Dé XC-band voor Herfst/Winter 2007/2008?
Moderator:Beheerders
M'n Conti Explorers zijn voor dit seizoen afgesleten, en ik ben ab-so-luut geen bandenwisselaar. Ik vind het zelfs verschrikkelijk, dus ik heb één band (zowel voor als achter) nodig voor het aankomende seizoen.
Ze zijn voor een normale velg, die met biba wordt gebruikt.
De omstandigheden voor het komende seizoen:
- Modder
- Nattigheid
- Maar ook Spikebestendigheid..
Mijn conti's waren fijn, in zoverre dat ik tevreden was over de grip. Lekbestendig waren ze mwa-mwa...
De eisen die ik aan 'n band stel:
- Lekbestendig
- Harder soort rubber
- Goed profiel
- Lagere rolweerstand
- Hoeft niet extra comfy (dus geen Racing Ralph oid., die vind ik persoonlijk niet fijn).
- Niet breder als 2.2inch..
- En heel belangrijk: stevige zijwanden!!!
Iemand tips voor een goede allround band voor dit seizoen?
Thnx!
Ze zijn voor een normale velg, die met biba wordt gebruikt.
De omstandigheden voor het komende seizoen:
- Modder
- Nattigheid
- Maar ook Spikebestendigheid..
Mijn conti's waren fijn, in zoverre dat ik tevreden was over de grip. Lekbestendig waren ze mwa-mwa...
De eisen die ik aan 'n band stel:
- Lekbestendig
- Harder soort rubber
- Goed profiel
- Lagere rolweerstand
- Hoeft niet extra comfy (dus geen Racing Ralph oid., die vind ik persoonlijk niet fijn).
- Niet breder als 2.2inch..
- En heel belangrijk: stevige zijwanden!!!
Iemand tips voor een goede allround band voor dit seizoen?
Thnx!
-
- Contacteer:
Ik neem aan dat je doelt op meidoorns bij spikebestendigheid?
IK denk dat geen enkele band bestendig is tegen die huftertjes. Je zou het dan wellicht met latex biba's moeten proberen, scheelt ook weer zo'n 50gr per biba
Of vloeibare latex.
Ik vind de Explorer en de Vertical(voor zover ik deze tot nu toe heb kunnen testen.....) echt lekkere banden. Lozen goed, wat ik in de herfst wel belangrijk vind, rolweerstand lijkt mee te vallen en ik ben er nog nooit mee lek gereden. Nou hebben wij hier geen meidoorns.....wel veel bramen. Grip is super, zeker in modderige omstandigheden.
Je zou nog kunnen kijken naar de Schwalbe Albert(2.1) of Smart Sam(2.1 of 2.25), deze hebben een duraskin flank en zijn ook leverbaar in een onverwoestbare Alpencross uitvoering, reken dan wel op extra gewicht.
dussssssss©
IK denk dat geen enkele band bestendig is tegen die huftertjes. Je zou het dan wellicht met latex biba's moeten proberen, scheelt ook weer zo'n 50gr per biba

Ik vind de Explorer en de Vertical(voor zover ik deze tot nu toe heb kunnen testen.....) echt lekkere banden. Lozen goed, wat ik in de herfst wel belangrijk vind, rolweerstand lijkt mee te vallen en ik ben er nog nooit mee lek gereden. Nou hebben wij hier geen meidoorns.....wel veel bramen. Grip is super, zeker in modderige omstandigheden.
Je zou nog kunnen kijken naar de Schwalbe Albert(2.1) of Smart Sam(2.1 of 2.25), deze hebben een duraskin flank en zijn ook leverbaar in een onverwoestbare Alpencross uitvoering, reken dan wel op extra gewicht.
dussssssss©
Stijve zijwanden in verband met het stuurgedrag en het comfort van de band...Steelboy schreef:Waarom wil je zo graag stevige zijwanden? En bedoel je dan niet makkelijk doorprikbaar of bedoel je stug?
Misschien heb ik wel wat voor je, stuur een PB...
Voor mij hoeft het allemaal niet zo zacht qua band.
Ik PM je ff!
Ik zou wel Michelin nemen (ronde banden ipv Schwalbe-vierkant, erg persoonlijk dingetje), maar dan de XC zonder R... Die heeft harder rubber, is erg slijtvast en behoorlijk lekbestendig.Big T schreef:In dat geval zou ik voor een michelin XCR AT gaan.
Die voldoet in mijn ogen goed aan de door jou gestelde eisen.
Persoonlijk ben ik maar matig fan van de AT voor. Fijne band met veel tractie, maar hij geeft aan de voorkant erg weinig gevoel in het kritische zijdelingse grip-bereik. Noppen op de zijkant staan (wisselend) ver uit elkaar! Ik ga er zelf nog maar een XCR Mud bij kopen, AT's achter vind ik superfijn...
De Mud's dus, een andere optie

!
Ik zou gaan voor continental diesel of vertical lekker breed oneindige ook als het nat is heb ze zelf ook op me bike 
oneindige grip en je kan ze ook kleiner al 2.2 nemen wel redelijke rolweerstand

Re: !
Idd, dan moet je de 2,3" nemen.Razor0 schreef:Ik zou gaan voor continental diesel of vertical lekker breed oneindige ook als het nat is heb ze zelf ook op me bike