Race Face - X-Type Diabolus DH/Freeride voor Woodbumle

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
luukleeftink
Race Face - X-Type Diabolus DH/Freeride voor Woodbumle

Bericht door luukleeftink » vr mar 21, 2008 5:49 pm

Ik had een vraag over een trapas voor in mijn Woodbumble. Ik heb de eigenaar gevraagd wat voor crankstel + trapas hij had gemonteerd. Hij had een Race Face Diabolus crankstel + trapas gemonteerd. Nou is die set mij te duur, want een setje kost €320. Maar alleen een trapas kan natuurlijk wel, want een trapas kost €50 bij SDG. Maar past deze trapas nou in mijn woodbumble als dit er staat en mijn woodbumble heeft een 100mm nodig.

Kompatibilität: Verschiedene Modelle erhältlich zum Einsatz mit 68/73mm, 83 mm oder 100 mm breitem Tretlagergehäuse

Dat zou ik die dus moeten hebben van 83/100?

Dit staat er ook bij:
- Können anstelle von Shimano XTR, XT, LX und Hone und Saint-Lagerschalen eingesetzt werden

Betekent dit dat deze trapas te combineren is met XTR, XT, LX, Hone en Saint crankstellen? Want dan is dat een goedkopere combi voor mij. Deze trapas met een LX of XT crankstel zonder de Shimano lagers.

Graag jullie advies, mochten jullie nog een andere trapas weten post dat dan in dit topic. Want dan is mischien een andere trapas wel te overwegen. Ik weet wel dat de kwaliteit van deze trapas erg goed is, dit mag natuurlijk ook wel voor €50. Alvast bedankt

illuminatastigmata
Contacteer:

Re: Race Face - X-Type Diabolus DH/Freeride voor Woodbumle

Bericht door illuminatastigmata » di mar 25, 2008 8:01 am

luukleeftink schreef: Maar alleen een trapas kan natuurlijk wel, want een trapas kost €50 bij SDG.

Ik weet wel dat de kwaliteit van deze trapas erg goed is, dit mag natuurlijk ook wel voor €50.

Dit gaat alleen over het trapasLAGERS.De trapas zit bij deze modellen aan de cranck vast en is dus èèn geheel.
Persoonlijk zou ik gewoon voor èèn set(dus cranck met bijbehorende lagers)gaan.
Ik weet niet precies welke merken de 100mm versie die jij nodig hebt leveren,maar de Saint van Shimano is denk ik de betere keus als ik hem vergelijk met de Diabolus van Race Face(pijs/kwaliteit verhouding).

Ik vind de X-type lagers die jij hierboven als ''erg goed''beschrijft namelijk behoorlijke ROMMEL.

Grtz.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

luukleeftink

Bericht door luukleeftink » di mar 25, 2008 8:22 am

Jah,

Ik wist dat het alleen om de lagers ging en dat ik er nog een crank bij moest kopen. Want dit zo'n beetje hetzelfde als het Hollowtech 2 systeem van Shimano. En ik heb ondertussen al veel opgezocht en die lagers moeten inderdaad behoorlijk bagger zijn en dat voor die prijs! Ik heb nou bij CRC een mooie ISIS trapas gevonden en dat gaat hem waarschijnlijk worden en dan kijk ik of ik tweedehands een mooi crankje kan kopen. Dus ik ga even met binnenboord lagers werken en dat werkt altijd perfect. Ik heb waarschijnlijk al de keuze gemaakt, de trapas kost inclusief verzenden ongeveer €60. Maar gelukkig zijn er best veel tweedehands cranken te vinden, want het moet niet te duur worden allemaal. Dus die bestel ik binnenkort.

Nou alleen nog even uitvogelen hoe ik precies moet betalen bij CRC, maar moet eerst mijn PayPal account activeren :roll:

Plaats reactie