Ik twijfel tussen enkele naven:
DT Swiss 240S

Tune Mig 70/ Mag 180

Chris King classics

XTR

of zelfs White Industrie MI5.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar Chris Kings, ik heb al een setje en vind die wielen (samen met Mavic X 3.1 tubeless velgen en Sapim aero spaken) super. Het nadeel van de Kings zijn echter de nieuwprijs. Nu heb ik ze gezien bij Chain Reaction cycles voor een schappelijke prijs, maar dan heb ik ze nog niet hier en ingespaakt.
XTR en DT Swiss vallen eigenlijk af, de XTR vanwege het jan met de pet imago en DT Swiss vind ik ook geen uitstraling hebben (ben verwend hahaha). Alleen zijn ze über degelijk en het feit dat je ze veel ziet zegt ook veel.
Tune spreekt mee meer aan, zeker vanwege het gewicht en de prijs is ook nog wel te doen.
Toevalligerwijs was aan het surfen en kwam ik terecht bij singlespeed.nl en JJ heeft hele mooie White naven, maar ik ben er niet bekend mee. Wat mag ik er van verwachten, wat is hun reputatie?
Als laatste heb ik Mavic Crossmax ST velg versie in gedachte. Die SLR vind ik over de top en voor dat geld heb ik veel mooiere dingen. De "normale" ST versie is geruime tijd (afstammeling van de oerversie) een veel gezien wiel en lijkt me ook geen rommel.
De naven die genoemd heb wil ik graag standaard gebouwd hebben met zwarte DT Comp spaken of Sapim Race spaken (2,0-1,8-2,0) en Mavic XC 717 zwarte velgen. Gewoon degelijk en weinig poeha en als de naaf leverbaar is in het zilver of chroom, dan ook in die kleur.
Als laatste heb ik nog en optie en dat is de huidige set oplappen. Ik heb de vooras van de voornaaf kapot gemaakt, hij is gebroken. De voornaaf moet eigenlijk nieuwe cups, lagers en een nieuwe as moeten hebben. De achtervelg moet eigenlijk ook vernieuwd worden, dus dat zijn nieuwe spaken en een nieuwe velg. Alles bij elkaar flink wat werk en aardig wat kosten die de stap naar een nieuwe wielset verkleinen.
Iemand een suggestie of aanvullende info? Gracia!
mzzl
Gène