talas/u-turn

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chmod
Berichten:3763
Lid geworden op:ma sep 08, 2003 6:10 pm
Locatie:Hoegaarden
talas/u-turn

Bericht door Chmod » zo feb 17, 2008 11:04 pm

Hoi,

hoe zit dat nu met die regelbare veerwegen. Hoe gaat de veer zich gedragen bij de verschillende veerwegen? Hoe zit het met de bottem out?

Bedankt.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten:5742
Lid geworden op:zo jul 08, 2001 8:44 pm

Bericht door Jurriaan » ma feb 18, 2008 12:46 pm

Bij u-turn blijft de veerconstante gelijk aldus Rock-Shox. En daardoor hoef je dus ook aan de demping niets te veranderen.
Uit ervaring met een Psylo en een Pike, beide met veer weet ik dat het werkt. Ook bij een Revelation, lucht vering, werkt de theorie in de praktijk.
Ik meen dat er op de site van de Rock Shox een voorbeeld stond of staat van het u-turn principe.

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Bericht door Sven » za feb 23, 2008 3:33 pm

Eens wat Jurriaan zegt.
Zelf mogen ervaren met mijn huidige Reba U-Turn. Alleen nog geen bottom-out meegemaakt.

Talas heb ik in 2004-05 nog mee gereden, en dat bleek ook dezelfde veerconstante houden, maar ik vond de Talas qua instelbaarheid fijner aanvoelen.

Plaats reactie