Even een vraagje, zijn er spacers verkrijgbaar om de 12 mm dropouts in het frame te verkleinen naar een QR. Dit zonder gelijk de hele as om te bouwen. Heb nog een goed setje wielen staan, dan kan dit als reserve dienen. Wel niet zo stijf maar is ook maar voor tijdelijk.
Het gaat om een Cannondale Prophet MX2 frame.
Greetz, R
Frame met 12 mm Thru-axle naar QR
Moderator:Beheerders
Ik zou het zelf nooit doen, maar in principe zou het moeten kunnen met 2 stukjes van een buis met een wanddikte van 1mm. op de uiteinden van je QR setje. Buisje moet dus een diameter van 12mm. hebben met een interne diameter van 10mm. De stukjes moeten wel dunnenr zijn dan je dropouts, anders ga je je wiel waarschijnlijk niet goed kunnen inklemmen.
Als je volledig gesloten dropouts hebt, wordt het wel een gepruts om je wielen uit te halen of terug in te steken.
Als je volledig gesloten dropouts hebt, wordt het wel een gepruts om je wielen uit te halen of terug in te steken.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
- cyberhawk
- Contacteer:
ja dit soort busjes heb ik toen ook zelf gemaakt voor mn demper..
12mm shock eyelet naar 8mm bout...
ik heb denk ik nog een stukje pijp liggen RVS als je intresse heb ?
daar haal je wel 2x 5mm uit voor de QR einden als je een beetje handig ben
maar tis wel een gedoe... wat hierboven al gezegd is..
en met enige speling heb je al problemen met je schijf rem uitlijning...
12mm shock eyelet naar 8mm bout...
ik heb denk ik nog een stukje pijp liggen RVS als je intresse heb ?
daar haal je wel 2x 5mm uit voor de QR einden als je een beetje handig ben
maar tis wel een gedoe... wat hierboven al gezegd is..

en met enige speling heb je al problemen met je schijf rem uitlijning...

Bedankt, voor de reacties. Heb eens wat op de site van cannondale gezocht en daar een handleiding gevonden met een goede view. Zag hierop al een aantal klembouten staan en zie / begrijp dat die er niet uitkunnen zonder structuur te verliezen in de achterbrug.
QR wordt dus niet echt handig, dan toch maar het hope naafje ombouwen naar dikke as.
Thanx,
Rik
QR wordt dus niet echt handig, dan toch maar het hope naafje ombouwen naar dikke as.
Thanx,
Rik