kabelloop Reba SL
Moderator:Beheerders
Zit een beetje te frutten met de kabelloop(schijfrem) van mijn nieuwe Reba SL.
Hij zit nu zo:(ik weet het; dit topic is useless without pics....)
langs de linkervorkpoot omhoog, daar waar de Reba sticker zit een kabelbandje, dan binnendoor naar de vorkboog waar aan de achterkant 2 kleine nokjes zitten. Daar de kabel in gelegd en vastgezet met een rubberringetje.
Maar nu loopt hij vrij dicht langs de band, dit ziet er nogal klungelig uit.
De reden dat ik hem nu even zo heb laten lopen is die 2 kleine nokjes, die hebben een functie lijkt mij...al weet ik nog niet precies welke.......kan je daar wellicht een klemmetje oid opzetten zodat de kabel dan aan de voorkant van de vorkboog geklemd kan worden...?
Morgen post ik wel wat foto's......als de kabel de rit overleeft heeft.
Alvast dank voor de input.
dusssssss©
Hij zit nu zo:(ik weet het; dit topic is useless without pics....)
langs de linkervorkpoot omhoog, daar waar de Reba sticker zit een kabelbandje, dan binnendoor naar de vorkboog waar aan de achterkant 2 kleine nokjes zitten. Daar de kabel in gelegd en vastgezet met een rubberringetje.
Maar nu loopt hij vrij dicht langs de band, dit ziet er nogal klungelig uit.
De reden dat ik hem nu even zo heb laten lopen is die 2 kleine nokjes, die hebben een functie lijkt mij...al weet ik nog niet precies welke.......kan je daar wellicht een klemmetje oid opzetten zodat de kabel dan aan de voorkant van de vorkboog geklemd kan worden...?
Morgen post ik wel wat foto's......als de kabel de rit overleeft heeft.
Alvast dank voor de input.
dusssssss©
Methode zoals DeKerf hem aangeeft wordt ook door de fabriaknten aanbevolen.
Nevenvoordeel is dat als de leiding de band raakt, hij het meest de neiging heeft om uit de band te gaan en dus niet als anker te fungeren.
Op de brakearch zit een kabelgeleider (plastic ding) dat met een tiewrap vast zit. Die tiewrap gaat door de door jou genoemde pinnetjes aan de achterkant van de brug.
Nevenvoordeel is dat als de leiding de band raakt, hij het meest de neiging heeft om uit de band te gaan en dus niet als anker te fungeren.
Op de brakearch zit een kabelgeleider (plastic ding) dat met een tiewrap vast zit. Die tiewrap gaat door de door jou genoemde pinnetjes aan de achterkant van de brug.
BOSS schreef:is dat gewoon zo'n plakkertje?DeKerf's schreef:Wat Pino ^ zegt...
dusssssss©
Het is een standaard met de Reba mee geleverd stukje plastic, wat je óók met een klein plakkertje vast zet, maar dat werkt niet afdoende. De eveneens meegeleverde tie-wrap trek je er rond en houdt de boel op zijn plaats, mede door die 4 nokjes aan de achterzijde van de remboog.
jawel, maar zo hoort het niet........Steelboy schreef:Met alleen een tie-wrapje lukt het ook wel hoor!

Ik ben van voor het kabelbandjes tijdperk........
Net even een origineel Rock Shox "kabelbevestigingsetjeomjeschijfremkabelaanjevorkboogtebevestigen" gehaald bij de LBS.
dussssssssss©