Schwalbe Table top / Maxxis Larsen...

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
_EdsE_
Schwalbe Table top / Maxxis Larsen...

Bericht door _EdsE_ » vr nov 07, 2008 5:34 pm

Ik heb nu specialized (compbound/rythim) banden met voorraan meer grip dan acherraan. Nu zijn deze ver versleten, en vind ik ze niet genoeg grip meer hebben. Nu dacht ik om de voorband achteraan te steken en dan voorraan een table top of een Larsen... Of neem ik deze beiden. (Schwalbe achterraan, Maxxis voorraan). Ik doe meestal dirt en een beetje street of freeride. Banden komen op een Specialized P1.
Wat is nu de beste combo?

Grtzz

Reprox

Bericht door Reprox » vr nov 07, 2008 5:40 pm

Maxxis Holyrolles 2.2

+ Slijten niet zo snel
+ Breed inzetbaar
+ Dikke wanden
+ Vouwt niet zo snel

- Prijs (maar deze banden gaan langer, dan de gemiddelde band van 15euro)
- Gewicht (800 gram)

Zal meteen voor en achter doen.

ps. heb nog een 2.4 setje liggen met 50% profiel

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

_EdsE_

Bericht door _EdsE_ » vr nov 07, 2008 5:45 pm

Holyroller had ik ook gezien, maar ik vrees omdat ik ook wel soms eens ga gaan freeriden ze te weinig profiel hebben. Ik ga ze nog eens nader bekijken.

Thnx

fredo

Bericht door fredo » zo nov 09, 2008 9:59 am

schwalbe table top = lichte en vooral zeer snelle banden. Ik vind ze zalig, jammergenoeg ook zeer snakebite gevoelig.

maxxis larsen = redelijk licht (in xc versie), bolt goed, vind ik ook zalig. Vele vinden ze slecht in natte omstandigheden, maar persoonlijk vind ik het te doen.

Table top is niet echt aan te raden voor freeride, larsen vind ik een beetje te veel voor dirt en street. Het hangt er een beetje van af wat je freeride noemt, maar ik zou ze eigenlijk beide nemen en dan je banden wisselen. Ik doe dat zelf ook. Larsens zijn wel af te raden voor extremer freeride. Winterberg is niet extreem, dus is perfect te doen.

_EdsE_

Bericht door _EdsE_ » zo nov 09, 2008 10:34 am

Ok, bedankt! :)
Momenteel heb ik niet het budget om beide set's te kopen, dus hou ik het nog even bij de specialized banden en koop dan een setje larsen/tabletop.

Grtz

Plaats reactie