Revelation op een NRS

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
robbs
Revelation op een NRS

Bericht door robbs » ma jan 07, 2008 2:28 pm

Momenteel rij ik met een Reba U-turn op mijn 2005 NRS Composite. Dat gaat natuurlijk prima! Maar afgelopen zomer, in sommige steile afdalingen in de Auvergne, had ik graag meer veerweg en een minder zenuwachtige balhoofdhoek gehad van zeg 69 graden.

Is er een NRS coureur out there die wel 'ns met een langere vork, bijvoorbeeld een RS Revelation, heeft gereden?

Rob
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me". Uit "De renner" van Tim Krabbé.

J.BL

Bericht door J.BL » ma jan 07, 2008 6:33 pm

Yep, ik heb ooit een NRS gehad. Om dezelde reden heb ik daar toen een Manitou Minute ingezet met 130mm veerweg. Bergaf liep de fiets een stuk beter. Vlakke, technische singletracks werden echter wat moeilijker omdat er te weinig gewicht op het voorwiel rustte.
In hoeverre een NRS composite de extra krachten op het balhoofd een de achterbrug aan kan weet ik niet. Mij aluminium model kon het wel hebben, wellicht deels omdat mijn gewicht toen tussen de 60 en 65kg lag.

robbs

Bericht door robbs » do jan 10, 2008 8:55 am

Inmiddels bereikten mij meer signalen dat bij een langere vork de geometrie te veel veranderd. Dat heeft inderdaad gevolgen voor de gewichtsverdeling. En het verschil tussen de veerweg van de nrs-demper en de mogelijke nieuwe vork, raakt ook uit balans.

Ik denk dat ik mij maar 'ns in een Trance ga verdiepen.

Rob
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me". Uit "De renner" van Tim Krabbé.

voodoo

Bericht door voodoo » do jan 10, 2008 9:08 am

Hoi Rob,ik heb zelf een revalation in een voodoo erzulie gezet.wat voor mij een goede keuze is.De geometrie is niet veel luier geworden,dit omdat de sag van deze vork ook meer is.Ik heb wel gekozen voor een u-turn model om extreme uphils te kunnen verwerken(heb ik tot nog toe niet hoeven te gebruiken).Enige nadeel is dat ik nu in de achterband meer luchtdruk moet pompen om snake bites te voorkomen.Ik heb al 3 lekke banden gehad in een week,dit door gebrek aan achtervering.Meer veerweg=meer fun!
Gr. VooDoo :evil:

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za jan 12, 2008 7:39 pm

Op een Revelation kun je iddels u-turn op diverse veerweg lengtes instellen. Downhill op 130mm up hill op 90mm 8)

Plaats reactie