Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
ExOMaNiaC - Berichten:426
Velgen advies ...
Bericht
door ExOMaNiaC » ma mei 26, 2008 1:07 pm
Hello,
Ik ben opzoek naar een 26 inch achtervelg voor men P2 2008 (36 gaats) ... Ik heb de alexrim die er standaard op zat al na 3 dagen krom gesprongen

... De knik is er niet uit te krijgen.
Nu ben ik opzoek naar een goedkope velg (kom aub niet af met DeeMAX

), maar liefst betere (Ik amuseer me vooral met 4x en dirt jumping ) waarmee ik men stukke kan vervangen. Iemand tips want ik zou niet weten welke goed/slecht is + Moet ik dan ook betere spaken er in steken ? Hierbij tips ?
Enorm bedankt ! Maarten
-
illuminatastigmata - Berichten:2836
-
Contacteer:
Bericht
door illuminatastigmata » ma mei 26, 2008 3:21 pm
Goedkoop,sterk en zwaar:DOUBLETRACK........van SunRims.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
-
Jean-Pierre
Bericht
door Jean-Pierre » ma mei 26, 2008 3:27 pm
Inderdaad, Double tracks is een oplossing. Maar je kan natuurlijk ook aan een Sunn MTX denken.. die zijn lichter en erg sterk.
Spaken, misschien wel zo verstandig. DT SWISS Competition spaken, niet goedkoop, maar dan heb je ook wel wat!
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
-
Bericht
door ExOMaNiaC » ma mei 26, 2008 3:38 pm
Stillridingbmx schreef:Inderdaad, Double tracks is een oplossing. Maar je kan natuurlijk ook aan een Sunn MTX denken.. die zijn lichter en erg sterk.
Spaken, misschien wel zo verstandig. DT SWISS Competition spaken, niet goedkoop, maar dan heb je ook wel wat!
Ik zie hier dat de MTX velgen evenveel kosten als de Doubletracks ? Het is wel een S-Type ... Is deze minder van kwaliteit dan andere MTX of is dat de gene die ik moet hebben ?
(36 gaats is wel nimmer in stock

)
Mvg
-
Steelhead Rider - Berichten:2370
Bericht
door Steelhead Rider » ma mei 26, 2008 3:44 pm
Stillridingbmx schreef:Inderdaad, Double tracks is een oplossing. Maar je kan natuurlijk ook aan een Sunn MTX denken.. die zijn lichter en erg sterk.
Sunn MTX zijn anders ook niet geweldig, dingen zijn erg zacht en deuken snel...
Ik zou voor of Halo gaan (Halo Tornado) of voor een Mavic 729 ofzo..
-
illuminatastigmata - Berichten:2836
-
Contacteer:
Bericht
door illuminatastigmata » ma mei 26, 2008 3:44 pm
S-type is (als ik me niet vergis

)een gestoken velg,en die andere is gelast.Gelast is sterker........(en duurder.....).
Grtzzzzzzzz
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
-
Jean-Pierre
Bericht
door Jean-Pierre » ma mei 26, 2008 4:02 pm
Steelhead Rider schreef:Stillridingbmx schreef:Inderdaad, Double tracks is een oplossing. Maar je kan natuurlijk ook aan een Sunn MTX denken.. die zijn lichter en erg sterk.
Sunn MTX zijn anders ook niet geweldig, dingen zijn erg zacht en deuken snel...
Ik zou voor of Halo gaan (Halo Tornado) of voor een Mavic 729 ofzo..
Ok, dat zijn inderdaad goede velgen. En de Halo valt nog mee qua prijs.
Maar ik heb het nog niet ergens gezien dat een MTX dubbel gevouwen is ofzo iets dergelijks. Ik rijd er zelf mee, en vind ze echt fijn. En aangezien ik niet dirts á la Whistler spring, gaan ze goed mee met de ''nederlandse dirts'' Qua street durf ik niet te zeggen hoe ze het uithouden, maar volgens mij wel oké.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
-
Bericht
door ExOMaNiaC » zo jun 29, 2008 1:07 pm
Hello,
Heb lang geen tijd gehad, ga nu men velgen bestellen. Jullie raden me HALO TORNADO aan maar op de site lees ik : "especially recommended as a lightweight front to match SAS rear"
Is deze dan niet sterk genoeg om als achterwiel dienst te doen ? Of moet ik me daar niets van aantrekken ? HALO SAS is wel een stukje zwaarder en duurder ...
Mvg
-
Mathijs- - Berichten:732
Bericht
door Mathijs- » do jul 17, 2008 8:12 pm
Hahah dit vind ik leuk. ik heb ook de alexrims en ik had ze ook in ene paar dagen krom, terug gebracht en hebben ze me verteld dat die slag er niet meer uit te krijgen is. Die kerel zal voor mij nieuwe achtervelg zoeken. zo tussen de 30-50 euro. als ik hem weer heb zal ik eens kijken of dit goeie velgen zijn en dan zeg ik het wel.
Mathijs.
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011