Avid BB7 (wat vinden we er nou echt van?)
Moderator:Beheerders
Ja afstelling is geen probleem. Zit alleen met duurzaamheid en prijs. Denk dat ik voor de FMJ ga. Nokon zijn nog weer een stuk prijziger. En het idee van een RVS pijpje lijkt me wel erg goed werken om frictie tegen te gaan. Heb jij de pijpjes ook gebogen of heb je ze alleen voor de rechte stukken gebruikt?
the sky is the limit!
ik heb ze altijd voor rechte stukken gebruikt, ik zal weldra eens foto's posten.D-J schreef:Ja afstelling is geen probleem. Zit alleen met duurzaamheid en prijs. Denk dat ik voor de FMJ ga. Nokon zijn nog weer een stuk prijziger. En het idee van een RVS pijpje lijkt me wel erg goed werken om frictie tegen te gaan. Heb jij de pijpjes ook gebogen of heb je ze alleen voor de rechte stukken gebruikt?
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
Ik gebruik de XTR's en de AVID straightjacket (das de versie zonder buisje). En no probs... 100 KM inrijden. Daarna iets strakker en lekker directe aansturing maar wel met gevoel
(HS 33 had ik geen gevoel bij dode aansturing van je remmen)
Het enige nadeel van de BB7 vind ik de korte slag. Ik had graag wat meer ruimte tussen pad en schijf. En iets meer kabeltrek. Wel wat meer mechanische verliezen maar aangezien ik one finger blokkeren kan kan ik wel iets missen.
(HS 33 had ik geen gevoel bij dode aansturing van je remmen)
Het enige nadeel van de BB7 vind ik de korte slag. Ik had graag wat meer ruimte tussen pad en schijf. En iets meer kabeltrek. Wel wat meer mechanische verliezen maar aangezien ik one finger blokkeren kan kan ik wel iets missen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Frictie verminderen doe ik door eerst WD40 in de buitenkabels te spuiten, het slangetje past er net in. En voor mij werkt het beter dan teflon olie.D-J schreef: ik heb ze altijd voor rechte stukken gebruikt, ik zal weldra eens foto's posten.
Ben benieuwd naar foto's inderdaad! Heb je met die straight jackets geen last van frictie?
Ik heb de FMJ geinstalleerd. Merk direct al verschil, veel directer
Ziet er wel strak uit, ben alleen bang voor de voorkant. Denk dat dit met valpartijen vrij kwetsbaar is. Mocht het kapot gaan, monteer ik voor gewoon flak jackets, achter is niet zo kwetsbaar volgens mij.
Met lineair bedoel je die buisjes neem ik aan? heeft nokon niet toch? Achter zit erg strak en kan niet snel stuk gaan.
Laterrr, zal ook eens foto's plaatsen binnenkort.

Met lineair bedoel je die buisjes neem ik aan? heeft nokon niet toch? Achter zit erg strak en kan niet snel stuk gaan.
Laterrr, zal ook eens foto's plaatsen binnenkort.
the sky is the limit!
lineair zoals in versnellingsbuitenkabels met allemaal buisjes inderdaad ipv de wenteltrap van een rembuitenkabel. Nokon is natuurlijk niet lineair maar even goed, mogelijk zelfs beter nog.D-J schreef:Ik heb de FMJ geinstalleerd. Merk direct al verschil, veel directerZiet er wel strak uit, ben alleen bang voor de voorkant. Denk dat dit met valpartijen vrij kwetsbaar is. Mocht het kapot gaan, monteer ik voor gewoon flak jackets, achter is niet zo kwetsbaar volgens mij.
Met lineair bedoel je die buisjes neem ik aan? heeft nokon niet toch? Achter zit erg strak en kan niet snel stuk gaan.
Laterrr, zal ook eens foto's plaatsen binnenkort.