk ik... service manual ff zoeken bij marzocchi zelf kan ook dacht ik... :arms:

ik kan kijken in mn boekje ?>

zndr
Berichten:376
Lid geworden op:do jun 01, 2006 9:03 pm

Bericht door zndr » ma nov 10, 2008 4:09 pm

ik heb de service manual van internet gehaald, alleen er zit geen verschil in de exploded view van de 170 en 200mm versies.

Gebruikersavatar
cyberhawk
Berichten:3917
Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
Locatie:het leed dat dordrecht heet
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma nov 10, 2008 4:14 pm

zijn ze wel ombouwbaar.. ??

dat kan ook nog eens .. sommige vorken zijn niet terug te bouwen..

zoals mn VAN36.. niks aan te doen 160mm standaard voor eeeuwig en altijd...

zndr
Berichten:376
Lid geworden op:do jun 01, 2006 9:03 pm

Bericht door zndr » ma nov 10, 2008 4:15 pm

denk het wel, als het met een 66vf wel kan neem ik aan dat het met een 888vf ook kan:P De manual geeft aan als travel: 170,200mm

in de 66vf manual zit er wel een verschil qua spacers in onder de veer, als ik dat nu ook eens probeer bij de 888? demping enzo is hetzelfde

hubertje
Berichten:1262
Lid geworden op:di mar 22, 2005 10:09 am

Bericht door hubertje » ma nov 10, 2008 10:42 pm

Als je ze lager wil, moet je spacers weghalen bij je pos veer, en toevoegen onder je negatieve. Wil je ze hoger, net omgekeerd.

Voor zover ik weet zijn de 170 mm geleverde 888s ook 170 mm en geen 200 converteerbaar. Maar ik heb er geen persoonlijke ervaring mee.

zndr
Berichten:376
Lid geworden op:do jun 01, 2006 9:03 pm

Bericht door zndr » zo nov 30, 2008 10:18 pm

up, niemand die hier iets meer vanaf weet?

frank de jonge
Berichten:158
Lid geworden op:wo dec 13, 2006 11:02 am
Locatie:Klazienaveen

Bericht door frank de jonge » do dec 18, 2008 4:15 pm

Hey al meer info gevonden Sander?
Tjah......

Plaats reactie