Schijfremkeuze.

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Tom-s
Schijfremkeuze.

Bericht door Tom-s » za feb 02, 2008 6:37 pm

Ik zit er dus om te denken om schijfremmen aan te schaffen.
Er kwamen een paar sets voorbij:
Shimano XT 08 of XTR 07
Hope New mini met stalen kabels 07
Avid Juicy Ultimate 07

Wat is de beste keus?
Het gewicht van de shimanos is mij onbekent, k ben al 1370 gram voor de XT's tegen gekomen complete set dan wel, maar dat leek mij nog steeds wat veel! Wat weegt deze set nou egt?
The new minis komen op 750 gram per set en de juicys op 700 gram.. da maakt dus niiets uit! nouwjah 80 euro ofzo, in het voordeel van de mini's.

Ja er is ook een mini pro.. maar die vind ik nouja, nogal groen zeg maar! niet mijn kleur.

Owja, wat is nou werkelijk het voordeel van floating discs? want, wat is een floating disc nou helemaal? Het komt van de motor industrie vandaan, maar wat doet zon ding dan wat een normale niet doet?( :? )

Ik weeg 65-70 kg en ga volgend jaar Of in nijmegen wonen, OF in Leuven, dat hangt van de loting af. Ik heb verscheidene mailtjes gestuurd naar fietsgroepen in die omgeving en ze gaven allen aan dat de marathon rijders/wedstrijd rijders daar vanwege het 'modder voordeel' en het comfort voor schijven hebben gekozen.

Ja Hs33 kan ook maar dat weegt meer dan de boven genoemde schijven en ik vind het meer een tijdelijke tussenweg nu (zoals ik het zie) de toekomst toch meer in de schijven zit dan in de HS33.

Bedankt voor de aandacht en
Alvast uber bedankt voor de reacties!
Tom!

scalpel 1

Bericht door scalpel 1 » za feb 02, 2008 9:22 pm

ik heb zelf xtr 2007 en zijn super remmetjes
wel erg aggresief.
xt heb ik mee gereden en vind ik minder progresief
magura hs33 is de beste keus als je geen disc wielen
hebt.
maar moet wel zeggen dat schijven een beter rem gevoel
geeft.
maar mits goed afgesteld werkt het allemaal prima

Tom-s

Bericht door Tom-s » zo feb 03, 2008 11:49 pm

Jo bedankt Scalpel!

Maar wat bedoel je met agressief? is dat gelijk aan slecht doseerbaar?
Weet je toevallig ook wat ze wegen?

Iemand anders ook ervaring met deze remmen?

Tom

Plaats reactie