de RS vivid werkt ook volgens het double barrel principe
.
Dit is wat ik bedoelde met dat ze vergelijkbaar zijn.
Op BikeMotion ook nog gepraat met Peter Gilbert (Vice President of Sales volgens zijn kaartje) van Cane Creek en me alles nog eens haarfijn laten uitleggen o.a. aan de hand van het doorgesneden demo model. Hij vertelde me ook nog wat over de verbeteringen en over de geschiedenis en over alle wellicht voor en tegens in het gebruik. Toch zo'n 30 min met de man lopen babbelen. Kwamen uiteindeljk verschillende conclusies uit:
- Nooit een Air demper zetten op mijn type Nicolai, gewicht en toepassingsgebied
- Eigenlijk pas aan een Double Barrel beginnen als genoeg rijervaring hebt om ook daadwerkelijk het verschil te merken met andere shocks. En die ervaring ook gebruiken om de shock goed in te stellen.
- Dat tunen is eigenlijk natuurlijk schunnig. Je koop iets nieuw en moet het dan eigenlijk compleet laten ombouwen om hem goed werkend te krijgen
- Hij is wel erg mooi dit jaar in de kleur goud van öhlins
Maar goed de vivid is dus een keuze van de best of de worst

en dat voor een goede prijs. Ik heb geen zin om 180 Euro te betalen voor het optunen van mijn Fox om die wellicht over een jaar weer te verkopen (met de instelling die eigenlijk alleen voor mij geschikt is) om uiteindelijk toch een CCDB of BOS te kopen.
Al met al lijkt met het een redelijk afgewogen beslissing. Over een jaar waardeer ik de wellicht suprieure werking van een CB of Bos of Elka dan desde meer!