inrijden Brooks zadel

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
alain
inrijden Brooks zadel

Bericht door alain » za mar 22, 2008 7:07 pm

Hoelang duurt het zo ongeveer voordat een nieuw Brooks zadel zich naar je poep vormt?
En hoe valt het mee voordat het zich "gezet" heeft?

Niet dat het veel uitmaakt, maar het zou hier over een Brooks Swift gaan.

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » za mar 22, 2008 9:35 pm

Na een paar ritten heeft het zadel zich al behoorlijk gevormd.
Ijzeren paarden eten geen haver....

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » vr apr 04, 2008 8:28 pm

Mijn Swift heeft na een paar honderd km (en 2x Proofide) al lichte kuiltjes bij mn zitbotten, en dan heb ik er nog niet eens mee in de hitte gereden (butt sweat versnelt het inzitten natuurlijk).
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

@sph@ltdude
Contacteer:

Re: inrijden Brooks zadel

Bericht door @sph@ltdude » za apr 05, 2008 12:06 pm

alain schreef: Niet dat het veel uitmaakt, maar het zou hier over een Brooks Swift gaan.
Geloof dat dat wel uitmaakt trouwens, want een Swift heeft wat dunner leer dan b.v. een Team Pro dacht ik.

(en er zijn ook nog pre-aged modellen die je nauwelijks hoeft in te zitten, maar die zijn voor watjes)
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

alain

Bericht door alain » za apr 05, 2008 3:52 pm

Aha, ik heb altijd gedacht dat een Brooks minstens een paar duizend km moest ingereden worden.
Dat is dus goed nieuws voor dit watje ;)

steelhead

Bericht door steelhead » do apr 17, 2008 7:46 am

Ik zat gelijk lekker op mijn Swift en ben alleen maar beter gaan zitten. Ik heb ook team pro die ik eigenlijk beter vind zitten (zeker nu deze 20.000 km oud is) maar deze is er zwaar.

Met Proofide moet je een beetje oppassen. Te veel en het leer word zo soepel dat het rond de nagels gaat scheuren.Voor een MTB éénmalig de onderkant goed in smeren. Ik zorg dat de boevenkant na een natte rit goed kan drogen en met een doek waar nog een beetje Proofide op zit van de vorige keer wrijf ik de vlekken wegn. Ook de stelmoer moet je eigenlijk nooit aandraaien. Je zet daarmee ook teveel spanning op de nagels. Leer gaat dan ook scheuren. Als je zadel teveel doorzakt kan je met een gaten tang gaten in de zijkanten zetten en dan met een veter de onderkanten (ja... ik moet een foto zoeken) naar elkaar trekken, hiermee span je de bovenkant op. Er waren zelf ooit al een B17's die de gaten er al in hadden vanaf fabriek.

Foto van een Selle Ideale met gaatjes:
http://www.classicrendezvous.com/France ... mod-57.htm
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

steelhead

Bericht door steelhead » do apr 17, 2008 7:50 am

Dit is de beste foto die ik heb. Van mijn oude Peu SS. Het zadel is een B17N waar ik de beschadigde neus vanaf gesneden heb. Met een gatentang gepierced en een veter erdoor.

Afbeelding
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

Plaats reactie