Adapter Postmount-->IS 0mm
Moderator:Beheerders
Ik moet dus een adapter hebben van Postmount naar IS, maar hij mag niet vergroten... m'n caliper is 180mm en das wel echt de max.
weet iemand of dit uberhaupt bestaat?
thanx alvast
weet iemand of dit uberhaupt bestaat?
thanx alvast
- Hotsnail
- Contacteer:
Voor de duidelijkheid: je hebt dus een pm vork waar een IS caliper op moet? daar bestaan bij mijn weten alleen +20 adapters voor namelijk. Heb zelf een tijdje geleden naar hetzelfde gezocht, en niet kunnen vinden in ieder geval. Mocht je wat tegen komen houd ik me warm aanbevolen.
Ijzeren paarden eten geen haver....
-
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=20703
Is dit niet wat je zoekt, lijkt mij 160mm te behouden, dus 180 blijft 180, niet?
Is dit niet wat je zoekt, lijkt mij 160mm te behouden, dus 180 blijft 180, niet?
Je zoekt volgens mij redelijk het onmogelijke...
Shimano heeft er ooit gehad die slechts +10 mm schijfdiameter (van 160 mm naar 170 mm) waren voor de oude 4-pot XT's.
How to read Shimano adapter model no.
Shimano - Adapter SM-MA-F160P/S
SM: Small Parts
MA: Mount Adapter
F: Front
160: 160 mm rotorP: Postmount caliper mount type
/
S: IS Frame/Suspension type
Shimano heeft er ooit gehad die slechts +10 mm schijfdiameter (van 160 mm naar 170 mm) waren voor de oude 4-pot XT's.
How to read Shimano adapter model no.
Shimano - Adapter SM-MA-F160P/S
SM: Small Parts
MA: Mount Adapter
F: Front
160: 160 mm rotorP: Postmount caliper mount type
/
S: IS Frame/Suspension type
Als de tekst zu kloppen wel, gaar gezien het gedoe over een achter schijf verwacht ik dat dit een is naar postmount is.fucalot schreef:http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=20703
je hebt deze nodig
Shimano SM-MA-F180S/P
die maakt vaan een IS voorremklauw een pm aansluiting, te gebruiken met een 180 schijf.
heb je echter een vork met pm voor 180 schijven dan houd het op, en zul je een andere caliper moeten kopen.
Een is caliper die van zichzelf al voor 180mm schijven is ken ik niet, maar mocht je die echt hebben dan geldt ook dat je een nieuwe klauw nodig hebt.
wat voor rem is het?
-
Thanx gasten!
Ja, het gaat dus om een Manitou Six voorvork met een PM aansluiting 160mm, de standaard rem is aan gort en ik heb nog een Louise FR 180mm liggen. Dus moet een adapter hebben die niet vergroot.
Bij Bike2Build heb ik al gekeken, maar ik heb vaak het gevoel dat ze zelf nauwelijks weten hoe en wat die adapter precies doet.
Ga eens voor Hope rondsnuffelen in Engeland.
Nogmaals bedankt!
Ja, het gaat dus om een Manitou Six voorvork met een PM aansluiting 160mm, de standaard rem is aan gort en ik heb nog een Louise FR 180mm liggen. Dus moet een adapter hebben die niet vergroot.
Bij Bike2Build heb ik al gekeken, maar ik heb vaak het gevoel dat ze zelf nauwelijks weten hoe en wat die adapter precies doet.
Ga eens voor Hope rondsnuffelen in Engeland.
Nogmaals bedankt!
Wat je wil gaat gewoon niet
de straal van de IS bouten is kleiner dan die van postmount.
Een adapter die van een PM vork IS maakt moet de schijfdiameter wel vergroten omdat anders de bouten binnen de PM nokken moeten komen.
Je hebt van shimano ook een 170mm pm-is adapter maar deze is onredelijk duur, en zadelt je op met de onhandige 190mm maat.
Enige reele optie is een 203 schijf voor of een andere rem
de straal van de IS bouten is kleiner dan die van postmount.
Een adapter die van een PM vork IS maakt moet de schijfdiameter wel vergroten omdat anders de bouten binnen de PM nokken moeten komen.
Je hebt van shimano ook een 170mm pm-is adapter maar deze is onredelijk duur, en zadelt je op met de onhandige 190mm maat.
