Ik heb een '96 er Klein Attitude team (Voor de niet-kenners: rood,geel,wit).
Nu rijdt een Attitude nog steeds fantastisch en wil ik eigenlijk geen nieuw frame kopen. Echter zijn sommige onderdelen beetje aan vervanging toe.
Wat zit er zoal op:
VASTE, geperste bracketas (Kan dus niets anders in denk ik)
VASTE, geperste voorvork kroon. Wel met inbusschroeven, dus er kan een andere vork in als de maten overeenkomen met een oude SID / Judy SL
XTR FC-M900 Crank (46-34-26)
8 Speed 11-28 XT cassette
Sram 9.0SL Rear Der.
XTR (900 ?) voor Der.
Sram 9.0 Shifters
Magura HS 33
Probleem is nu dat ik naast een nieuwe ketting en cassette (Gevonden op Internet) ook voor nieuwe bladen nodig heb.....
En die zijn inmiddels lastig te vinden in deze tijd van holle brackets, 4 arms enz enz.
Ook durf ik niet over naar 9 speed, want dan ben ik bang dat de bladen op de crank te dik zullen zijn (Als er al nieuwe voor te vinden zijn).
Eigenlijk wil ik upgraden naar het toenmalig "beste" spul. Dus de laatste XTR 8 speed shifters, het bijbehorende type achter derailleur (wel al met "omgedraaide veerspanning".. dus bij aflaten kabelspanning naar een groter tandwiel). Welke type XTR V-brakes horen daarbij ? enz enz...
Bij veel keuzes loop ik tegen beperkingen op omdat componenten niet meer leverbaar of bruikbaar zijn op zo'n oude fiets.
Maar goed, laat ik beginnen met de vragen:
Zijn de oude XTR bladen nog te vinden via een goeie webshop bijvoorbeeld ?
En welk type XTR shifters en XTR achterderailleur moet ik kiezen ?
Thanx