Hey hallow,
Mijn lefty carbon voorvork is in het afgelopen half jaar twee keer voor revisie weg geweest. De eerste keer tijdens regulier onderhoud toen veer de vork ook al niet lekker en de tweede keer na 4 maanden en 3 redelijk doorweekte ritten. Beide keren bleken de naaldlagers vervuild en verroest! Gelukkig is de tweede keer onder garantie opgelost (hulde aan de fietsenmaker) maar toch ben ik benieuwd of meer mensen dit soort ervaringen hebben met een Lefty? Lijkt mij dat zo'n vork toch wel tegen regen en een tuinslang kan (géén hoge druk spuit)
Guido Kalwij
Cannondale Lefty
Moderator:Beheerders
- G.A. Kalwij
zet je de fiets op zijn kop tijdens poestbeurten of in de wagen voor te vervoeren?
altijd goed opletten om na het kuisen de fiets met beide wielen op grond laten drogen, anders infiltreert het water zo in je lagers.
na het wassen trek ik die booster altijd beetje omhoog om eventuele water er uit te laten .
en niet vergeten uw lagerbaantjes af en toe te smeren /vetten
altijd goed opletten om na het kuisen de fiets met beide wielen op grond laten drogen, anders infiltreert het water zo in je lagers.
na het wassen trek ik die booster altijd beetje omhoog om eventuele water er uit te laten .
en niet vergeten uw lagerbaantjes af en toe te smeren /vetten
- G.A. Kalwij