Welke onderdelen?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Markwin@dTb
Contacteer:
Welke onderdelen?

Bericht door Markwin@dTb » vr okt 31, 2008 8:49 pm

Hey,

Mijn fiets maakt een raar tikkend geluid, en ik denk dat het aan het balhoofd licht.
Nu heb ik een beetje rondgekeken naar een nieuw balhoofd, en daar is deze uitgekomen:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=7388. Nu vraag ik me af of dit een geschikt balhoofd is. Zo nee, wat raden jullie mij dan aan? (niet zo'n hele dure).

En mijn remkabel (hayes 9) die is op een aantal plekken geknikt. Daarom wil ik ook een nieuwe remkabel aanschaffen, maar welke? Misschien dat jullie mij weten te helpen.

Groeten, Markwin :)
Laatst gewijzigd door Markwin@dTb op za nov 01, 2008 11:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Kona Shonky jonge!

Chmod

Bericht door Chmod » za nov 01, 2008 10:29 am

met deze link zie ik geen headset hoor.

Markwin@dTb
Contacteer:

Bericht door Markwin@dTb » za nov 01, 2008 11:11 am

Goed dat je het zegt, nou zie ik het zelf ook. Het is wel de goede link maar hij doet het alleen niet :| Het gaat in ieder geval om een Cane Creek S3 Headset ;)
Kona Shonky jonge!

Luc

Bericht door Luc » za nov 01, 2008 11:17 am

Zorg eerst maar eens dat je 100% zeker weet waar de tik vandaan komt, er is veel wat een tik kan geven. Dan ga je uitzoeken of het niet kan opgelost worden zonder meteen nieuwe onderdelen te kopen. Als de tik komt door slechte/onzorgvvuldige montage en je monteert het nieuwe onderdeel net zo, dan blijf je met hetzelfde probleem zitten en ben je je geld kwijt.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Markwin@dTb
Contacteer:

Bericht door Markwin@dTb » za nov 01, 2008 11:21 am

Maar denk dat het wel van het balhoofd afkomt, want er zit namelijk ook speling op.
En het lijkt mij sterk dat deze tik en de speling op de voorvork zouden zitten :dontgetit:
Kona Shonky jonge!

Plaats reactie