Codes or Hopes?
Moderator:Beheerders
Beste lui,
ik ben nu een bottlerocket aan het opbouwen en moet ook nog remmen hebben. Nu kijk ik naar zowel een set avid code, of een set Hope M4. De bike is voor bikepark gebruik. Nu zag ik op nieuwe bikes ook avid Elixir gemonteerd. scheelt wel in gewicht, maar hebben ze dezelfde kracht?
alle info is meegenomen!!! alvast bedankt!
ik ben nu een bottlerocket aan het opbouwen en moet ook nog remmen hebben. Nu kijk ik naar zowel een set avid code, of een set Hope M4. De bike is voor bikepark gebruik. Nu zag ik op nieuwe bikes ook avid Elixir gemonteerd. scheelt wel in gewicht, maar hebben ze dezelfde kracht?
alle info is meegenomen!!! alvast bedankt!
Ik zou niet voor de Avid Elixir gaan. De remschijven (nieuwe G3) kunnen de warmte niet genoeg afvoeren en trekken krom. De remkracht van de Elixir CR klauw is welliswaar beter dan de Juicy 7, daarvoor is de G2 schijf solidider.
Beetje zonde als je na elke rit je schijven moet vervangen om de helmaal krom zijn getrokken.
De Elixir serie zal in de toekomst de Juicy serie gaan vervangen, de hele serie krijgt dat tapperd systeem. De Code serie zal altijd blijven bestaan. In 2010 komt er wel een nieuwe Code op de markt. (misschien wel een one piece klauw!!??)
Er staat trouwens een artikel/test hierover in de nieuwe BIKE 12/08 ! (Ik kan het inscannen bij interesse!)
Ik zou gaan voor de Avid Code of Code 5 of als je echt mega remkracht wilt een Hope V2 met gefentileerde en zwevende schijven.
Die remklauwen met 2 cilinders ipv 4 zijn net wat beter doseerbaar.
Succes met je keuze
Beetje zonde als je na elke rit je schijven moet vervangen om de helmaal krom zijn getrokken.
De Elixir serie zal in de toekomst de Juicy serie gaan vervangen, de hele serie krijgt dat tapperd systeem. De Code serie zal altijd blijven bestaan. In 2010 komt er wel een nieuwe Code op de markt. (misschien wel een one piece klauw!!??)
Er staat trouwens een artikel/test hierover in de nieuwe BIKE 12/08 ! (Ik kan het inscannen bij interesse!)
Ik zou gaan voor de Avid Code of Code 5 of als je echt mega remkracht wilt een Hope V2 met gefentileerde en zwevende schijven.
Die remklauwen met 2 cilinders ipv 4 zijn net wat beter doseerbaar.
Succes met je keuze
-
Ik rijd op m'n dirtfiets met hope en vind dat wel heel prettig remmen. Super doseerbaar en toch mega stopping power.
Ik heb in Winterberg met Codes gereden toen mijn eigen fiets van ellende maar aan de kant is gegaan. Ken je de term "hollen of stilstaan"? Dat zijn Codes namelijk. Redelijk doseerbaar maar waar ze vooral goed in zijn is stilstaan. Je kan er ongeveer een vrachtwagen mee stoppen.
Budget> Codes
Doseerbaarheid en gevoel> Hope (Dat zou mijn keuze zijn iig)
Ik heb in Winterberg met Codes gereden toen mijn eigen fiets van ellende maar aan de kant is gegaan. Ken je de term "hollen of stilstaan"? Dat zijn Codes namelijk. Redelijk doseerbaar maar waar ze vooral goed in zijn is stilstaan. Je kan er ongeveer een vrachtwagen mee stoppen.
Budget> Codes
Doseerbaarheid en gevoel> Hope (Dat zou mijn keuze zijn iig)
Als je voor de Hopes gaat neem geen vented schijf,duur,zwaar en overkill(Motoren gebruiken ze niet dus voor de fiets heeft het geen toegevoegde waarde) vindt ik.De gewone floating rotor is meer dan voldoende
Avid codes zijn naar mijn zeggen de beste optie vergeleken met de Hopes,ze zijn een stuk goedkoper en ze doen hun werk erg goed op elk terrein.
Avid codes zijn naar mijn zeggen de beste optie vergeleken met de Hopes,ze zijn een stuk goedkoper en ze doen hun werk erg goed op elk terrein.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
We gaan toch geen discussie weer krijgen zoals op mtb.be over de vented schijven.hubertje schreef:Eerst leren schrijven, dan leren rijden gelijk de echte, dan testen en dan commentaar geven.Als je voor de Hopes gaat neem geen vented schijf,duur,zwaar en overkill(Motoren gebruiken ze niet dus voor de fiets heeft het geen toegevoegde waarde) vindt ik.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
- Jean-Pierre
ik ben zelf niet compleet tevreden met mijn codes.
De pads slijten schuin af en je moet ze regelmatig ontluchten na een week merk ik eigenlijk dat het alweer zou mogen.
Daarentegen ben ik wel tevreden over de remkracht en de doseerbaarheid.
Ik zie voor mezelf niet de noodzaak van geventileerde schijven, maar ik weeg ook maar 72kg. Als je zwaarder bent heb je het misschien wel nodig of wanneer je veel remt.
De pads slijten schuin af en je moet ze regelmatig ontluchten na een week merk ik eigenlijk dat het alweer zou mogen.
Daarentegen ben ik wel tevreden over de remkracht en de doseerbaarheid.
Ik zie voor mezelf niet de noodzaak van geventileerde schijven, maar ik weeg ook maar 72kg. Als je zwaarder bent heb je het misschien wel nodig of wanneer je veel remt.
-
ervaringen
misschien nog iemand met ervaringen?
gewicht?
gewicht?