Op zoek naar de beste crank lagers
Moderator:Beheerders
-
Ik heb nu mijn fiets (jaja een supermooie Storck Organic Light) compleet met XTR afgemonteerd. Na 3 jaar crossen gaan ook andere delen dan ketting en bladen slijten ondanks het feit dat ik hem met liefde onderhoud. Maar goed, ik ontzie hem dan ook niet...
Ik heb dus nieuwe crank lagers nodig en wil overstappen op keramisch. Heb al wel wat dingen gezien maar wie kan mij adviseren? Ik ben op zoek naar het beste dat er te koop is.
Bedankt,
Bulle
Ik heb dus nieuwe crank lagers nodig en wil overstappen op keramisch. Heb al wel wat dingen gezien maar wie kan mij adviseren? Ik ben op zoek naar het beste dat er te koop is.
Bedankt,
Bulle
bij akkermans in elsloo heb ik vandaag de eerste keramische hope lagers gezien, ik zou eens zeggen, neem kont-akt op met hem
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
-
-
- Contacteer:
Ik ben op zoek naar vervanging voor m'n Shimano XT buitenboordlagers. Heb al verschillende malen de boel met SKF lagers vervangen zie deze topic:illuminatastigmata schreef:...,X-type's van Race Face
wat langer maar ZEKER geen 3 jaar.......
Grtz
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... hlight=skf
Alleen, de afdichting wordt er natuurlijk niet beter van, iedere keer de boel openmaken.
Je noemt de Race Face X-type, dat is waarschijnlijk XC/AM Deus BB Cups?
Hoe zit het daarmee qua afdichting?
Weet iemand nog andere goede alternatieven voor de buitenboordlagers (zonder dat ik andere schroefdraad hoef te vrezen

Nelizzz
-
- Contacteer:
Nee,ik bedoel den deze:Nelizzz schreef:Je noemt de Race Face X-type, dat is waarschijnlijk XC/AM Deus BB Cups?
Weet iemand nog andere goede alternatieven voor de buitenboordlagers (zonder dat ik andere schroefdraad hoef te vrezenen ik wil ook m'n cranks behouden)?
Nelizzz
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=6202
Diabolus dus........niet echt heel erg tevreden over.....derde setje in twee jaar zit er nu in......en hierin sta ik niet alleen kan ik je melden......
Ik heb nu hier:
http://superstar.tibolts.co.uk/product_ ... ucts_id=65
een setje besteld voor 20 pond........eens kijken hoelang die het gaan uithouden.....
Grtzzz
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
http://www.enduroforkseals.com/id182.html
Rij nu ongeveer 3 weken met dit setje en voor het geld werkt het 1000 x beter dan de overpriced RF lager's. De lager's draaien heel erg soepel maar moet ze nog wel testen in de modder. Je moet wel in het bezit zijn(of een bikeshop kennen) die de tool heeft om de lager's eruit en erin te persen.
Of de (veel te dure) ceramische lager's hun geld waard zijn durf ik niet te zeggen. Je kan aardig wat setje's standaard lager's kopen voor het geld van 1 set ceramische.
Rij nu ongeveer 3 weken met dit setje en voor het geld werkt het 1000 x beter dan de overpriced RF lager's. De lager's draaien heel erg soepel maar moet ze nog wel testen in de modder. Je moet wel in het bezit zijn(of een bikeshop kennen) die de tool heeft om de lager's eruit en erin te persen.
Of de (veel te dure) ceramische lager's hun geld waard zijn durf ik niet te zeggen. Je kan aardig wat setje's standaard lager's kopen voor het geld van 1 set ceramische.
@illumi....dflkjsdsta
die DH, waar was je niet tevreden over: jouw Downhill extreme gebruik/gestuiter, of modderdichtheid? Ik ben namelijk een XC-rijder en hou van modder
En: die GXP is niet Shitmano compatible, dus dan moet ik toch andere schroefdraad in frame laten zetten?
@sneeck: ja die had ik ook gezien. Ben inderdaad ook wel benieuwd naar de modderervaringen
@hubertje: ik ken je rijstijl niet... maar: houd jij van modder? werkte dat met de shitmano's?
@allen: thanks voor commentaar!
Trouwens, heeeeerlijk mooi droog weer gehad afgelopen 4 dagen in La Roche!
Maar dat terzijde.
Nelizzz

die DH, waar was je niet tevreden over: jouw Downhill extreme gebruik/gestuiter, of modderdichtheid? Ik ben namelijk een XC-rijder en hou van modder

En: die GXP is niet Shitmano compatible, dus dan moet ik toch andere schroefdraad in frame laten zetten?
@sneeck: ja die had ik ook gezien. Ben inderdaad ook wel benieuwd naar de modderervaringen

@hubertje: ik ken je rijstijl niet... maar: houd jij van modder? werkte dat met de shitmano's?
@allen: thanks voor commentaar!
Trouwens, heeeeerlijk mooi droog weer gehad afgelopen 4 dagen in La Roche!
Maar dat terzijde.
Nelizzz
Please talk Dirty to me...
-
-
- Contacteer:
Nelizzz schreef:@illumi....dflkjsdsta![]()
die DH, waar was je niet tevreden over: jouw Downhill extreme gebruik/gestuiter, of modderdichtheid? Ik ben namelijk een XC-rijder en hou van modder![]()
Waar het aan ligt dat die RaceFace lagers zo snel de geest geven weet ik niet,maar ik rijdt ook modder i.e.g.

En bij superstar Components verkopen ze ook Shitmano compatible BB's....Hier een linkje van hun aanbod:
http://superstar.tibolts.co.uk/index.ph ... 631850e7fe
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Mensen die in de buurt van Amersfoort wonen kunnen langs komen. Ik kan de standaard lagers vervangen voor Phil Wood lagers. Opsturen kan ook.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
- Contacteer: