Codes or Hopes?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
e-town
Codes or Hopes?

Bericht door e-town » do nov 13, 2008 5:52 pm

Beste lui,

ik ben nu een bottlerocket aan het opbouwen en moet ook nog remmen hebben. Nu kijk ik naar zowel een set avid code, of een set Hope M4. De bike is voor bikepark gebruik. Nu zag ik op nieuwe bikes ook avid Elixir gemonteerd. scheelt wel in gewicht, maar hebben ze dezelfde kracht?

alle info is meegenomen!!! alvast bedankt!

YuriS

Bericht door YuriS » do nov 13, 2008 6:25 pm

Ik zou niet voor de Avid Elixir gaan. De remschijven (nieuwe G3) kunnen de warmte niet genoeg afvoeren en trekken krom. De remkracht van de Elixir CR klauw is welliswaar beter dan de Juicy 7, daarvoor is de G2 schijf solidider.
Beetje zonde als je na elke rit je schijven moet vervangen om de helmaal krom zijn getrokken.

De Elixir serie zal in de toekomst de Juicy serie gaan vervangen, de hele serie krijgt dat tapperd systeem. De Code serie zal altijd blijven bestaan. In 2010 komt er wel een nieuwe Code op de markt. (misschien wel een one piece klauw!!??)

Er staat trouwens een artikel/test hierover in de nieuwe BIKE 12/08 ! (Ik kan het inscannen bij interesse!)

Ik zou gaan voor de Avid Code of Code 5 of als je echt mega remkracht wilt een Hope V2 met gefentileerde en zwevende schijven.
Die remklauwen met 2 cilinders ipv 4 zijn net wat beter doseerbaar.

Succes met je keuze

mechelen biker

Bericht door mechelen biker » do nov 13, 2008 6:29 pm

kijk ook eens bij formula ;)

Lautje

Bericht door Lautje » do nov 13, 2008 7:28 pm

Ik vind Hope wel onderhoudsgevoelig. Allemaal erg strak in elkaar gezet, maar je moet het wel vuilvrij houden is mijn ervaring.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do nov 13, 2008 7:50 pm

Ik rijd op m'n dirtfiets met hope en vind dat wel heel prettig remmen. Super doseerbaar en toch mega stopping power.

Ik heb in Winterberg met Codes gereden toen mijn eigen fiets van ellende maar aan de kant is gegaan. Ken je de term "hollen of stilstaan"? Dat zijn Codes namelijk. Redelijk doseerbaar maar waar ze vooral goed in zijn is stilstaan. Je kan er ongeveer een vrachtwagen mee stoppen.

Budget> Codes
Doseerbaarheid en gevoel> Hope (Dat zou mijn keuze zijn iig)

Trekrules

Bericht door Trekrules » do nov 13, 2008 7:55 pm

Als je voor de Hopes gaat neem geen vented schijf,duur,zwaar en overkill(Motoren gebruiken ze niet dus voor de fiets heeft het geen toegevoegde waarde) vindt ik.De gewone floating rotor is meer dan voldoende

Avid codes zijn naar mijn zeggen de beste optie vergeleken met de Hopes,ze zijn een stuk goedkoper en ze doen hun werk erg goed op elk terrein.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

e-town

remmen

Bericht door e-town » di nov 18, 2008 8:17 pm

bedankt voor de reacties!

en hoe zit het met het gewicht? die bottlerocket wordt redelijk licht opgebouwd..

hubertje

Bericht door hubertje » di nov 18, 2008 10:54 pm

Als je voor de Hopes gaat neem geen vented schijf,duur,zwaar en overkill(Motoren gebruiken ze niet dus voor de fiets heeft het geen toegevoegde waarde) vindt ik.
Eerst leren schrijven, dan leren rijden gelijk de echte, dan testen en dan commentaar geven.

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo nov 19, 2008 10:09 am

hubertje schreef:
Als je voor de Hopes gaat neem geen vented schijf,duur,zwaar en overkill(Motoren gebruiken ze niet dus voor de fiets heeft het geen toegevoegde waarde) vindt ik.
Eerst leren schrijven, dan leren rijden gelijk de echte, dan testen en dan commentaar geven.
We gaan toch geen discussie weer krijgen zoals op mtb.be over de vented schijven.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

hubertje

Bericht door hubertje » wo nov 19, 2008 6:59 pm

Veel discussie was dat niet. Jij gaf dezelfde domme opmerking als hier, en wij zeiden dat je beter eerst eens zou testen.. :arms:

EN dat nutteloze dingen gewoon vet zijn.

Chmod

Bericht door Chmod » wo nov 19, 2008 7:31 pm

ik merk anders wel een duidelijk verschil tussen het opwarmen. In Winterberg natuurlijk niet, daar moet je maar 3 keer remmen en je staat beneden.

e-town

gewicht?

Bericht door e-town » wo nov 19, 2008 7:31 pm

onderlinge discussies mag je ergens anders aangaan, ik wil graag antwoord, of bevindingen, op mijn vragen!

alvast bedankt!

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » wo nov 19, 2008 7:34 pm

Chmod schreef:ik merk anders wel een duidelijk verschil tussen het opwarmen. In Winterberg natuurlijk niet, daar moet je maar 3 keer remmen en je staat beneden.

lol :lol: !
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » wo nov 19, 2008 9:19 pm

ik ben zelf niet compleet tevreden met mijn codes.
De pads slijten schuin af en je moet ze regelmatig ontluchten na een week merk ik eigenlijk dat het alweer zou mogen.

Daarentegen ben ik wel tevreden over de remkracht en de doseerbaarheid.

Ik zie voor mezelf niet de noodzaak van geventileerde schijven, maar ik weeg ook maar 72kg. Als je zwaarder bent heb je het misschien wel nodig of wanneer je veel remt.

Christiaan

Bericht door Christiaan » wo nov 19, 2008 10:32 pm

Gewoon Shimano Saint of XT remmen, goed, makkelijk te servicen en niet duur

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » do nov 20, 2008 8:08 am

Christiaan schreef:Gewoon Shimano Saint of XT remmen, goed, makkelijk te servicen en niet duur
amen

e-town

ervaringen

Bericht door e-town » zo nov 30, 2008 12:02 pm

misschien nog iemand met ervaringen?
gewicht?

Plaats reactie