SingleTracks vs. VeltecDH

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Seth
SingleTracks vs. VeltecDH

Bericht door Seth » di apr 08, 2008 6:17 pm

welke zijn het stijfst?

wie heeft hier ervaringen mee?

Bedoeld voor een jumper 20mm/10mm. Ik weeg rond de 95kg en heb Doubletracks op mijn diesel en Taurus op mijn xc (wonderbaarlijk goede wielen)

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di apr 08, 2008 8:12 pm

stijfheid tangentiaal, radiaal of axiaal?

de breedste velg zal hoogstwaarschijnlijk de stijfste zijn in de axiale richting. De hoogte bepaalt de radiale stijfheid en de tangentiale stijfheid wordt voornamelijk door het spaakpatroon bepaald. (dit is bedacht, niet op basis van simulatie)

En zowieso bepalen de spaken een groot deel van de stijfheid, de dikte van de spaak gaat het dan om en de lengte.

hubertje

Bericht door hubertje » di apr 08, 2008 8:14 pm

Ik heb beide, maar kan niet zeggen dat ik een verschil in stijfheid voel.. :roll:
Zal eerder aan de spaakwijze liggen denk ik.

Seth

Bericht door Seth » wo apr 09, 2008 12:45 pm

wel in 2001 woedde al de discussie over de DOUBLEWIDE, al die NWD gasten reden ermee en "het zou de sterkste velg ooit" zijn omdat ie zo breed was.
Niet dus, 321 mavic was sterker.

hetgeen ik lees over de singlewide is enkel dat ze altijd krom gaan hier en daar. En over de veltec lees ik helemaal niets. Tja goed gespaakt, wat is goed gespaakt, valt moeilijk te beoordelen wie wel en wie niet goedspaakt. Mijn xc fiets doet km na km hoe hard ik hem ook omlaag push.

:oops: what to do

Sinter

Bericht door Sinter » wo apr 09, 2008 9:12 pm

:oops: what to do[/quote]????

afvallen

Plaats reactie