Enige reele optie is een 203 schijf voor of een andere rem
als ik het goed begrijp heb je gewoon een adapter van PM160 naar IS160 nodig, aangezien de caliper van een louise FR geen adapter nodig heeft op een 180 schijf te monteren op een vork met 160 montage. (amai, azo nen uitleg)
als dat klopt heb ik hem gevonden:
"kompatibel mit Julie VR+HR und Louise VR"
http://www.actionsports.de/Brakes/Disc- ... :9310.html
adapters van PM160 naar IS180 staan ook op de site
als dat klopt heb ik hem gevonden:
"kompatibel mit Julie VR+HR und Louise VR"
http://www.actionsports.de/Brakes/Disc- ... :9310.html
adapters van PM160 naar IS180 staan ook op de site
Als ik het goed begrijp, begrijp jij het niet goed...fredo schreef:als ik het goed begrijp heb je gewoon een adapter van PM160 naar IS160 nodig, aangezien de caliper van een louise FR geen adapter nodig heeft op een 180 schijf te monteren op een vork met 160 montage. (amai, azo nen uitleg)
GTLTS schreef:Ja, het gaat dus om een Manitou Six voorvork met een PM aansluiting 160mm, de standaard rem is aan gort en ik heb nog een Louise FR 180mm liggen. Dus moet een adapter hebben die niet vergroot.
Zoek gewoon eens de dimensies van een PM-vorkbevestiging op en van een IS vorkbevestiging*, teken die over elkaar heen en dan ben ik razend benieuwd hoe je daar een adapter voor wilt maken waarbij je op een PM vork met adapter dezelfde schijfdiameter kunt gebruiken als met de IS-klauw op een IS-vork.actionsports.de schreef:Dieser Adapter ermöglicht die Verwendung einer Postmount-Bremszange an einer IS2000 Gabel. Der benötigte Bremssscheibendurchmesser bleibt unverändert.
Ik deel de mening van TomG (die waarschijnlijk bovenstaande exercitie ook al eens heeft uitgevoerd): het gaat niet!
* Afmetingen staan wel op de site van Hayes (PM iirc) en Magura (IS).
ik begrijp het wel goedCheeta schreef:Als ik het goed begrijp, begrijp jij het niet goed...fredo schreef:als ik het goed begrijp heb je gewoon een adapter van PM160 naar IS160 nodig, aangezien de caliper van een louise FR geen adapter nodig heeft op een 180 schijf te monteren op een vork met 160 montage. (amai, azo nen uitleg)
titel van het artikel klopt ook, enkel de uitleg niet (en die had ik niet gelezen aangezien de titel klopt)
Dan begrijp ik het inderdaad niet, in het bijzonder de conclusie dat je hem gevonden hebt en daar linkt naar een adapter die 'die Verwendung einer Postmount-Bremszange an einer IS2000-Gabel ermoeglicht".fredo schreef:ik begrijp het wel goed
Of beweer je nu dat die omschrijving niet klopt en dat die adapter op de foto van actionsports wel degelijk voor de montage van een IS2000-klauw aan een PM-vork bedoeld is?!
Afgaande op het fotootje (of die moet ook al niet kloppen) zou ik willen stellen dat het om de adapters gaat die standaard bij Julie zitten om de PM-klauwen aan een IS2000 frame/vork te kunnen monteren (--> Quickmount-Adapter Nr.1).
Maar teken die bevestigingspunten eens over elkaar heen, en trek uw conclusies...
Zie Hayes voor dimensies.
Ik geloof je op je woord Cheeta! beetje te weinig tijd om eens die bevestigingspunten te gaan schetsen. Heb behoorlijk wat sites geraadpleegd maar kom er inderdaad niet uit.
Een 200+ schijf zie ik niet zo zitten,... als ik satestokjes wil breken ga ik wel naar de chinees om de hoek. Zal dus denk ik zo een Shimano 170mm adapter worden en een 190mm schijf (das al net aan allemaal).
Alvast bedankt gasten!
Een 200+ schijf zie ik niet zo zitten,... als ik satestokjes wil breken ga ik wel naar de chinees om de hoek. Zal dus denk ik zo een Shimano 170mm adapter worden en een 190mm schijf (das al net aan allemaal).
Alvast bedankt gasten!