goed marathon zadel

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
De Jean
Contacteer:
goed marathon zadel

Bericht door De Jean » do mar 13, 2008 9:33 am

Eenvoudig: ik ben op zoek naar een zadel dat na 6 uur nog steeds comfortabel is. Geen opgeblazen binnenband, iets dat toch ook nog een beetje vlot trapt.

Zowel een mannen als een vrouwen versie (ik ga niet in detail over mijn andere hobbies!)

Zo vond ik de eerste Fizi:k nisene erg goed (spijt dat ik die ooit weggedaan heb)

Budget: geen topklasse dus advies over ultra lightweight ti carbon ding dat als een ballonnetje je fiets omhoog heft: parels voor de zwijnen! Wél graag vrij neutraal qua kleuren
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do mar 13, 2008 10:14 am

Fizik Gobi of Aliante, SDG Belair, WTB Shadow

revis

Bericht door revis » do mar 13, 2008 12:34 pm

Hier ook: Gobi.
Nog niets beters gevonden.

Grtz revis

yves

Bericht door yves » vr mar 14, 2008 2:21 pm

zadel is wel zeer persoonlijk en derhalve moeilijk advies over te geven..wat voor de een werelds is ,is voor de ander een ware hel
Het hangt voornamelijk af van de positie van je zitbeenderen ( breedte daarvan ), dit kun je na laten meten bij de lbs ( specialized heeft hier oa een meetding voor).hierdoor kun je bepalen hoe breed het zitvlak moet zijn van het zadel , dit kun je dan vergelijken met de verschillende typen en merken..

succes
-kona cowan ds
-kona stuff
-bmc team elite xc, veel hope..

Lacer

Bericht door Lacer » ma mar 17, 2008 6:18 pm

revis schreef:Hier ook: Gobi.
Nog niets beters gevonden.

Grtz revis
nee vind ik echt een (edit: vervelend) zadel
fizik Pavé was wel chill
Laatst gewijzigd door Lacer op di apr 29, 2008 10:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

rogersantos
Contacteer:

Bericht door rogersantos » ma mar 17, 2008 6:29 pm

Pro Falcon iets?

JansenS

Bericht door JansenS » ma mar 17, 2008 7:10 pm

Bontrager!
Heb er nu 3 zadels van gehad, en ze zaten allemaal super goed, ook na 7/8 uur op de fiets.
Ik heb er ooit 1tje los gekocht en dat was toen 25 euro, dus ook nog eens een schappelijke prijs!

mek~prut

Bericht door mek~prut » di mar 18, 2008 11:54 pm

Voor mij is Selle SMP helemaal het einde... ze zijn niet goedkoop maar je hoeft je nooit meer zorgen te maken om dingen die je met fietsen niet gebruikt ;)

Z-Blocker

FG

Bericht door Z-Blocker » di apr 29, 2008 11:33 am

F:zik Gobi ook maar als er iets beters is dan dat wil ik wel graag weten.

Z.

Lacer

Bericht door Lacer » di apr 29, 2008 10:24 pm

als je een fizik gobi zoekt, de mijne staat te koop op dit forum.

mtb arno

Bericht door mtb arno » wo apr 30, 2008 7:02 pm

persoonlijk heb ik : fizik gobi gehad, was niks voor mij
slr xc gel flow , zeer goed maar vor ritten van max 3 a 4 u
fizik aliante, tot nu toe zeer te vreden , zeker bij lange ritten.

Gène

Bericht door Gène » wo apr 30, 2008 8:43 pm

Mijn ervaringen met de Gobi (1 mtb), Arione (racer), Nisene (heb ik gehad) zijn goed. Ik heb nu op een andere fiets nog een Selle Italia Flite, het orginele eerste model, maar dat is te hard. Daar komt ook een Gobi voor.

In het verleden heb ik ook nog met een ouder Specialized BG zadel gereden, maar dat was weer te zacht. Ik denk dat de wat duurdere modellen, wat harder zijn uitgevoerd. Een goede zeem is overigens niet te onderschatten, koop liever een dure broek met een goede zeem dan twee goedkope broeken met slechte zemen.

Ik denk dat je gewoon eens wat zadels moet gaan testen, volgens mij zijn er van diverse merken zadels testzadels beschikbaar bij de betere LBS.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

ROXY

Bericht door ROXY » ma mei 05, 2008 6:53 pm

mtb arno schreef:persoonlijk heb ik : fizik gobi gehad, was niks voor mij
slr xc gel flow , zeer goed maar vor ritten van max 3 a 4 u
fizik aliante, tot nu toe zeer te vreden , zeker bij lange ritten.
Ik sluit me hierbij aan: die Aliante is een superzadel (voor mijn gebeente alleszins toch). SLR zat goed, maar is niks voor +3u. Gobi paste niet op mijn achterwerk. Flite is goed, maar niet zoals de Aliante.

rcoenders
Contacteer:

Re: goed marathon zadel

Bericht door rcoenders » ma mei 26, 2008 2:56 pm

De Jean schreef:Eenvoudig: ik ben op zoek naar een zadel dat na 6 uur nog steeds comfortabel is. Geen opgeblazen binnenband, iets dat toch ook nog een beetje vlot trapt.

Zowel een mannen als een vrouwen versie (ik ga niet in detail over mijn andere hobbies!)

Zo vond ik de eerste Fizi:k nisene erg goed (spijt dat ik die ooit weggedaan heb)

Budget: geen topklasse dus advies over ultra lightweight ti carbon ding dat als een ballonnetje je fiets omhoog heft: parels voor de zwijnen! Wél graag vrij neutraal qua kleuren
Heb al een tijdje een Fizik alliante en hij bevalt me ook op de langere tochten zeer goed.

Gr Rob
Rob Coenders

17 Mei 2012 - Sporten voor Duchenne in het centrum van Ede. met MTB Streetrace, Spectaculaire Sport- en dansdemonstraties en Braderie.

Plaats reactie