Instellen rebound Marzocchi junior T 2004

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
larfje
Berichten:65
Lid geworden op:ma feb 07, 2005 12:31 pm
Locatie:Den Haag
Instellen rebound Marzocchi junior T 2004

Bericht door larfje » ma sep 08, 2008 8:58 am

Wie-o-wie kan mij vertellen hoe ik de rebound van mijn junior T uit 2004 kan instellen :?. De vork komt nu echt te snel terug.
Alle info is welkom.

GReetzzz,

Larfje
Weblog van de Sweettrails Zoetermeer
Check hier het laatste Sweettrail nieuws
http://sweettrails.blogspot.com

Gebruikersavatar
DESL
Berichten:1860
Lid geworden op:wo mei 19, 2004 11:20 am
Locatie:Her en der

Re: Instellen rebound Marzocchi junior T 2004

Bericht door DESL » ma sep 08, 2008 9:10 am

larfje schreef:Wie-o-wie kan mij vertellen hoe ik de rebound van mijn junior T uit 2004 kan instellen :?. De vork komt nu echt te snel terug.
Alle info is welkom.

GReetzzz,

Larfje
Van 't net:

The Marzocchi Junior T is an awesome fork, but unfortunately the only external adjustments that Marzocchi gave the Junior T for 2004 is external preload adjustment.

The two knobs on the top of both fork tubes are only preload adjusters. The internals of the Junior T are non adjustable SSV or speed sensitive valve pump rods. The preload adjusters are to adjust the amount of sag on the front forks.

Turning the preload knobs clockwise or towards the + gives you more preload and - gives you less.
Rebound and compression are non adjustable, unless you change your fork oil for a higher or lower viscosoty oil.
If you do change your oil, check with Marzocchi for reccommended fork oil weight.

If you have problems with bottoming out or have to use a lot of preload you can change out the springs for a stiffer spring rate. You can also go to a softer spring rate if you are a lighter rider.

Lastly the Junior T's travel is non adjustable. All of the long travel DH-FR forks are non adjustable. Hope this helps a little and good luck on your adjustments / set-up.

Lijkt me een duidelijk verhaal, er zal dus olie met een hogere viscositeit (dikkere) in moeten om de rebound te vertragen. (standaard zit er SAE 7,5 olie in)

En dan deze nog: http://www.marzocchi.com/admin/download ... getto=2604

Sterkte er mee!
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Plaats reactie