DRS backplate met E-type derailleur?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
RR
DRS backplate met E-type derailleur?

Bericht door RR » di jun 03, 2008 9:37 am

Wil op mijn Prophet een chainguide zetten voor twee tandwielen. Had hier al een Blackspire Dewlie Double (oude model, ook geschikt voor E-type) voor gekocht, maar krijg deze na een hoop zaag/slijp en vijl werk niet lekker geplaats. Probleem is dat de backplate te ver naar buiten komt en dit geeft een probleem met de backplate van de derrailleur :x .

Nu zat ik nog eens te kijken bij CRC en kwam bij E-thirteen een backplate tegen voor de E-type derailleur. Het frame heeft al ISCG nokken (betreft een MX frame) en ik weet niet of hier de backplate van de DRS op past (deze http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=11450). Deze maakt volgens mij gebruik van het klemmen door de trapas (dus één spacer ring minder), maar er zit aan de niet ketting zijde een verdikking welke dan volgens mij tegen de ISCG nokken aan komt of niet?

Kan daarnaast iemand aangeven wat nu het verschil is tussen de ISCG OLD (oude passing) en de 05 (nieuwere passing ??) uitvoering :? , verschillen de afstanden tussen de schroefgaten of zijn de hoeken anders. De Prophet heeft volgens mij een oude passing (kan niet op de C'dale site een verwijzing vinden naar oud of 05 passing, frame is modeljaar 2006) en vraag mij af of de 05 dan problemen gaat geven. Dit omdat de OLD passing is uitverkocht.
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di jun 03, 2008 10:13 am

Afbeelding
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

RR

Bericht door RR » di jun 03, 2008 10:35 am

Bedankt, vanavond gelijk maar eens even de schuifmaat te voorschijn halen.

Enig idee of die verdikking op de backplate nog problemen oplevert met de ISCG nokken of zou die om de nokken heen vallen, heeft wel een beetje dat driehoek profiel?

[edit]
Toch handig google, eerste op de lijst is een link van E-thirteen. Op de site van E-thirteen staat zelfs een compatible lijst.
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)

Plaats reactie