Hope m4 `3`onderhoud

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Drytooler
Hope m4 `3`onderhoud

Bericht door Drytooler » ma aug 11, 2008 9:54 pm

Hey,

Ik heb een hope m4 en een van de zuigertjes heeft meer moeite met terug gaan als de anderen.
Dus zal er wel vuil tussen het zuigertje en de zuiger ring-ruber zitten zo dacht ik. Eerst geprobeert de zuigertjes naar buiten te duwen. Kwam er maar een uit en terug duwen lukte ook niet was gelijk de druk kwijt. Dus ik heb er nu 1 zuigertje uit maar hoe krijg ik de rest eruit..2 grote en 1 anderen kleineren?

Ben benieuwd naar tips

Greetz Dennis
Cold Rock Hard Ice

Luc

Bericht door Luc » za aug 16, 2008 8:30 am

Hope heeft een tooltje om de bore caps uit te draaien.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Sneeck

Bericht door Sneeck » za aug 16, 2008 10:18 am

Dat werkt alleen voor de 2 buitenste piston's, de binnenste kun je er het beste met perslucht uitkrijgen en wat wd-40. Denk wel om je vinger's want het kan aardig heet worden :oops: Ook is het een beetje prutsen met vulstukjes want waarschijnlijk zal 1 piston eerder eruit schieten dan de ander, deze moet je dan weer een klein stukje in de seal drukken en tegenhouden met een stukje metaal oid.

Als je ze toch helemaal uit elkaar hebt kun je er gelijk een nieuw seal kitje ingooien. Kost geen drol bij crc en het is zo gepiept. Als je hiertoe overgaat kan je voor het monteren even de seals in een bakje verse remolie leggen zodat ze iets soepeler erin gaan.

cHoc

Bericht door cHoc » za aug 16, 2008 4:15 pm

idd, met perslucht krijg je ze er zo uit, begin bij de achterste piston om die eruit te persen met lucht, en zo verder naar voren, de lege gaten zoveel mogelijk dicht houden.
Dat werkt het beste in mijn ervaring.
shoot me again, I ain't dead yet

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » ma aug 18, 2008 12:41 pm

Sneeck schreef:Als je hiertoe overgaat kan je voor het monteren even de seals in een bakje verse remolie leggen zodat ze iets soepeler erin gaan.

Beter nog....ATE-vet........
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Drytooler

Bericht door Drytooler » wo aug 20, 2008 6:11 pm

Hey Mannen dank voord e reactie's

was al gelukt(zonder perrlucht heb geen compressor:-() Maar goede tips voor de volgenden keer.

Greetz dennis
Cold Rock Hard Ice

Plaats reactie