HS33: waar en hoe

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
marq
HS33: waar en hoe

Bericht door marq » vr okt 05, 2007 8:44 pm

Hallo,
Just Checking... ik wil op m'n fiets Magura HS33's laten zetten. LBS rekent ongeveer 225 hiervoor.
Ik zie ze op Bike2Build voor 149 staan. Zijn dit redelijke prijzen, of waar kan ik dit op een redelijke manier goedkoper krijge?

Op m'n andere fiets (Santos SFS) heb ik al HS33 en heb het probleem dat ik m'n achterwiel met opgepompte achterband (Racing Ralph 2.25) er niet tussen krijg omdat er te weinig ruimte is tussen de achtervork en het remblokje. Kan dit kloppen?

^oZ

Bericht door ^oZ » vr okt 05, 2007 8:48 pm

Je LBS' zijn prijzen zijn heel redelijk. Krijg je de band er zelfs niet af als je het rechter deel lost haalt?

W3sebas
Contacteer:

Bericht door W3sebas » zo okt 07, 2007 12:25 am

ik kan het bijna raden van niet heb hiero het zelfde probleem. alleen met 2.00 banden moet je even helpen. oplossing wiel met band half leeg in de fiets zetten en dan na gewenste spanning op pompen. 8)

marq

Bericht door marq » zo okt 07, 2007 8:26 am

W3sebas schreef:ik kan het bijna raden van niet heb hiero het zelfde probleem. alleen met 2.00 banden moet je even helpen. oplossing wiel met band half leeg in de fiets zetten en dan na gewenste spanning op pompen. 8)
Toevallig toch niet ook met een SFS?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo okt 07, 2007 9:43 am

Heeft niets met de fiets te maken, de remmen staan op elke fiets hetzelfde.
Ik had het ook met mijn rocky element.

Als je de remmen zelf gaat monteren hou er dan wel rekening mee dat je de leidingen moet inkorten, daar heb je wat speciale tonnetjes/busjes voor nodig. Ook eigenlijk een speciaal leidingsnijblokje, maar dit lukt ook wel zonder zo'n blokje.
Afstellen is dankzij het Evo-2 systeem eem stuk eenvoudiger geworden.

succes

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Loeky

Bericht door Loeky » zo okt 07, 2007 12:04 pm

lijkt me vreemd als je het wiel er niet in krijgt als je de ene helft eraf haalt. Heb de remmen zelf ook gehad en was een kwestie van de rechterhelft eraf halen met dat simpele palletje (of was het de linkerhelft??) en weer erop zetten. Was een handeling van enkele seconden... succes

TomG

Bericht door TomG » zo okt 07, 2007 12:25 pm

BOSS schreef:Heeft niets met de fiets te maken, de remmen staan op elke fiets hetzelfde.
Gezeur in de marge, maar het hangt van je velg af.

En banden zijn toch wel wat breeder geworden in de loop der jaren, iets van 2.0 lukt nog wel, maar 2.25 zit er meestal gewoon niet in, zeker als je met je blokken dicht op de velg rijd.
Simpel weg oppompen als je wiel weer terug in je fiets zit.

Plaats reactie