Goede Chainguide

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
motobas
Goede Chainguide

Bericht door motobas » di okt 16, 2007 2:16 pm

Hoi,
Is dit een beetje een goede Chainguide?
En zit er al een bashquard op of moet ik die er apart bij kopen?
Of is een bashquart helemaal niet nodig
Afbeelding

Mvg,
Motobas

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di okt 16, 2007 4:27 pm

voor mij is het niet helemaal duidelijk van welk merk/type de chainguide is.

Wel is te zien dat een bashring nodig is, omdat er boven geen geleiding zit. er zit alleen een roller om te zorgen dat de ketting niet omhoog kan.

b-dirt

Bericht door b-dirt » di okt 16, 2007 5:08 pm

ik heb nog een truvativ voor je een single ring iets met BOX nog wat je ziet hem heel veel en is ook echt super chill ik rij nu met SS dus heb hem niet meer nodig ;)

RR

Bericht door RR » vr okt 19, 2007 8:43 am

Djamgils schreef:voor mij is het niet helemaal duidelijk van welk merk/type de chainguide is.

Wel is te zien dat een bashring nodig is, omdat er boven geen geleiding zit. er zit alleen een roller om te zorgen dat de ketting niet omhoog kan.
Het is van Kona :whistle:

De twee zwarte ringen dienen als bashguard, je ketting valt ertussen. Beetje als de ringen die je op de BMX zet. Bovenste rol wordt bevestigd aan derailleur hanger of klemband en onderste klemt tussen je bracket en je trapas.

Enige nadeel dat ik zie is de klemming van de onderste geleider, heb zelf een truvativ shiftguide en daarbij klemt de complete guide tussen je bracket en trapas, al een paar keer een rots geraakt met de onderste geleider waardoor het hele zakie opschoof. Even terug tikken en je kunt weer verder, alleen vereist wat smoother rijgedrag 8).

Gr. Rik
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)

Plaats reactie